Ciecie szyb samochodowych...

Dyskusje dotyczące obróbki kamienia, szkła, itp.

dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#31

Post napisał: dance1 » 22 gru 2009, 19:04

TUPIOTR pisze:Hmmm. Ja na swojej maszynie tne szklo hartowane bez wiekszego problemu a jest to waterjet z tym ze wbicie musi byc poza materialem i pozniej idzie...
Jak tniesz szkło hartowane to moja firma ufunduje nagrodę dla Ciebie, myślę że inne firmy się dołożą.
Chyba kolego pomyliłeś pojęcia, może chodzi Tobie o szkło pancerne. Szyba taka składa się z kilku warstw żywicowanych czy laminowanych jak kto woli. Jak byś już trochę o samym procesie hartowania i szkle się dowiedział, bajek byś nie pisał.
Pozdrawiam i czekamy na "nową" technologię cięcia, bo żaden waterjet nie da rady.



Tagi:


miku1989
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 16
Rejestracja: 02 sty 2010, 00:26
Lokalizacja: Koło

#32

Post napisał: miku1989 » 31 sty 2010, 19:19

racja ja pracuje w firmie ktora zajmuje sie obróbka szkła , niestety szyby samochodowe sa w raczej hartowane , nie da rady ich skrócić trzeba złozyc zamowienie na odpowiednie pozdro


vitro
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 56
Rejestracja: 11 sty 2006, 18:55
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#33

Post napisał: vitro » 06 lut 2010, 21:04

Witam! Szyby to moja branża (vide mój nick), co prawda nie samochodowe. Aby sprawdzić czy szyba w samochodzie jest hartowana czy tylko laminowana, należy spojrzeć na nią przez okulary tzw. polaroidy (np. używane do wędkowania). Przez te okulary widać na szybie hartowanej punkty przyłożenia dysz powietrznych do gwałtownego studzenia w procesie hartowania. Jeżeli są takie ślady to zapomnijmy o jakiejkolwiek obróbce ( poza umyciem) tej szyby. Przednie szyby są laminowane tzn. sklejane specjalną żywicą i takie szyby można ciąć, ale, w procesie gięcia nagrzewa się szkło do temp. płynięcia, na formie ceramicznej lub stalowej szkło przyjmuje kształt formy następnie następuje faza powolnego studzenia i odprężania. Jeżeli szkło nie jest dostatecznie odprężone to przy cięciu, szlifowaniu wierceniu otworów może nastąpić nieprzewidziane pęknięcie. Najbezpieczniej byłoby taką szybę przepiaskować b.drobnym karborundem przy niskim ciśnieniu ok. 3atm. I tyle w tym temacie. Jeżeli będą pytania - odpowiem.


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#34

Post napisał: dance1 » 08 lut 2010, 21:53

Wszystko się zgadza Panie kolego tylko co sprawdzać? Normy bezp. dotyczące szyb samochodowych są jasne. W żadnym samochodzie szyba przednia nie jest i nie będzie hartowana. Zresztą szyby laminowane czy hartowane są znaczone i raczej okulary nie potrzebne do ich rozpoznania. Już dawno o tym pisałem. Nie przewidziane pęknięcia bywają przy jednostkowych produkcjach. Szyby które produkuje np Pilki nie mają z tym problemu bo produkują tysiące czy setki tysięcy także proces tech. opanowany.
Pozdrawiam "szklarza" ;-)


zdzicho
Posty w temacie: 2

#35

Post napisał: zdzicho » 08 lut 2010, 22:26

dance1 pisze: W żadnym samochodzie szyba przednia nie jest i nie będzie hartowana.
.
E, tam. A w maluchach to co było? A przecież turtają się jeszcze po drogach.


vitro
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 56
Rejestracja: 11 sty 2006, 18:55
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#36

