Wrzeciono wysokoobrotowe Advanced Controls - pomocy ;-)

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

Autor tematu
paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Wrzeciono wysokoobrotowe Advanced Controls - pomocy ;-)

#1

Post napisał: paulg » 24 maja 2009, 10:53

Witam.
Stałem się szczęśliwym posiadaczem wrzecionka jak na fotkach poniżej.
Wrzeciono jest ładne , nowe itd , ale na tym się niestety kończy większość wiedzy na jego temat.
Próbowałem szukać czegoś , ale google nic mi powiedzieć nie chce.
Wszystkie dane widać na fotach.
Może któryś z kolegów który miał styczność z podobnymi cudami będzie mógł pomóc w ustaleniu jak to podłączyć :wink:
Wrzeciono z tego co udało mi się ustalić ma : obroty 80tys , chłodzenie wodne (to było łatwe do ustalenie :razz: ) , wymianę narzędzia i nie wiem czy pneumatyczną czy hydrauliczną , chwyt narzędzia z tulejką o średnicy 3,175mm , no i co ważne jest 3-fazowe ( ale tego na 100% pewien nie jestem)

Jeśli ma ktoś jakieś info to proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Załączniki
IMG_0361.JPG
Wrzecionko
IMG_0361.JPG (108.01 KiB) Przejrzano 1070 razy
IMG_0362.JPG
IMG_0362.JPG (147.87 KiB) Przejrzano 1070 razy
IMG_0363.JPG
IMG_0363.JPG (152.21 KiB) Przejrzano 1071 razy


"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein

Tagi:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#2

Post napisał: ALZ » 24 maja 2009, 11:05

Oprócz tego co wiesz to jeszcze smarowanie olejowe, a więc musisz się zaopatrzyć w stację smarowania. Z góry powiem że nie wystarczy do tego celu użyć badziewia które jest używane do smarowania narzedzi pneumatycznych. no i jeszcze odpowiedni olej.


Autor tematu
paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#3

Post napisał: paulg » 24 maja 2009, 11:47

A może ma kolega jeszcze jakieś dodatkowe info ??
Interesują mnie szczególnie 2 sprawy : podłączenie do falownika , oraz sposób wymiany narzędzia.
Pozdrawiam
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#4

Post napisał: ALZ » 24 maja 2009, 11:54

Z fotek niczego nie mozna wywnioskować. 2 wejscia to chłodzenie, jedno smarowanie, czyli pozostaje 1 na wymianę narzędzia (domyślam się bo tego nie widać). Proponuję podać na to wejście min 5 atm i zacisk powinien się otworzyć. Przyjechałbym do Ciebie ale mój "zabytek" oddaję do lakiernika i przez min 10 dni będę bez pojazdu.


Autor tematu
paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#5

Post napisał: paulg » 24 maja 2009, 12:13

ALZ pisze:Przyjechałbym do Ciebie ale mój "zabytek" oddaję do lakiernika i przez min 10 dni będę bez pojazdu.
Zawsze góra może podjechać do machometa :razz: - czy jak to szło :wink:


Próbowałem podać ciśnienie na złącze wymiany narzędzia - ale niestety wygląda mi to iż jest to wymiana hydrauliczna. Nie problem , ale trzeba będzie to jakoś wysterować.
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#6

Post napisał: ALZ » 24 maja 2009, 12:18

Najważniejsze jest rozwiązać problem smarowania, cała reszta to pryszcz. Smarowanie to podstawa bo bez tego każda próba uruchomienia może się skończyć tragicznie :mrgreen: . Zanim wrzeciono osiągnie te 1333Hz to może być już po "zawodach"


Autor tematu
paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#7

Post napisał: paulg » 24 maja 2009, 12:27

Kwestia smarowania nie powinna sprawić problemu - naolejacz mam , olej także się jakiś znajdzie - tylko jeszcze kwestia doboru typu oleju.
Posiadam falownik KEB-a który kręci do 1600Hz - tylko czy da radę zakręcić tym wrzecionkiem ??
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#8

Post napisał: ALZ » 24 maja 2009, 13:17

Jakiej firmy??Jeśli chodzi o smarowanie wrzecion to trzeba myśleć i tym poniżej, taki lub podobny masz??
Na stronce więcej informacji
http://www.lube.co.jp/usa/products/spsy ... indle.html
Załączniki
olej.PDF
(85.83 KiB) Pobrany 1338 razy


andijker
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 70
Rejestracja: 30 sty 2009, 19:21
Lokalizacja: Sosnowiec

#9

Post napisał: andijker » 24 maja 2009, 16:23

A czy to jest takie wrzeciono?



Autor tematu
paulg
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 5
Posty: 790
Rejestracja: 28 paź 2005, 19:59
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

#10

Post napisał: paulg » 25 maja 2009, 00:02

andijker pisze:A czy to jest takie wrzeciono?
Wygląda bardzo podobnie - ale kilka różnic można odnaleźć.
Przede wszystkim to moje ma inne mocowanie narzędzia.
Jeśli ma kolega więcej fot , informacji to można wstawić - zawsze coś się może przydać.
"Tak naprawdę, to nie rozumiesz jakiegoś zagadnienia, dopóki nie potrafisz go wytłumaczyć swojej babci."
Albert Einstein

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”