DXFKornik V1.0.0

Awatar użytkownika

Autor tematu
grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1743
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

#11

Post napisał: grg12 » 13 maja 2010, 17:23

1. <stary pi***ola mode> ach ta dzisiejsza młodzież... "blaszak" to taki nieprzenośny laptop <stary pi***ol mode/> - mój już parę lat na karku ma więc zbyt szybki nie jest...
2. Qt-SDK jest dystrybuowane w formie kodów źrudłowych (ale runtime można chyba ściągnąć oddzielnie) - trzeba je skonfigurować i skompilować. Nie jest to trudne - ale trochę trwa (a jesli jeszcze - jak w przypadku 4.6.2 - kompilacja pada po dwóch godzinach bo ktoś zapomniał wyczyścić distro z resztek produktów kompilacji...)
3. Własnie skompilowałem - 6.5MB (linkowana z bibliotekami dzialonymi - 260kB)
W załączniku jest skompilowana statycznie binarka - niestety jako że mam zainstalowane Qt nie jestem w stanie sprawdzić czy rzeczywiście działa poprawnie. W porównaniu z poprzednią wersją niema większych zmian (poza rozmiarem :) ) - aktulna wersja robocza jest niestety zbyt zbugowana żeby ją udostępnić



Awatar użytkownika

Bri
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 814
Rejestracja: 21 maja 2009, 07:31
Lokalizacja: Ruda Śląska

#12

Post napisał: Bri » 13 maja 2010, 20:13

Bajerek :)
Ale, import dotyczy tylko plików dxf w formacie starego autocada r12, na przykład format 2000 już nie łapie (szalenie dużo "not suported entity") przy kształtach okrągłych się wysypuje. ale dla jakiegokolwiek wielościanu działa :)
Najbardziej podoba mi się komponent z podglądem z funkcja zoom na kółku myszy. Och gdybym ja miał coś takiego 6 lat temu :P
Ostatni byk - źrUdło :P

Śląsk - Nierdzewka, Alloy, Laser, Gięcie, Excel

Awatar użytkownika

Autor tematu
grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1743
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

#13

Post napisał: grg12 » 13 maja 2010, 20:39

Dzięki za "źródła" :) Okręgi i łuki powinny działać, spline - jeśli CAD wygeneruje listę węzłów pomocniczych (TurboCad to robi, SolidEdge2d - nie, więc spline robią się "trochę" kanciaste). Elipsy, krzywe beziera - w planach - ale niestety dość odległych. W tej chwili próbuję wygenerować pochyłe rampy podczas zanurzania w materiale - stara wersja potrafi tylko pionowo. Do (miękkiego) drewna wystarczy ale przy eksperymentach z metalem łamie frezy :(


mefiu
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 4
Posty: 90
Rejestracja: 08 sty 2008, 22:39
Lokalizacja: Poznań

#14

Post napisał: mefiu » 14 maja 2010, 13:33

Dla plików AC2004 też nie działa poprawnie.
"DBGERROR Error: Entity SOLID not supported - yet in file .\DXFEntity.cpp line number 541"

Awatar użytkownika

Autor tematu
grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1743
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

#15

Post napisał: grg12 » 14 maja 2010, 14:17

Na razie tylko obiekty 2D :)

Awatar użytkownika

marchru
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 647
Rejestracja: 22 paź 2008, 15:09
Lokalizacja: Dolina Lotnicza

#16

Post napisał: marchru » 17 maja 2010, 23:46

Micro... Visual c++ runtime library

bląd i wywala.
wersja kornik.rar DXFKornik linkowany statycznie
"Technologia rozwiązuje problemy, nie politycy"

Awatar użytkownika

Autor tematu
grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1743
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

#17

Post napisał: grg12 » 18 maja 2010, 20:54

Wyglada na to że brakuje jakiejś biblioteki Visuala, niestety nie jestem w stanie określić której - mogę się tylko domyślać że używasz innej wersji Win niż ja (u mnie jest WinXP SP3) albo trzeba coś doinstalować - przynajmniej tak by wynikało z tego co znalazł google (np. http://peb.pl/programy/4271-problem-z-p ... ual-c.html ).
Pozdrawiam
Grzesiek

