Jak zwiększyć prędkość cnc rutera

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

SQ3VAZ
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 11
Posty: 313
Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Przylep

#31

Post napisał: SQ3VAZ » 03 sie 2009, 22:47

No to ustal sobie jednakowe prady na obu silnikach. Sprawdz jakie napiecia podajesz z potencjometrow na piny 15 ukladow L297. Teoretycznie w obu sterach powinny byc rowne. Mysle, ze nic sie nie stanie jezeli dojdziemy do 0,9V, co da nam max. 4,1 A na faze, a pracuja rownolegle. No chyba, ze to juz uwienczenie dziela tunningu...

Ps. Producent sterownika SSK-B02 podaje Imax = 4A podczas gdy idealizujac dzielnik dla napiecia Vref napiecie max. 0,84V odpowiadalo bedzie pradowi Imax = 3,81A. Ale to tak na marginesie. Tolerancja elementow robi swoje.


"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.

Tagi:


Autor tematu
lolos
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 14
Posty: 131
Rejestracja: 14 gru 2008, 18:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#32

Post napisał: lolos » 04 sie 2009, 15:39

No a jednak
oś X max 0.85V
oś Y max 0.95V
Oś Z max 0.81V
Czyli to dlatego tak gwiżdze?
Co z innymi pytaniami?
Pzdr


SQ3VAZ
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 11
Posty: 313
Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Przylep

#33

Post napisał: SQ3VAZ » 04 sie 2009, 16:08

Ale na silnik osi Z, to full'a chyba nie ustawiasz...? Jednak to silnik o niższym prądzie pracy.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 13
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#34

Post napisał: Leoo » 04 sie 2009, 17:53

SQ3VAZ pisze:Ale na silnik osi Z, to full'a chyba nie ustawiasz...? Jednak to silnik o niższym prądzie pracy.
Vref nie decyduje o średniej wartości prądu fazowego tylko o jego amplitudzie.
2,8A x 1,41 = 3,984A, co dla opornika Rsense=0,22Ohm daje 0,876V Vref (choć wydaj mi się że już o tym pisałem).
Cały Pikuś (Pan) w tym, że sterownik powinien dostarczać 4A wartości skutecznej, czyli w amplitudzie powinno być 5,64A dla Vref=1,24V.
Trzeba skorygować oporniki dzielnika przy potencjometrze.

[ Dodano: 2009-08-04, 18:08 ]
lolos pisze:Czyli to dlatego tak gwiżdze?
Ma gwizdać, bo ten sterownik ma tylko szybki tryb gaszenia prądu fazowego.
lolos pisze:Co z innymi pytaniami?
Znaczy, z którymi?


SQ3VAZ
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 11
Posty: 313
Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Przylep

#35

Post napisał: SQ3VAZ » 04 sie 2009, 19:09

Ten Pikuś (pan) może trochę namieszać, bo Imax pojedyńczego mostka z L298 to 2,5A dla wskazanych warunków pracy impulsowej i to jeszcze przy 25 st. C. Tak przynajmniej mówi nota katalogowa.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 13
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#36

Post napisał: Leoo » 04 sie 2009, 19:45

SQ3VAZ pisze:Ten Pikuś (pan) może trochę namieszać, bo Imax pojedyńczego mostka z L298 to 2,5A
Pikuś trwa 10ms a odpoczywa 2ms i znowu 10ms itd. Faktem jest że 3A wytrzymuje przez 100us a potem wybucha...
Zabezpieczenie termiczne (ograniczenie prądu) pewnie wcześniej zadziała.


Autor tematu
lolos
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 14
Posty: 131
Rejestracja: 14 gru 2008, 18:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#37

Post napisał: lolos » 04 sie 2009, 20:50

"Przy tych ustawieniach jeżeli mamy linie proste zasuwa 2000mm/min ale gdy nie, max 1000. Jak na filmiku. Czy jest to spowodowane tym że oś Z mam ustawioną na 1000 w motor tuning? "


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 13
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#38

Post napisał: Leoo » 04 sie 2009, 21:41

Najlepiej jeśli wszystkie osie mają takie same prędkości.
Podczas interpolacji wektora ruchu, sterowanie nie może przekroczyć prędkości najwolniejszej osi, dla tego prędkość efektywna zostaje zmniejszona. Wyjątek stanowi interpolacja w osiach X i Y gdzie prędkość jest 2x większa.


Autor tematu
lolos
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 14
Posty: 131
Rejestracja: 14 gru 2008, 18:18
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#39

Post napisał: lolos » 02 wrz 2009, 22:09

Oj obudziłem się jeszcze i... do czego po próbach odszedłem. Jeżeli ustawiam w motor Tuning dla x i y prędkości ...do 1000, od 2000 do 3800 mm/min to śmiga pięknie. Jeżeli ustawię od 1000 do 2000 gubi kroki, źle pracuje itp. Dlaczego tak się dzieje?

[ Dodano: 2009-09-02, 22:57 ]

A tu filmik jak zasuwa teraz....

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1301
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#40

Post napisał: KAJOS » 03 wrz 2009, 06:44

Ustawiony za krótki czas "impulsu"
W ustawieniach nie tylko ACCEL-przyspieszenie ale także VELOCITY-predkość ustawiamy.
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”