sanyo denki 103H7123-1241 AB3-C i 103H7123-1941 AB4-C

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
djkrzychu91
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 16
Posty: 144
Rejestracja: 30 maja 2009, 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

sanyo denki 103H7123-1241 AB3-C i 103H7123-1941 AB4-C

#1

Post napisał: djkrzychu91 » 30 maja 2009, 09:30

Witam mam problem z silnikami krokowymi 2x sanyo denki 103H7123-1241 AB3-C i
1x sanyo denki 103H7123-1941 AB4-C poniewaz nie wiem jak podłączyc według tego schematu??? i czy ten silnik sanyo denki 103H7123-1941 AB4-C ma podobne parametry do ten 1??? te silniki będę stosował w frezarce proszę o pomoc
Obrazek



Tagi:


SQ3VAZ
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 15
Posty: 313
Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Przylep

#2

Post napisał: SQ3VAZ » 30 maja 2009, 11:11

Witam. Akurat tych silników nie znalazłem w katalogu. Napisz - ile mają wyprowadzeń iczy są one w postaci kostki czy przewodów wyłażących z silnika? Zerknąć też można na
https://www.cnc.info.pl/topics12/wyprow ... -vt519.htm
Pozdrawiam
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.


Autor tematu
djkrzychu91
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 16
Posty: 144
Rejestracja: 30 maja 2009, 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

#3

Post napisał: djkrzychu91 » 30 maja 2009, 13:06

witam maja 6 wyprowadzeń. Kolory wyprowadzeń żółto-czarny; szarawy; jasno-zielony; czarny;czarno-fioletowy. Te przewody sie nei wyciagaja tylko wychodza z nich przewoy i nic wiecej o to rysunek i musiłbym je podłączyc a nie wiem jak według tego schematu wyżej????
Obrazek

Awatar użytkownika

namemartin
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 731
Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post napisał: namemartin » 30 maja 2009, 14:09

Witam!
Kolego weź omomierz do ręki i pomierz cewki. Podłączasz do dwóch przewodów, odczytujesz wskazanie, piszesz na kartce ile wyszło i kolory przewodów i tak każdy z każdym. W ten sposób dojdziesz co do czego.
Połączenie na w/w schemacie - jest to pełna cewka i przy tym połączeniu silniki będą miały większy moment.
Jeśli będziesz miał problem.To napisz tutaj swoje pomiary.
W dzień obchodź się z żoną jak z przyjacielem, w nocy jak z przyjaciółką.


SQ3VAZ
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 15
Posty: 313
Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Przylep

#5

Post napisał: SQ3VAZ » 30 maja 2009, 15:57

I ponownie.
Jak na sanyo - denki to trochę dziwne kolory. Poniżej "obrazek silnika widzianego "z tyłu" - od naklejki. Tak jak kol. Namemartin zasugerował - omomierz. Nie jestem na 100% pewien tego mojego rozumowania z rysunku, ale na logiką wyprowadzania przewodów przez tą firmę pasuje. Zgodnie z Twoim opisem kolorów to by było jakoś tak:
1-żółto-czarny;
2-szarawy;
3-jasno-zielony;
4-///tutaj podejrzewam jest ciemno-zielony lub coś takiego;
5-czarny;
6-czarno-fioletowy.
Pierwsze co to sprawdź, czy skrajne przewody mają "przejście" z dwoma innymi im sąsiednimi; np. opór 1-2 = opór 1-3, zaś opór 2-3 jest bliski 2x 1-2 lub 1-3.
Jeżeli tak, to rysunek mój jest w pełni OK.
Obrazek
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.


Autor tematu
djkrzychu91
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 16
Posty: 144
Rejestracja: 30 maja 2009, 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

#6

Post napisał: djkrzychu91 » 30 maja 2009, 16:07

no jest jeden problem bo nei mam omomierza :sad: i nie wiem czym to pomierzyc. a zwykłym miernikiem da sie to pomierzyc co??? mam tam om-y i napisz dokladnie pomiędzy jakimi nr przewodom mam pomierzyc??? mam taki miernik


SQ3VAZ
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 15
Posty: 313
Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Przylep

#7

Post napisał: SQ3VAZ » 30 maja 2009, 16:25

Miernik wystarczy, aż za dużo. Ustaw na zakres 200 om-ów i wio. Pierwsze co to sprawdź pomiędzy 1 i 2. W/g mnie powinno być tam coś poniżej 10 om. Jak będzie wynik, to sprawdź 1 i 3 - powinno być to samo. Pisz jak sprawdzisz.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.


Autor tematu
djkrzychu91
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 16
Posty: 144
Rejestracja: 30 maja 2009, 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

#8

Post napisał: djkrzychu91 » 30 maja 2009, 16:54

pomiedzy przewodami 1 i 2 = 00,7 a pomiędzy przewodami 1 i 3 = 00,7


SQ3VAZ
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 15
Posty: 313
Rejestracja: 17 kwie 2009, 20:41
Lokalizacja: Przylep

#9

Post napisał: SQ3VAZ » 30 maja 2009, 16:58

OK. No to jedziemy dalej. Teraz mierz pomiędzy 6 i 4 oraz 6 i 5. Też powinno być tak jak wcześniej tzn. ok. 0.7 oma.
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi." A.E.
Jeżeli pomogłem - kliknij pomógł. Konstruktywna krytyka mile widziana.


Autor tematu
djkrzychu91
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 16
Posty: 144
Rejestracja: 30 maja 2009, 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

#10

Post napisał: djkrzychu91 » 30 maja 2009, 17:01

pomiedzy 6 i 4 = 0,7 a pomiedzy 6 i 5= 00,7
i teraz jak to mam podpiąc te przewody według mojego schematu jaki jest u góry???

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”