mikrowrzeciono

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających
Awatar użytkownika

niko65
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 430
Rejestracja: 27 lut 2009, 00:05
Lokalizacja: Stary Sącz

#61

Post napisał: niko65 » 16 maja 2010, 23:10

ten temat tez podbije :mrgreen: jakie materiały zamierzasz tym wrzecionem obrabiać? frezy to pewnie maksymalnie fi3?

PS te wiertła w tle to chyba z bieronki :razz: totalna porażka nawet w moim tekstolicie nie dały rady



Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1507
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kristiansund
Kontakt:

#62

Post napisał: smouki » 17 maja 2010, 00:02

jak ktoś chce znajdzie sposób...jak ktoś nie chce znajdzie powód
MÓJ KANAŁ YOUTUBE

Awatar użytkownika

Autor tematu
zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 44
Posty: 2558
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#63

Post napisał: zacharius » 17 maja 2010, 10:47

niko65 pisze:te wiertła w tle to chyba z bieronki :razz: totalna porażka nawet w moim tekstolicie nie dały rady
nie patrz po pudelku :razz: w srodku komplet TurboMaxów z IRWINa
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły

Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1507
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kristiansund
Kontakt:

#64

Post napisał: smouki » 18 maja 2010, 19:17

zaciekawiłeś mnie tymi silnikami modelarskimi, tylko kompletnie się na nich nie znam, parametry takie z kosmosu, ampery niewiarygodne a wielkości idealne, przyglądam się i jednocześnie patrzę na dealextreme.com za takimi silniczkami, tylko jakoś nie mogę uwierzyć że to takie osiągi ma, poczekam na filmik od ciebie z działania microwrzeciona ( jak go nie pominąłem na którejś zakładce

[ Dodano: 2010-05-18, 19:24 ]
znalazłem coś takiego np
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12828

[ Dodano: 2010-05-18, 19:25 ]
13000 rpm
jak ktoś chce znajdzie sposób...jak ktoś nie chce znajdzie powód
MÓJ KANAŁ YOUTUBE

Awatar użytkownika

Autor tematu
zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 44
Posty: 2558
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#65

Post napisał: zacharius » 18 maja 2010, 19:53

pominąłeś :mrgreen: na 6j na koncu
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły

Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1507
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kristiansund
Kontakt:

#66

Post napisał: smouki » 18 maja 2010, 21:13

ale tam jest w imadle, w imadle wszystko się zakręci, jak jest ze spadkiem prędkości przy wtapianiu się w materiał i temperaturą przy pracy przy takim obciążeniu
jak ktoś chce znajdzie sposób...jak ktoś nie chce znajdzie powód
MÓJ KANAŁ YOUTUBE

Awatar użytkownika

Autor tematu
zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 44
Posty: 2558
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#67

Post napisał: zacharius » 19 maja 2010, 10:33

wszystko w czasie kolego :) muszę dorwać materiał na stół i wtedy się okaże co to potrafi, ale zanim to się stanie muszę wykmienić jak umieścić regulator od silnika i takie tam kosmetyczne sprawy
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2380
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#68

Post napisał: Mariuszczs » 19 maja 2010, 11:28

Czy te silniki są z magnesami ? magnesy w silnikach modelarkich szybko się kończą od temperatury, nie wgłebiałem się w temat, ale córka ma helikopter i co jakiś czas się wymienia silniki bo słabną, można ich żywotnośc przedłużyc zakładając radiator.
Prądy są ogromne jak na takie maleństwa. Jeśli by w tym bez odpoczynku użyc ze 3 komplety baterii to już po silnikach. Bateria starcza na kilka minut, potem wszystko jest gorące ( bateria też ).


skoczek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1092
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:04
Lokalizacja: Cieszyn/Kraków

#69

Post napisał: skoczek » 19 maja 2010, 11:57

Witam serdecznie.
Ja też się zastanawiam nad sensem stosowania tego typu silnika. Te silniki są projektowane tak by pracowały na granicy swoich możliwości. Czas życia takiego silnika będzie wynosił co najwyżej kilkadziesiąt, a przy łagodniejszym traktowaniu może kilkaset godzin i potem wyzionie ducha. Chyba nie o to w tym chodzi. Frezarka raczej powinna bez awarii przepracować sporo dłużej. Osobiście jeżeli bym się upierał przy robieniu elektrowrzeciona z zachowaniem dużej miniaturyzacji i wysokich obrotów to szukałbym starych wkrętarek z silnikami AC i je przerabiał. Są tam ładne wysokoobrotowe silniczki, ale pojawia się problem z falownikiem :(. Rozmiary niestety też są większe od takiego silnika bldc ale wytrzymałość ze 100x większa.
Podejrzewam że pomysł się nie spodoba, ale podaję go jako kontrast do pomysłu z silnikiem BLDC. Osobiście (z racji posiadania takowych) najbardziej podoba mi się pomysł zastosowania wrzecion szlifierskich tak jak kombinuje w innym temacie Kolega Smouki.
Takie moje skromne zdanie i wybaczcie Koledzy za mały OT.
Pozdrawiam, skoczek.
Podstawą materialną narodu jest ziemia, przemysł i handel. Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród. - Hipolit Cegielski


Tomek155
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 298
Rejestracja: 17 gru 2008, 14:23
Lokalizacja: Olkusz

mikrowrzeciono

#70

Post napisał: Tomek155 » 19 maja 2010, 14:12

Z magnesami to prawda. Są to silniki przeznaczone do napędu modeli latających i chłodzi je pęd powietrza wytwarzany przez śmigło. Po zakupie najlepiej silnik rozebrać i zalać przestrzenie między magnesami żywicą z mikrobalonem bo orginalny klej na któym są wklejone niestety jest zbyt słaby, wystarczy nieco wyższa temperatura i magnes przestaje się trzymać, ociera o stator i w efekcie blokuje silnik. W tym przypadku przydałoby się chłodzenie w postaci osobnego wentylatora. Do wrzeciona lepiej "przewymiarować" dwukrotnie silnik by nie pracował na granicy możliwości.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”