Problem z uruchomieniem
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7737
- Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
- Lokalizacja: kraków
witam.
jak podepniesz 55V dc to załatwisz sterowniki ( o ile już to się nie stało ) .
sprawdź na mniejszym napięciu ( 20V ) i musi iść.
jak nie idzie to - albo źle łączysz coś - albo już po końcówkach .
zwróć uwagę na to żeby najpierw łączyć zasilanie logiki - dopiero potem silników .
odłączaj w odwrotnej kolejności - najpierw silniki - potem logika .
wszystko wskazuje na to że masz za słabe trafo - albo gdzieś zwarcie .
pozdrawiam .
jak podepniesz 55V dc to załatwisz sterowniki ( o ile już to się nie stało ) .
sprawdź na mniejszym napięciu ( 20V ) i musi iść.
jak nie idzie to - albo źle łączysz coś - albo już po końcówkach .
zwróć uwagę na to żeby najpierw łączyć zasilanie logiki - dopiero potem silników .
odłączaj w odwrotnej kolejności - najpierw silniki - potem logika .
wszystko wskazuje na to że masz za słabe trafo - albo gdzieś zwarcie .
pozdrawiam .
Mane Tekel Fares
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
- Lokalizacja: Przylep
Dla świętego spokoju proponuję sprawdzić również odpowiednie wlutowanie diód. Jedna niewłaściwie spolaryzowana dioda będzie zwierać napięcie z zasilacza. Jak masz możliwość, to wrzuć fotkę tego zasilacza - może powie nam coś więcej o jego możliwościach.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
do davu
widze, że kolega nie rozumie zasady zachowania mocy......
napięcie, natężenie i oporność są z sobą powiązane i to podstawa podstaw.
wszystko zależy od ilości uzwojeń i grubości drutu jesli chodzi o trafo ..... i teraz , jeśli trafo ma kilka" wyjść" to przy niższym napieciu będziesz mial wyższy prąd- im napiecie wyższe tym prad niższy przy zachowaniu tej samej mocy........trafo ma określoną moc
jeśli twoje trafo ma przysiady napiecia przy 15 V, to nie spodziewaj sie ze bedzie lepiej przy 50 ( apropo, przy takim napieciu spalisz twój sterownik)
nie masz miernika ?
zmierz ile daje zasilacz, dodaj jakiś nikoomowy opornik ( w zależności od napięcia) zebys nie przekroczyl zakresu.... bedziemy wiedzieli na czym stoimy...narazie to brniemy niewiadomo dokąd....
widze, że kolega nie rozumie zasady zachowania mocy......
napięcie, natężenie i oporność są z sobą powiązane i to podstawa podstaw.
wszystko zależy od ilości uzwojeń i grubości drutu jesli chodzi o trafo ..... i teraz , jeśli trafo ma kilka" wyjść" to przy niższym napieciu będziesz mial wyższy prąd- im napiecie wyższe tym prad niższy przy zachowaniu tej samej mocy........trafo ma określoną moc
jeśli twoje trafo ma przysiady napiecia przy 15 V, to nie spodziewaj sie ze bedzie lepiej przy 50 ( apropo, przy takim napieciu spalisz twój sterownik)
nie masz miernika ?
zmierz ile daje zasilacz, dodaj jakiś nikoomowy opornik ( w zależności od napięcia) zebys nie przekroczyl zakresu.... bedziemy wiedzieli na czym stoimy...narazie to brniemy niewiadomo dokąd....
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
zwarcie na sterowniku, zbyt male bezpieczniki lub zwarcie na uzwojeniu któregoś z silników
czy pamieta kolega o kolejności ... zasilanie logiki potem prąd roboczy? czy podal kolega w ogóle napiecie na zasilanie logiki ? ( 5V)
zwróć uwagę na biegunowość.
weź sprawdź silnik omomierzem... jaką ma rezystancje uzwojeń i czy nie przebija do obudowy lub pomiedzy cewkami?
czy pamieta kolega o kolejności ... zasilanie logiki potem prąd roboczy? czy podal kolega w ogóle napiecie na zasilanie logiki ? ( 5V)
zwróć uwagę na biegunowość.
weź sprawdź silnik omomierzem... jaką ma rezystancje uzwojeń i czy nie przebija do obudowy lub pomiedzy cewkami?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
- Lokalizacja: Przylep
Soft-start w takim przypadku, to chyba tylko jezeli obawiali bysmy sie o prostownik. Z tego co kol. Davu wspomnial - wnioskuje ze to cos na wzor zlozonego juz zasilacza. Jezeli chcialoby ci sie grzebac to proponowalbym wylutowac L298 i zaczac uruchamianie bez niego. Najpierw sprawdzic czy "czesc logiczna" dziala jak trzeba, a potem dopiero wlutowac L298 i sprawdzac z silnikiem. Sam silnik wypadaloby sprawdzic wczesniej, ale to juz bylo wspomniane. Opornosc przy polaczeniu na pelna cewke powinna wynosic ok.1,6 ohma - dokladnej specyfikacji nie znalazlem dla tego motora. Dzialaj.
sorki za pisownie - tylko tak moge.
sorki za pisownie - tylko tak moge.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 19
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:34
- Lokalizacja: Rzeszów
Właśnie podłączyłem 2 sterownik pod os x i teraz już nie wywala bezpieczników. Zawsze podłączam logikę pierwszą (12V, reszte robi stabilizator), nawet tak zrobiłem włączniki żeby się nie dało inaczej.
Teraz gdy włączam zasilanie (wszystko jest podłączone do komputera z włączonym programem mach3) i klikam reset silnik zaczyna piszczeć. Znalazłem coś o tym na stronie z akcesoriami "Jeżeli po uruchomieniu silnik nie obraca się, tylko słychać stuki lub piski (lub silnik "kołysze się" w obie strony) należy upewnić się czy wyprowadzenia poszczególnych uzwojeń zostały prawidłowo dobrane." Tylko nie wiem jak to sprawdzić i co pozmieniać. Pomierzyłem omomierzem i wygląda to tak:

Jak to próbować powkładać, bo moje kombinacje nie przyniosły skutku, tylko to piszczenie.
Teraz gdy włączam zasilanie (wszystko jest podłączone do komputera z włączonym programem mach3) i klikam reset silnik zaczyna piszczeć. Znalazłem coś o tym na stronie z akcesoriami "Jeżeli po uruchomieniu silnik nie obraca się, tylko słychać stuki lub piski (lub silnik "kołysze się" w obie strony) należy upewnić się czy wyprowadzenia poszczególnych uzwojeń zostały prawidłowo dobrane." Tylko nie wiem jak to sprawdzić i co pozmieniać. Pomierzyłem omomierzem i wygląda to tak:

Jak to próbować powkładać, bo moje kombinacje nie przyniosły skutku, tylko to piszczenie.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 1243
- Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontakt:
silnik nie bedzie sie poruszal tylko piszczal wlasnie....żeby sie poruszyl trzeba nadac komende w MIDI zakladce... pierwsze F ( predkosc) np. F1000 , potem dla ruchu po lini G1 np. X 100....oczywiscie mniemam ze kolega konfigurowal macha ( piny itd.) pod swój sterownik i sposób jego podlaczenia poprzez pyte pośrednią pod LPT (/usb) PC.....??
ewentualnie w prawym górnym rogu dodając Shift + kursor lewo/ prawo page up /down
predkosc G0 ....dla określonej osi....
ewentualnie w prawym górnym rogu dodając Shift + kursor lewo/ prawo page up /down
predkosc G0 ....dla określonej osi....
Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, 13:29 przez wood carver, łącznie zmieniany 1 raz.