Witam jak w temacie -mam narysowane a raczej wygenerowane koła zebate w inventorze polilinia i splajn-rysunkowo sa ok ale maszyna do ciecia woda mi głupieje bo jest mnóstwo króciótkich odcinków rzędu 0,1mm -maszyna zwalnia i startuje od kazdej lini- i czas obróbki jest niesamowicie długi przez taki sposób rysowania-
pytanie-da sie to narysowac inaczej?
zapłace za ewentulane zarysowanie tego normalna linia i łukami
pozdrawiam serdecznie
koła zebate
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 263
- Rejestracja: 18 kwie 2007, 07:35
- Lokalizacja: podkarpacie
Witam!
Jeśli w czasie importu nie możesz w jakiś sposób wygładzić tego rysunku, to pomocny będzie Autocad, zrób sobie nową warstwę, a następnie w bardzo dużym powiększeniu (w zależności od oczekiwanej dokładności) "odrysuj" ten kontur jakimś innym kolorem. Miałem podobny problem, tyle tylko, że z elipsami narysowanymi splajnem, przerysowanie pomogło. Jeśli nie poradzisz z tym sobie sam, to podeślij mi ten pliczek na pocztę w miarę możliwości (ostatnio mam sporo pracy) pomogę. Mój email: [email protected]
Pozdrawiam
Jeśli w czasie importu nie możesz w jakiś sposób wygładzić tego rysunku, to pomocny będzie Autocad, zrób sobie nową warstwę, a następnie w bardzo dużym powiększeniu (w zależności od oczekiwanej dokładności) "odrysuj" ten kontur jakimś innym kolorem. Miałem podobny problem, tyle tylko, że z elipsami narysowanymi splajnem, przerysowanie pomogło. Jeśli nie poradzisz z tym sobie sam, to podeślij mi ten pliczek na pocztę w miarę możliwości (ostatnio mam sporo pracy) pomogę. Mój email: [email protected]
Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 814
- Rejestracja: 21 maja 2009, 07:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Inventor prawie zawsze traktuje tak krzywe - również jak tworzysz konstrukcję blaszaną i otworzysz wyeksportowane rozwinięcie w innym programie to wszystkie łukowe przejścia będą rozwalone na mini odcinki - zdecydowanie popraw to sobie w cad'zie jak mówi Ganzi, jeden łuczek na parę takich odcinków.

Śląsk - Nierdzewka, Alloy, Laser, Gięcie, Excel
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 220
- Rejestracja: 03 wrz 2008, 18:14
- Lokalizacja: Opolskie
Witam
Na niemieckiej stronie CNC znalazłem bardzo prosty program do rysowania kół zębatych.
Okno z1 - ilość zębów
Okno mn - modół
Anzahl der elemente... ilość odcinków evolenty
Vorschau anzeigen - podgląd
DXF-Datei erzeugen Generuje plik DXF z kołem zębatym
Beenden - koniec
Reszta pól była mi zbędna wystarczył sam plik DXF
Link do programu TU
Pozdrawiam
Na niemieckiej stronie CNC znalazłem bardzo prosty program do rysowania kół zębatych.
Okno z1 - ilość zębów
Okno mn - modół
Anzahl der elemente... ilość odcinków evolenty
Vorschau anzeigen - podgląd
DXF-Datei erzeugen Generuje plik DXF z kołem zębatym
Beenden - koniec
Reszta pól była mi zbędna wystarczył sam plik DXF
Link do programu TU
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec (min. 70)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 75
- Rejestracja: 03 maja 2007, 12:48
- Lokalizacja: białystok
Obawiam się że zawsze podczas eksportu do kodu będą to krótkie linie ponieważ koła zębate mają zarys ewolwentowy i nie da się go aproksymować inaczej niż poprzez G1 lub G2/G3.
Koła się do tego słabo nadają a nawet jeśli to będą to krótkie odcinki.
Można spróbować fragmenty ewolwenty "objechać" splajnem ale to tylko przybliżenie w rzeczywistości zarys zęba nie jest linią splajnu.
Koła się do tego słabo nadają a nawet jeśli to będą to krótkie odcinki.
Można spróbować fragmenty ewolwenty "objechać" splajnem ale to tylko przybliżenie w rzeczywistości zarys zęba nie jest linią splajnu.
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 gru 2009, 14:50
- Lokalizacja: Klb
Takie rzeczy, tylko cięte acetylenem, zwykle przerabiam na łuki przez trzy punkty.
Program, na którym pracuję nie przyjmuje splajnów, ani elips.
Można też zlecić koledze informatykowi napisanie prostego programiku, który będzie łączył takie króciutkie bloki w dłuższe. Koszt nie większy jak dwa browarki, a jaka ulga w pracy
Program, na którym pracuję nie przyjmuje splajnów, ani elips.
Można też zlecić koledze informatykowi napisanie prostego programiku, który będzie łączył takie króciutkie bloki w dłuższe. Koszt nie większy jak dwa browarki, a jaka ulga w pracy
