Cnc i samochody koncepcyjne

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC
Awatar użytkownika

podrzeźbi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 514
Rejestracja: 17 sty 2009, 00:46
Lokalizacja: Mielec

#21

Post napisał: podrzeźbi » 23 mar 2010, 12:26

Wracając do analogowego problemu uzyskania symetryczności, to jak sobie dawniej radzili z tym rzemieślnicy artystyczni ? Ano najczęściej robili szablony odwracalne.



Tagi:


Seemann
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 277
Rejestracja: 21 lis 2006, 12:22
Lokalizacja: Polkowice

#22

Post napisał: Seemann » 23 mar 2010, 12:27

Ja ponad 10 lat modelowałem w lightwave 3d, gdy przyszło mi projektować maszynke to przerzuciłem się na Solid Edge v19. Ostatnio chciałem zaprojektować bardziej złożone modele i tu zonk, ten program ma bardzo ograniczone możliwości w porównaniu do lightwave. Wymodelowanie silnika czy elementów zawieszenia to nie problem ale wymodelowanie nadwozia zajmie już sporo czasu... Nie znalazłem żadnego dobrego tutoriala o operacjach na krzywych.
Na youtubie oglądałem filmiki z rhinoceros, sposób modelowania i interfejs wygląda na całkiem przyjazny.
Jeżeli chodzi o modelowanie to Rhino ma większe możliwości od Solid Edge i w zupełności mi go zastąpi? wymodeluje na nim elementy maszyn jak i nadwozie samochodu?


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 880
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#23

Post napisał: Bbuli » 23 mar 2010, 19:34



Autor tematu
rallyman
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7
Posty: 14
Rejestracja: 21 mar 2010, 00:00
Lokalizacja: Katowice

#24

Post napisał: rallyman » 23 mar 2010, 21:04

Obiecane filmiki http://www.youtube.com/user/rallymano
To takie stare, jeszcze nagrywane na vhs bez kompletnego nadwozia

Solidworks już poznaje od tygodnia i jest łatwo przyswajalny ale do splajnów i surfejsów ;) jeszcze nie doszedłem
Znajomy co siedzi w cnc stwierdził że mastercam to za wysoka półka jak na początek ? i odradza że niby myśli że sobie nie poradze

Jak pisałem wcześniej znam dość 3d studio max a widzę że rino (mam demko już) jest bardzo podobny. Jaki plik wyjściowy daje się na cam'a ?
no są na youtube koncepty zrobione w rino http://www.youtube.com/user/wtdesign#p/u/14/LWneGBqydWM oczywiście nie potrzeba mi raytrackingu i wodotrysków tylko coś pod cama ale prezentacja też się liczy :)


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 7
Posty: 880
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#25

Post napisał: Bbuli » 23 mar 2010, 21:23

No są różne camy,wiele przyjmuje plik .stl,który min uzyskujesz z Rhino.Czyli modelujesz,prosisz o zapis .stl i zadajesz go do Cama.


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#26

Post napisał: 251mz » 23 mar 2010, 22:54

Rhino wg mnie ma jedną poważną wadę.
Brak dziennika zdarzeń....

To co robimy w inventorze , pojawia się po lewej stronie ekranu , każda modyfikacja wraz z parametrami , dzięki temu możemy cofać , edytować itp.
Nie mówię ,że pewnych rzeczy nei da sie zrobić w Rhino
Lecz dla mnie bardzo wygodna jest PEŁNA edytowalność w inventorze...


Seemann
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 277
Rejestracja: 21 lis 2006, 12:22
Lokalizacja: Polkowice

#27

Post napisał: Seemann » 23 mar 2010, 23:01

Dzięki Bbuli, czyli solid edge pójdzie z czasem w odstawke :smile:


rallyman widze że zastosowałeś silnik ze sierry, mogłeś zaszaleć i zamontować 2.9v6 24v coswortha. Ja taki założyłem kiedyś do sierry i osiągi były całkiem niezłe 6.5s do 100km/h i vmax 250 :lol: Lotusa by pewnie rozerwało :grin:
W przyszłości też planuje zbudować auto od podstaw, zastanawiam się nad silnikiem v12 z bmw lub v8 z chevroleta (całkiem tanie części). Moją przedostatnią bestie reanimowałem 3 lata i z silnika można było jeść :grin:

Obrazek


Już sprawdziłem czy pliki Rhino podejdą do mastercama, plik *.3dm chodzi bez problemu.
Wcześniej do solida wrzuciłem pliki 3ds, solid edge go widział, ale mastercam nie wykrywał już obiektów "solid" w pliku par/asm.

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#28

Post napisał: bartuss1 » 24 mar 2010, 07:11

a ja widziałem lotusa 7 na bazie częsci bmw siedem hehe
a lotusa by nie rozerwało ponieważ ma konstrukcje klatkową z profili stalowych w przeciwienstwie do wszelkich puszek
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Seemann
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 277
Rejestracja: 21 lis 2006, 12:22
Lokalizacja: Polkowice

#29

Post napisał: Seemann » 24 mar 2010, 10:20

Wiem, prędzej zwykła bude by rozerwało:) nie trzeba do tego nawet mocnego silnika, wystarczy twarde zawieszenie + polskie drogi i nie wzmocniona buda zacznie pękać.

Wracając do tematu, to cnc daje ogromne możliwości jeżeli chodzi o budowe kit carów, na pewno ułatwi życie :smile:


Autor tematu
rallyman
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7
Posty: 14
Rejestracja: 21 mar 2010, 00:00
Lokalizacja: Katowice

#30

Post napisał: rallyman » 24 mar 2010, 15:35

Co do rino to fakt dziennik to bardzo ważna rzecz przede wszystkim przy nauce, bo jeżeli już się wie co się robi to już takie pewnie uciążliwe nie jest.

Seemann Widze że mamy podobne zainteresowania :) A i pewnie że miałem takie pomysły tym bardziej że miałem go w fordzinie scorpio ten sam tylko bez coswortha. Ale przy budowie pierwszego autka i tak jest za wiele problemów aby jeszcze dodatkowo mieszać, a ten ze ścierki to prostota w czystym wydaniu, tam nie ma co się zepsuć :)
W lotusie prędkość odczuwa się zupełnie inaczej przy 170 km/h (no oko ok 220 w zwykłym) i świadomości że wystawiając rękę można dotknąć asfaltu dalsze przyspieszanie jak dla mnie jest troszkę poruszające :). Choć w rajdówce mam zupełny brak hamulców, psychicznych naturalnie :))

Lotus to rama kratownicowa często stosowana w mostach więc sporo wytrzyma

zaczynam ćwiczenia na mastercamie :) zobaczymy jak pójdzie

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „CNC podstawy”