Cnc i samochody koncepcyjne
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 lis 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polkowice
Ja ponad 10 lat modelowałem w lightwave 3d, gdy przyszło mi projektować maszynke to przerzuciłem się na Solid Edge v19. Ostatnio chciałem zaprojektować bardziej złożone modele i tu zonk, ten program ma bardzo ograniczone możliwości w porównaniu do lightwave. Wymodelowanie silnika czy elementów zawieszenia to nie problem ale wymodelowanie nadwozia zajmie już sporo czasu... Nie znalazłem żadnego dobrego tutoriala o operacjach na krzywych.
Na youtubie oglądałem filmiki z rhinoceros, sposób modelowania i interfejs wygląda na całkiem przyjazny.
Jeżeli chodzi o modelowanie to Rhino ma większe możliwości od Solid Edge i w zupełności mi go zastąpi? wymodeluje na nim elementy maszyn jak i nadwozie samochodu?
Na youtubie oglądałem filmiki z rhinoceros, sposób modelowania i interfejs wygląda na całkiem przyjazny.
Jeżeli chodzi o modelowanie to Rhino ma większe możliwości od Solid Edge i w zupełności mi go zastąpi? wymodeluje na nim elementy maszyn jak i nadwozie samochodu?
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 880
- Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
- Lokalizacja: Rumia
http://www.design8.eu/component/option, ... temid,138/
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,545
jak wcześniej pisałem-zrobisz wszystko.
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,545
jak wcześniej pisałem-zrobisz wszystko.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 mar 2010, 00:00
- Lokalizacja: Katowice
Obiecane filmiki http://www.youtube.com/user/rallymano
To takie stare, jeszcze nagrywane na vhs bez kompletnego nadwozia
Solidworks już poznaje od tygodnia i jest łatwo przyswajalny ale do splajnów i surfejsów
jeszcze nie doszedłem
Znajomy co siedzi w cnc stwierdził że mastercam to za wysoka półka jak na początek ? i odradza że niby myśli że sobie nie poradze
Jak pisałem wcześniej znam dość 3d studio max a widzę że rino (mam demko już) jest bardzo podobny. Jaki plik wyjściowy daje się na cam'a ?
no są na youtube koncepty zrobione w rino http://www.youtube.com/user/wtdesign#p/u/14/LWneGBqydWM oczywiście nie potrzeba mi raytrackingu i wodotrysków tylko coś pod cama ale prezentacja też się liczy
To takie stare, jeszcze nagrywane na vhs bez kompletnego nadwozia
Solidworks już poznaje od tygodnia i jest łatwo przyswajalny ale do splajnów i surfejsów

Znajomy co siedzi w cnc stwierdził że mastercam to za wysoka półka jak na początek ? i odradza że niby myśli że sobie nie poradze
Jak pisałem wcześniej znam dość 3d studio max a widzę że rino (mam demko już) jest bardzo podobny. Jaki plik wyjściowy daje się na cam'a ?
no są na youtube koncepty zrobione w rino http://www.youtube.com/user/wtdesign#p/u/14/LWneGBqydWM oczywiście nie potrzeba mi raytrackingu i wodotrysków tylko coś pod cama ale prezentacja też się liczy

-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 4478
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
Rhino wg mnie ma jedną poważną wadę.
Brak dziennika zdarzeń....
To co robimy w inventorze , pojawia się po lewej stronie ekranu , każda modyfikacja wraz z parametrami , dzięki temu możemy cofać , edytować itp.
Nie mówię ,że pewnych rzeczy nei da sie zrobić w Rhino
Lecz dla mnie bardzo wygodna jest PEŁNA edytowalność w inventorze...
Brak dziennika zdarzeń....
To co robimy w inventorze , pojawia się po lewej stronie ekranu , każda modyfikacja wraz z parametrami , dzięki temu możemy cofać , edytować itp.
Nie mówię ,że pewnych rzeczy nei da sie zrobić w Rhino
Lecz dla mnie bardzo wygodna jest PEŁNA edytowalność w inventorze...
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 lis 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polkowice
Dzięki Bbuli, czyli solid edge pójdzie z czasem w odstawke
rallyman widze że zastosowałeś silnik ze sierry, mogłeś zaszaleć i zamontować 2.9v6 24v coswortha. Ja taki założyłem kiedyś do sierry i osiągi były całkiem niezłe 6.5s do 100km/h i vmax 250
Lotusa by pewnie rozerwało
W przyszłości też planuje zbudować auto od podstaw, zastanawiam się nad silnikiem v12 z bmw lub v8 z chevroleta (całkiem tanie części). Moją przedostatnią bestie reanimowałem 3 lata i z silnika można było jeść

Już sprawdziłem czy pliki Rhino podejdą do mastercama, plik *.3dm chodzi bez problemu.
Wcześniej do solida wrzuciłem pliki 3ds, solid edge go widział, ale mastercam nie wykrywał już obiektów "solid" w pliku par/asm.

rallyman widze że zastosowałeś silnik ze sierry, mogłeś zaszaleć i zamontować 2.9v6 24v coswortha. Ja taki założyłem kiedyś do sierry i osiągi były całkiem niezłe 6.5s do 100km/h i vmax 250


W przyszłości też planuje zbudować auto od podstaw, zastanawiam się nad silnikiem v12 z bmw lub v8 z chevroleta (całkiem tanie części). Moją przedostatnią bestie reanimowałem 3 lata i z silnika można było jeść


Już sprawdziłem czy pliki Rhino podejdą do mastercama, plik *.3dm chodzi bez problemu.
Wcześniej do solida wrzuciłem pliki 3ds, solid edge go widział, ale mastercam nie wykrywał już obiektów "solid" w pliku par/asm.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 mar 2010, 00:00
- Lokalizacja: Katowice
Co do rino to fakt dziennik to bardzo ważna rzecz przede wszystkim przy nauce, bo jeżeli już się wie co się robi to już takie pewnie uciążliwe nie jest.
Seemann Widze że mamy podobne zainteresowania
A i pewnie że miałem takie pomysły tym bardziej że miałem go w fordzinie scorpio ten sam tylko bez coswortha. Ale przy budowie pierwszego autka i tak jest za wiele problemów aby jeszcze dodatkowo mieszać, a ten ze ścierki to prostota w czystym wydaniu, tam nie ma co się zepsuć 
W lotusie prędkość odczuwa się zupełnie inaczej przy 170 km/h (no oko ok 220 w zwykłym) i świadomości że wystawiając rękę można dotknąć asfaltu dalsze przyspieszanie jak dla mnie jest troszkę poruszające
. Choć w rajdówce mam zupełny brak hamulców, psychicznych naturalnie
)
Lotus to rama kratownicowa często stosowana w mostach więc sporo wytrzyma
zaczynam ćwiczenia na mastercamie
zobaczymy jak pójdzie
Seemann Widze że mamy podobne zainteresowania


W lotusie prędkość odczuwa się zupełnie inaczej przy 170 km/h (no oko ok 220 w zwykłym) i świadomości że wystawiając rękę można dotknąć asfaltu dalsze przyspieszanie jak dla mnie jest troszkę poruszające


Lotus to rama kratownicowa często stosowana w mostach więc sporo wytrzyma
zaczynam ćwiczenia na mastercamie
