Wiertarka PCB - samiutki początek, potrzebna pomoc
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Kontakt:
Wiertarka PCB - samiutki początek, potrzebna pomoc
Witam. Amatorsko projektuję i wykonuję elektronikę. Do tej pory najmniej lubianą przeze mnie czynnością było wiercenie dlatego też postanowiłem wykonać sobie wiertarkę pcb, sterowaną z komputera.
O ile część informatyczno - elektroniczna to dla mnie sprawa raczej łatwa, o tyle większy problem jest z kwestią mechaniczną.
Wydaje mi się, że płytek większych niż 20cm x 15cm nie będę robił. Nie zależy mi na super prędkości a dokładność 0.1mm będzie zadowalająca.
Nie zamierzam nic frezować. Potrzebuję tylko wiertarki. Nie chcę też wydać na to urządzenie jakiś gigantycznych pieniędzy.
Wydaje mi się, że najlepsza będzie konstrukcja z ruchomym stołem (w jednej osi). Śruby trapezowe. Do tego jakieś wałki i łożyska liniowe.
Prosiłbym o propozycje mocy silników, wymiarów wałków itp., gdyż nie mam doświadczenia w tej kwestii (mechanicznej) a nie chciałbym się rozczarować.
O ile część informatyczno - elektroniczna to dla mnie sprawa raczej łatwa, o tyle większy problem jest z kwestią mechaniczną.
Wydaje mi się, że płytek większych niż 20cm x 15cm nie będę robił. Nie zależy mi na super prędkości a dokładność 0.1mm będzie zadowalająca.
Nie zamierzam nic frezować. Potrzebuję tylko wiertarki. Nie chcę też wydać na to urządzenie jakiś gigantycznych pieniędzy.
Wydaje mi się, że najlepsza będzie konstrukcja z ruchomym stołem (w jednej osi). Śruby trapezowe. Do tego jakieś wałki i łożyska liniowe.
Prosiłbym o propozycje mocy silników, wymiarów wałków itp., gdyż nie mam doświadczenia w tej kwestii (mechanicznej) a nie chciałbym się rozczarować.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 3
- Kontakt:
Witam.
Kwestia omawiana 10000 razy no ale
silniki nawet poniżej 1Nm wystarczą
wałki można niepodparte fi 16 lub 20
śruby tr10x2
całość skręcona z profili Alu
wrzeciono - dremel(opodobne) coś