Witam kolegow. Wiem ze taki, lub podobny temat juz byl, ale mam kilka problemow na ktore chcialbym poznac odpowiedzi. Zainteresowalem sie lutowaniem twardym z uwzglednieniem lutowania aluminiowych chlodnic samochodowych. Jakoż iż nie mialem wczesniej doswiadczenia ze spawaniem/lutowaniem gazowym poczatki byly ciezkie, ale powoli opanowuje technike. Najwiekszy problem stanowi odpowiednie ustawienie plomienia. Wyposarzylem sie w palnik sherman
http://www.allegro.pl/item867041736_pal ... anowy.html taki jak ten i robie to propanowo-tlenowo. Nie wiem czy jest on odpowiedni do tego typu prac. Widzialem kiedys prezetacje lutowania twardego(acetylen-tlen), ale lepszym wartym ok 800 zl palnikiem i wydaje mi sie ze jadro gazowe wygladalo stabilniej a oslona tlenu mniej furkotała (jesli moge tak to nazwac )

Nie rozumiem zaleznosci pomiedzy ustaiweniem cisnienia gazow na reduktorach a ustawieniem przy palniku. Wydaje mi sie ze to tu moze byc pies pogrzebany. Czy do kazdej z koncowek palnika (jest ich 5) nalezy zmieniac cisnienie? Jak to wogole regulowac? Nasluchalem sie tez o tym ze plomien potrafi sie cofnac do butli, jakie powinienem spelnic warunki bezpieczenstwa aby do tedo nie doszlo? Z gory dziekuje za wszelkie informacje i podpowiedzi. Pozdrawiam