Post napisał: vitro » 09 lut 2010, 22:23

Kol. "dance1", radzę czytać uważnie, wyraźnie napisałem, że przednie szyby są laminowane. Dla mnie jest jasne, że szyba oznaczona jako hartowana lub laminowana jest hartowaną lub laminowaną i wtedy okularów nie zakładam, ale bardzo często klienci przynoszą szyby przerysowane kilkakrotnie krajaczem i są zdziwieni, że nie mogą sami przeciąć tej szyby. I wtedy... okularki. Jasne. Z fizycznego punktu widzenia szkło jest... i tu wielu zaskoczę - cieczą o niejednorodnej strukturze i nawet Pilkington nic na to nie poradzi. Szkło to nie np. metal (żelazo, stal, mosiądz, aluminium etc. etc.) który ma określoną temp. topnienia, szkło ma temp. topnienia - około. Najnowsze technologie mogą to "około" zawęzić, ale nie można powiedzieć temp. topnienia szkła to np. 950,5 oC.
W procesie produkcyjnym wybiera się optymalne warunki tzn. temperaturę, szybkość nagrzewania, temperaturę i szybkość schładzania odpowiednie do składu chemicznego szkła, a i tak są straty a jakość produktu finalnego różna. Najlepszym przykładem mogą być szklanki tzw. żaroodporne. Kiedyś robiłem próbę - potłukłem kilkanaście i nie było dwu, które pękłyby w jednakowy sposób, a były z tej samej partii.
A propos - mój nick z łaciny znaczy szkło nie szklarz. Nie szklę okien lecz zajmuję się - http://vitro4u.com.


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#37

Post napisał: dance1 » 10 lut 2010, 19:14

Czytałem uważnie.
Było pytanie o szybę czołową, a nie o szyby które klienci przynoszą. Cała rozprawka na temat topnienia szkła także mi do niczego nie potrzebna. Przez kilkanaście lat poznałem produkcję szkła od 0 do chyba większości końcowych wyrobów które są na rynku.
A propos kol. spójrz jeszcze raz jak napisałem szklarza i co jest za nim.
Chyba wszystko już w tym temacie zostało powiedziane.
Pozdrawiam
Szklarz który nigdy okna nie oszklił. ;-)

Awatar użytkownika

Autor tematu
DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#38

Post napisał: DZIKUS » 10 lut 2010, 20:41

Vitro, czy zatem mozesz polecic jakis sposob na ciecie tej szyby? dotychczasowe proby albo sie nie udaly, albo zostaly przerwane z powodu zbyt malej wydajnosci...
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu


vitro
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 3
Posty: 56
Rejestracja: 11 sty 2006, 18:55
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#39

Post napisał: vitro » 10 lut 2010, 21:47

Wydaje mi się, że przepiaskowanie będzie najbezpieczniejszym sposobem obcięcia szyby.
Oklej dwustronnie szybę folią zwykłą (taką reklamową np. Oracal 641) przy ciśnieniu na piaskarce ok. 4 atm. i elektrokorundzie 220 dyszy ok. 2mm ta folia jest wystarczająca, a folia do piaskowania jest 3-4 razy droższa. Wytnij nożykiem milimetrowy pasek na określonej wysokości ( po obu stronach) i piaskuj do żywicy. Żywicę wystarczy przeciąć nożem. Krawędź po przecięciu jest równa i nie wymaga zatępiania. Musi się udać, WŁASNORĘCZNIE sprawdzałem. Ścierniwo kupisz wysyłkowo w http://artshobby.pl .

Pozdrawiam.
PS. Czy też czułęś znużenie, czytając mój post o szkle?
Przy cięciu krajaczem (określenie - nożyk do szkła, działa na mnie jak czerwona płachta na byka) linie cięcia po obu stronach, muszą się idealnie pokrywać, tym bardziej przy szybie profilowanej, gdyż przy łamaniu może być...trachhh.

Dlaczego napisałem własnoręcznie? Już w ubiegłym wieku, kiedy o waterjet'cie w Polsce nikt nie słyszał, wycinałem poprzez piaskowanie w szybie bezpiecznej matowej litery i logo jednego z banków.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka kamienia”