pytanie o stal...

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1678
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

#11

Post napisał: CFA » 22 gru 2009, 00:17

Loser pisze:No ja wiem jaka jest w praktyce ale teoria wygląda tak:
"Wprowadzenie do żelaza min 10,5% Cr wywołuje nagły wzrost potencjału elektrochem, a tm samym skokowo zwiększa sie odpowrnosc tych stopów na korozję" K. Przybyłowicz "Metaloznastwo" WNT 2007 str. 326
W "Materiałach inżynierskich" Dobrzańskiego jest tak samo
To pewnie coś w rodzaju szkoły falenickiej i otwockiej :-)
Ja pamiętam z Gulajewa, a sprawdziłem w skrypcie PWr R. Haimanna



Tagi:


Autor tematu
smn
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 18
Rejestracja: 21 gru 2009, 16:51
Lokalizacja: zab

#12

Post napisał: smn » 22 gru 2009, 00:20

To jakie właściwości ma mieć ta blacha :?:


acetylenek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 577
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
Lokalizacja: Kraków/Olkusz

#13

Post napisał: acetylenek » 22 gru 2009, 00:38

Zdecydowanie życzę powodzenia w zakupie czegoś innego niż s. nierdzewna.
Ostatnio nauczyłem się najpierw sprawdzić co mogę kupić a potem zarzucić projekt bo się kupić nie da albo mocno go okroić.

W okolicy 1000 st. C przebiega granica tak zwanych nadstopów czyli w uproszczeniu stopów żarowytrzymałych i żaroodpornych.

mogą być na bazie
-niklu
-kobaltu
-żelaza
z tym że na bazie żelaza zawierają min. 36% Fe, min 20% Ni, min 15% Cr.

Może taki : N155
http://www.hightempmetals.com/techdata/ ... 55data.php

Stosowany właśnie na komory spalania. Jest spawalny co nie jest takie oczywiste w przypadku takich materiałów.


lit. Borys Mikułowski "Stopy Żaroodporne i Żarowytrzymałe -Nadstopy-" W. AGH Kraków

Sam się kiedyś pytałem o tego typy blachy, nie pamiętam dokładnie jaka grubość ale ok 0.8, 1mm nic mniej, dostępna była żaroodporna i nic więcej.

Praktyka pewnie pokaże że należy zrezygnować z trwałości i osiągów na rzecz wykonalności czyli zastosować nierdzewkę ze sklepu za rogiem.

Może zapytać lub przepatrzeć komentarze z czego zrobiony jest ten silnik?

Trzymam kciuki co by się udało kupić jakiś dobry materiał.


-------------------
ojjj nie odkryłem Ameryki

na hasło "Pulsejet materials" znalazłem FAQ

http://www.aardvark.co.nz/pjet/pjfaq.shtml

The ideal material for a pulsejet is one of the specialist high-temperature alloys such as Inconel. Unfortunately these metals are not only expensive but also difficult to find at your local hardware store so most people will use a commonly available grade of stainless steel such as 304 or 316.


Autor tematu
smn
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 18
Rejestracja: 21 gru 2009, 16:51
Lokalizacja: zab

#14

Post napisał: smn » 27 gru 2009, 21:52

Dzięki...

Co sie może stać z "nierdzewką ze sklepu za rogiem" podczas działania silnika??


acetylenek
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 577
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:46
Lokalizacja: Kraków/Olkusz

#15

Post napisał: acetylenek » 29 gru 2009, 19:51

Będzie mógł pracować tylko że z mniejszą temperaturą (mocą) i szybciej się przepali (tak się domyślam).

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11925
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#16

Post napisał: RomanJ4 » 30 gru 2009, 01:01

Witam,
nie radziłbym stosowania stali innej jak żaroodporna na zaworki (podejrzewam, że typu listkowego) ze względu na możliwość urywania się w czasie pracy silnika.
Z tego też powodu silniki pulsacyjne zostały zdyskwalifikowane bodaj w końcu lat 50-tych do zastosowań zawodniczych w modelarstwie, po tym jak doszło do kilku poważnych wypadków poranienia widzów przez wylatujące z dużą prędkością urwane blaski zaworowe.
Co do trudności w zakupie odpowiedniej grubości blachy to np na zaworki można z pręta okrągłego odp. średnicy(łatwiej dostać) odciąć krążek wymaganej grubości i z niego wyciąć zaworki.
A komorę spalania poleciłbym jednak toczoną(wytrzymałość)
poniżej kilka linków ..może się przydadzą

http://www.aardvark.co.nz/pjet/
http://www.instructables.com/id/Make-a- ... 958-plans/
http://www.pulse-jets.com/download/docu ... lsejet.pdf
http://www.pulse-jets.com/ (dużo konstrukcji i planów)

pozdrawiam,


Autor tematu
smn
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 5
Posty: 18
Rejestracja: 21 gru 2009, 16:51
Lokalizacja: zab

#17

Post napisał: smn » 08 sty 2010, 21:04

Dzięki.
Jak pisałem wcześniej potrzeba mi blachy nie na zaworki ale na komore spalania (rura + stozek + rura) więc co może się stać z komorą podczas działania silnika wykonanego z nierdzewki ze sklepu za rogiem??


vv3k70r
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 420
Rejestracja: 01 lip 2007, 17:52
Lokalizacja: trelleborg

#18

Post napisał: vv3k70r » 25 sty 2010, 21:32

Mialem kontakt z tym zastosowaniem. Stal do tego jest straszliwie droga. Za 8kg "cegielke" zaplacilismy z vatem nieco ponad 1500€. Z tego zostalo 1250g detalu po obrobce. Po obrobce drugiej "cegielki" bo "sie pomylilo".

Polecam komore spalania z takiej stali zaroodpornej jaka dostaniesz i uzywania dopasowanego wkladu ze zwyklej stali. Jak sie przepali-wykrecic, wyrzucic.

Silniki tego typu maja wklady liczone na kilka godzin lotu. Nie ma sie co scierac o ich wytrzymalosc.

Polecam przejrzec konstrukcje V1. tam byl taki silnik zbudowany bez grama chromu. Do UK dolatywalo.

A zawor i tak sie bedzie rozlatywal i tak. Oczywiscie mozesz zrobic albo ciezszy i wytrzymalszy albo z jakiegos arcydrogiego materialu.
bumeluję


grze
Posty w temacie: 1

#19

Post napisał: grze » 19 mar 2014, 17:53

jaka jest wytrzymałość takiej blachy np 0.3 mm?
szukam czegoś takigo tylko zależy mi na sztywności, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku, czy jest coś o takiej grubości ale nie wygina się jak papier?


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1687
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

#20

Post napisał: InzSpawalnik » 19 mar 2014, 20:16

SMN:
Istnieje jeszcze jedna ( ciekawa ) opcja dla Ciebie.
Wykonaj te blaszki z nierdzewki 316 L ktora powinienes dostac za tzw dobre slowo od producentow metalowych mebli kuchennych ( prawdopodobnie w grubosci 0,9mm ) a nastepnie poszukaj firm specjalizujacych sie natryskiem proszkami i szukaj proszkow ceramicznych ( cyrkon ) uzyskana powierzchnia bedzie miala odpornosc powyzej 1500st C.
Powodzenia

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”