[ Dodano: 2010-10-02, 11:44 ]
Dzień dobry wszystkim

Nowa wersja Kornika - pokazuje ścieżki w 3D (obracanie pod prawym przyciskiem myszki, powiększanie/pomniejszanie/"celowanie" pod rolką), dodałem rozpoznawanie elips i spline, obsługa wielu narzędzi (makro wymiany narzędzia jest zdefiniowane w pliku config.cfg), ulepszone zarządzanie ścieżkami roboczymi i sporo innych ulepszeń
Pozdrawiam
Grzesiek
Załączniki
dxfkornik.rar
kornik
(2.16 MiB) Pobrany 684 razy

Awatar użytkownika

jarenio
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 672
Rejestracja: 06 paź 2008, 22:48
Lokalizacja: TJE/KR
Kontakt:

#18

Post napisał: jarenio » 18 sty 2011, 19:09

moje gratulacje, program jest naprawdę świetny :)
brakuje mi tylko obsługi wypalanki, czyli generowania "wpaleń" i możliwości ustawienia dodatniej wysokości pracy (aktualnie trzeba ustawiać to w "pierwsza zmienna")
nie puszaczłem jeszcze programu na maszynę, ale zastanawia mnie jedno

Kod: Zaznacz cały

...
N12   M5 (stop spindle) 
....
N19   M3 S1 (stop spindle) 
...
czyli najpierw narzędzie jest wyłączone, później włączone (pisze że wyłączone) a po zakończeniu pracy nie ma M5

tak czy siak , naprawdę wielki szacun za włożona pracę
Pozdrawiam; Jarek

Awatar użytkownika

Autor tematu
grg12
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1743
Rejestracja: 03 sty 2007, 14:27
Lokalizacja: Wiedeń

#19

Post napisał: grg12 » 18 sty 2011, 19:41

Cieszę się że program ci się podoba :)
O wyłączaniu wrzeciona po zakończeniu pracy całkiem zapomniałem - sam używam maszynki która nie potrafi sterować wrzecionem (chyba że przez pokazanie na ekranie PC okienka "wyłącz wrzeciono") wiec nic nie zauważyłem. Postaram się poprawić w następnej wersji programu. Komentarz "stop spindle" przy M3 to oczywiście błąd - powinno być "start" (pomiędzy nimi jest makro wymianu narzędzia - jest zdefiniowane w pliku config.cfg i można je sobie dowolnie przerobić)
Jeśli chodzi o generowanie "wypaleń" i dodatnią wysokość pracy - nie mam pojęcia o co chodzi? Generator g-kodu zakłada że powierzchnia materiału jest na poziomie 0, wartości ujemne - w materiale. Czy jest jakiś inny standard?
"Pierwsza zmienna" wskazuje od jakiego numeru generator może używać zmiennych do własnych celów - na wypadek gdyby się chciało dodać kawałek ręcznie napisanego programu, podobnie "pierwsza linia".
Pozdrawiam
Grzesiek

Awatar użytkownika

jarenio
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 672
Rejestracja: 06 paź 2008, 22:48
Lokalizacja: TJE/KR
Kontakt:

#20

Post napisał: jarenio » 20 sty 2011, 02:42

Witam
Już tłumacze o co chodzi.
Może troche źle się wyraziłem, na szybko przykład graficzny :)
Obrazek
Chodzi o to, alby program generował dodatkową linie wejścia (na rysunku jest również wyjście, ale mniej konieczne) która pozwala zacząć pracę nie dokładnie na lini ciecia, a troche obok. Niekoniecznie musi to być łuk, na początek wystarczyła by linia prosta :)

Palniki, w przeciwieństwie do frezu pracują ponad materiałem, i to jest właśnie ta "dodatnia" wysokość w porównaniu z frezarką :)
Gdy ustawię Generator ścieżek -> głębokość na przykład wartość 4 to w gkodzie mam:
G1 X"coś tam" Y"cos tam" Z[-4+#30], czyli bez usunięcia "-" palnik uderzył by w materiał i wiemy co by się stało

Pozdrawiam
Jarek
Pozdrawiam; Jarek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Ogólne dyskusje na temat oprogramowania CAD/CAM”