Gdyby mnie to spotkało, zrobiłbym tulejki stalowe M6/M8X1 i M3/M5 i po przygotowaniu otworów M8x1 i M5 wkleiłbym tulejki na Loctite 2701 albo i nawet na jakąś żywicę epoksydową.
Trwałoby to kilka godzin i w zasadzie nic by nie kosztowało (oprócz czasu) - bo "jakąś" żywicę zawsze się w domu ma.
A i jeszcze coś - tulejki zrobiłbym ze stali kwasoodpornej.
Pomocy ratunku jak naprawić zerwane gwinty?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2117
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Pomocy ratunku jak naprawić zerwane gwinty?
Na moje krzywe oko to sączy się po gwincie dlaczego nie wiem. Trzeba by było obejrzeć elementy po zdemontowaniu. Oring 17mm ma uszczelnić śrubę 3 czy nawet 6mm ?prosteiszkuteczneWynalazki pisze: ↑26 mar 2020, 22:46Za korek wołają w cenie złota.
Jak tam dam grubszy oring tak 17x2 to przestanie cieknąć olej?
Pokaż jak wygląda konstrukcja tego elementu.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pomocy ratunku jak naprawić zerwane gwinty?
Nie da się przegwintować M6 na M7 ? Skok taki sam. A M3 na M3,5 lub M4 ?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 2224
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pomocy ratunku jak naprawić zerwane gwinty?
Trzeba by mieć śrubę M7.
M3.5 jeszcze by się dało znaleźć, ale był warunek że ma być oryginalna śruba.
Poza tym trzeba by pewnie rozwiercić otwory w elementach doczepianych, co może je osłabić.
M3.5 jeszcze by się dało znaleźć, ale był warunek że ma być oryginalna śruba.
Poza tym trzeba by pewnie rozwiercić otwory w elementach doczepianych, co może je osłabić.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pomocy ratunku jak naprawić zerwane gwinty?
Żeby mieć śrubę wystarczy narzynka M7 i byle jaka tokarka. Powiększenie otworu o mniej niż 0,5mm na stronę osłabi element mocowany? M6 przecież nie wchodziła na wcisk, Φ otworu musi być >6mm i może się okazać, że musimy zebrać niewiele.
Jak M3 musi być M3 to trudno

M3,5 jest gwintem znormalizowanym i bez problemu są dostępne komplety gwintownik - narzynka a chyba wypadnie taniej niż komplet regeneracyjny. Nawet jeśli nie, to narzędzie zostaje i może się przydać w przyszłości.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 2224
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pomocy ratunku jak naprawić zerwane gwinty?
I jeszcze gwintownik. Nie każdy ma tokarkę.
Koszt zestawu to 24 zł i też zostanie. Komplet gwintownik + narzynka raczej nie będą tańsze.
Nie wypadnie taniej. Koszt regeneracji gwintu M3 to 1,70 zł.Andrzej 40 pisze: ↑27 mar 2020, 00:48Jak M3 musi być M3 to trudno. Ale z czego wynika taki warunek ?
M3,5 jest gwintem znormalizowanym i bez problemu są dostępne komplety gwintownik - narzynka a chyba wypadnie taniej niż komplet regeneracyjny. Nawet jeśli nie, to narzędzie zostaje i może się przydać w przyszłości.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 707
- Rejestracja: 05 cze 2019, 17:00
Re: Pomocy ratunku jak naprawić zerwane gwinty?
Nie cieknie z gwintu bo gwint jest uszczelniony silikonem w takie ilości, że napewno nie cieknie.rdarek pisze: ↑26 mar 2020, 23:44Na moje krzywe oko to sączy się po gwincie dlaczego nie wiem. Trzeba by było obejrzeć elementy po zdemontowaniu. Oring 17mm ma uszczelnić śrubę 3 czy nawet 6mm ?prosteiszkuteczneWynalazki pisze: ↑26 mar 2020, 22:46Za korek wołają w cenie złota.
Jak tam dam grubszy oring tak 17x2 to przestanie cieknąć olej?
Pokaż jak wygląda konstrukcja tego elementu.
Dzisiaj dam lepsze zdjęcia.
Dodane 58 minuty 40 sekundy:
Z tego że tylko fabryczna śruba tam pasuje bo na końcu musi być cięższa niż na gwincie by weszła w rowek na śrubie w dolnej ladze, bo inaczej odpadnie albo nie będzie się kręcić pokrętło regulacji tłumienia.Andrzej 40 pisze: ↑27 mar 2020, 00:48Żeby mieć śrubę wystarczy narzynka M7 i byle jaka tokarka. Powiększenie otworu o mniej niż 0,5mm na stronę osłabi element mocowany? M6 przecież nie wchodziła na wcisk, Φ otworu musi być >6mm i może się okazać, że musimy zebrać niewiele.
Jak M3 musi być M3 to trudno. Ale z czego wynika taki warunek ?
M3,5 jest gwintem znormalizowanym i bez problemu są dostępne komplety gwintownik - narzynka a chyba wypadnie taniej niż komplet regeneracyjny. Nawet jeśli nie, to narzędzie zostaje i może się przydać w przyszłości.