klucz dynamometryczny

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
grzes_pos
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 72
Rejestracja: 23 kwie 2007, 09:23
Lokalizacja: Częstochowa

klucz dynamometryczny

#1

Post napisał: grzes_pos » 13 sie 2010, 01:09

witam

Chciałem zakupić sobie klucz dynamometryczny. Stosować go będę sporadycznie. Mam do wyboru następujące:

klucz pierwszy

kluczyk 2

kluczyk3

czy te klucze są coś warte ?

Pozdrawiam



Tagi:


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1500
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#2

Post napisał: rynio_di » 13 sie 2010, 08:16

Ja bym wybrał ten trzeci. Dlaczego ? bo posiada jeszcze kątomierz. Jeżeli będzie używany sporadycznie to czasami jest potrzeba dociągnąć śrubę o ileś tam stopni. Większość głowic silników samochodowych dociąga się na stopnie.


ali23
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 70
Rejestracja: 20 cze 2010, 14:35
Lokalizacja: racibórz

#3

Post napisał: ali23 » 13 sie 2010, 08:46

wszystko zależy co chcesz nim dokręcać...

najbardziej uniwersalny wydaje się być klucz 2

klucz 3 jest chyba do skręcania "zegarków" ;)
bo głowicy w aucie nie dokręca się na 25N/m tylko w zależności od silnika 80-100N/m + kąty

Awatar użytkownika

rudzik6
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 376
Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
Lokalizacja: pod Olsztynem
Kontakt:

Re: klucz dynamometryczny

#4

Post napisał: rudzik6 » 15 sie 2010, 14:48

grzes_pos pisze:witam

Chciałem zakupić sobie klucz dynamometryczny. Stosować go będę sporadycznie. Mam do wyboru następujące:

klucz pierwszy

kluczyk 2

kluczyk3

czy te klucze są coś warte ?

Pozdrawiam

Podziele sie ważną uwagą, te klucze które tutaj wymieniłeś maja jedna wadę, nie można ufać w ich wskazania. Wyobraź sobie , że rozbierasz głowicę silnika, wymieniasz uszczelkę potem ustawiasz te np. 90Nm na kluczu, zakręcasz sruby zgodnie z instrukcja, potem montujesz wałki rozrządu, ustawiasz te np. 20Nm na śruby panewek wałków i czujesz, ze śruby sie ukręcają??? Pytasz co jest???? Ramie takiego klucza jest długie i normalne wyczucie z reki cie zawodzi. A wcześniej jeszcze dokręcałeś nim panewki korbowodowe i juz miska olejowa zmontowana....Badasz sprawę, pozyczasz klucz z zaprzyjaznionego zakładu od kolegi..taki za 600zl...i co widzisz...cholera, mój klucz ustawiony na 90Nm daje 190Nm??? a panewki wałka korbodowego zamiast 20Nm skeciłem 80Nm??? Szok!!! Klucz kosztował 120zł...co jest? Ma TUV GS i inne...szok, śruby urwane, panewki pozaciskane na wale korbowym...rozbieranie silnika i inne problemy....A kupiłem sobie tani "dobry" klucz z atestami. Pisze to na podstawie swojego przypadku.....
mam dalej ten klucz, ale zanim go użyję skaluję w imadle na podstawie ruskiego wskazuwkowego klucza z rynku, który wiem na 100% że wskazuje prawidłowo, jednak jest mało poręczny. TAK WIEC UWAGA NA TE KLUCZE, NAJPIERW SPRWADŹMY JE NA PEWNYM MARKOWYM KLUCZU I PORUWNAJMY bo będzie wiecej problemów niz kozysci.
Ja też kupowałe do pracy amatorskiej od czasu do czasu, klucz ładny niklowany, skala naklejki TUV GS itp...a ogólnie ....skandal.....podwójne rozbieranie silnika i poszukiwanie śrub.....


Pozdrawiam

Wiesiek
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#5

Post napisał: ALZ » 15 sie 2010, 17:09

Też uważam że warto dołożyć i kupić coś konkretnego. Jeśli już szukałeś na allegro to zwróć uwagę na klucze JONNESWAY, są w przyzwoitych cenach i jakość też niczego sobie.


lukasz.radomski
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 456
Rejestracja: 06 maja 2010, 15:32
Lokalizacja: Częstochowa

#6

Post napisał: lukasz.radomski » 15 sie 2010, 17:59

ja kupiłem jonneswaya 40-210NM od tego użytkownika http://allegro.pl/show_user.php?uid=2173640
wraz ze świadectwem kalibracji przeprowadzonej przez firmę "Techsam" z Lublina


ali23
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 70
Rejestracja: 20 cze 2010, 14:35
Lokalizacja: racibórz

#7

Post napisał: ali23 » 17 sie 2010, 16:16

u mnie w mieście są na ten przykład dwa punkty gdzie testują i w razie potrzeby regulują klucze za parę groszy a czasem i za free :)

rudzik6 z całym szacunkiem ale różnicę 100N/m nawet laik wyłapie, maksymalne odchyłki z jakimi się spotkałem to 15-20N/m
tyle że np. w oplu taka rozbieżność przy dokręcaniu czujników spalania stukowego spowoduje zakłócenia w działaniu...

Awatar użytkownika

rudzik6
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 376
Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
Lokalizacja: pod Olsztynem
Kontakt:

#8

Post napisał: rudzik6 » 19 sie 2010, 00:43

ali23 pisze:rudzik6 z całym szacunkiem ale różnicę 100N/m nawet laik wyłapie, maksymalne odchyłki z jakimi się spotkałem to 15-20N/m
...
Widzisz...a jednak, już nie pamiętam dokladnie ale różnice były szokująco duże. Całość opisałem na forum mazda speed
(pod tym samym nickiem). Co do wyczucia, ustaw sobie dla śruby dziesiątki np. 15Nm i dokręcaj ramieniem klucza dynamometrycznego 0,5m, potem weż normalny klucz 10 o ramieniu 0,2m i zobacz jak to wyczuwasz. Potem ustawa 30Nm i zobacz jak wyczuwasz na tak długim ramieniu tę siłę na tak małej śrubie. Do tego robisz to z pełnym zaufaniem do używanego wskazania klucza. Do tego jestem amatorem , co prawda od 30 lat grzebie w mechanice...ale jednak :)

Pozdrawiam

Wiesiek

PS. A napisałem to w celu oszczędzenia kłopotów kolegom.
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek


bst
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 114
Rejestracja: 17 sty 2011, 15:11
Lokalizacja: Warszawa

#9

Post napisał: bst » 18 sty 2011, 16:34

Wiesc gminna niesie - nie kupowac chinskich kluczy dyn. Tu niestety nie da sie tanio. Kolege taki klucz kosztowal 7 tys. Bo tyle wyniosl remont silnika. Najtansza opcja to wlasnie taki jonnesway. Albo kupic 'sprezynowy' wychylny za 15 zl i sprawdzic go na jakims markowym.

Awatar użytkownika

rudzik6
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 376
Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
Lokalizacja: pod Olsztynem
Kontakt:

#10

Post napisał: rudzik6 » 19 sty 2011, 01:14

Ja dalej go używam , a to ze względu na wygodny sposób punktu zadziałania , ale kalibruje go innym rosyjskim , który jest prosty ale pewny i sprawdzony. Jednak nie wygodny w uzyciu.
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”