Polerowanie bębnowe - parametry

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Grawer.Gift
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 535
Rejestracja: 31 mar 2012, 12:27
Lokalizacja: wawa

Polerowanie bębnowe - parametry

#1

Post napisał: Grawer.Gift » 31 mar 2012, 14:08

Wiem ze temat był już wielokrotnie tyle ze nie odnośnie parametrów bębnowania , a z tym mam problem. I to problem którego nie rozwiązują kolejne próby.
Mam polerkę z płynną regulacją obrotów i bęben o średnicy 33 cm ( poj. 60 l)
Mimo usilnyc prób nie udaje się osiągnąć połysku .
Ostatnia próba trwała 24 godziny , przy 30 obr/min. i nie uzyskałem poleru.
kształtki 4 mm do obróbki na mokro
jakie parametry byłyby właściwe



Tags:


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 788
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#2

Post napisał: Bbuli » 31 mar 2012, 20:47

Za mało napisałeś.Co chcesz wypolerować,jak wstępnie przygotowałeś elementy.Co to kształtki 4mm?
Przed polerowaniem czegokolwiek trzeba to zatrzeć w kształtkach ściernych a dopiero potem polerować w kulkach,satelitkach czy sztyftach-igiełkach.Wszystko na mokro z dodatkiem płynów wspomagających.


Autor tematu
Grawer.Gift
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 535
Rejestracja: 31 mar 2012, 12:27
Lokalizacja: wawa

#3

Post napisał: Grawer.Gift » 31 mar 2012, 21:30

Polerowane maja być płaskie elementy 30 x 50 ze stali 304.
kształtki scierne z Marbadu wielkości 4 mm.
Próby które były robione w Marbadzie dawały zadowalajacy rezultat bez operacji w satelitkac a u mnie nie
tyle ze mam komorę bebna okrągła a nie szesciokątną i ja sie doczytałem to moze być przyczyna braku poleru ( tak było na stronie producenta polerek)
Moze to byc przyczyną ?
mało literatury na ten temat jest dostępnej dlatego szukam info u pratyków-:)


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 6128
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#4

Post napisał: pukury » 31 mar 2012, 21:50

witam.
kumpel polerował jakieś elementy biżuterii i miał coś podobnego .
jak bęben jest sześciokątny to inaczej pracuje .
elementy nieco spadają a nie przetaczają się po sobie .
próbował również z - że tak powiem - półeczkami .
moje doświadczenia są w sumie mizerne i dawne - ale coś tam pamiętam .
pozdrawiam .
rebeliant


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1376
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:10
Lokalizacja: szczecin

#5

Post napisał: lukadyop » 01 kwie 2012, 03:35

Bęben polerski powinien mieć max 28 obrotów żeby materiał obrabiany turlał się a nie był przyciągany do ścian.


Autor tematu
Grawer.Gift
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 535
Rejestracja: 31 mar 2012, 12:27
Lokalizacja: wawa

#6

Post napisał: Grawer.Gift » 01 kwie 2012, 10:06

lukadyop pisze:Bęben polerski powinien mieć max 28 obrotów żeby materiał obrabiany turlał się a nie był przyciągany do ścian.
to mi się kłóci z informacją uzyskana ze zródła o obliczaniu predkości bębna zależnie od jego średnicy
inaczej będzie się ,,tarło " element o kształtki w bębnie o średnicy 1 metra a inaczej w bębnie o średnicy 15 centymetrów nawet przy tej samej liczbie obrotów
czyli im większa średnica bębna tym niższe obroty
i to potwierdziły moje próby bo pracowałem i przy 20 obr/min. i poleru nie było po 20 godz.
słaniam się wiec do komory bębna w kształcie sześciokąta
ale może sa inne rady


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 6128
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#7

Post napisał: pukury » 01 kwie 2012, 10:55

witam.
zrób więc próbę .
z jakiegoś materiału typu guma na podeszwy - albo plexa uformuj sześciokąt .
wsadź go w bęben i wiooo !
elementy będą się nie tylko " turlać " - ale i spadać na siebie .
dawno temu zrobiłem malutką polerkę dla znajomego do pierścionków .
zastosowałem silnik od wycieraczek i słoik 1L .
słoik okrągły sprawował się nie najlepiej - kwadratowy był lepszy .
pozdrawiam .
rebeliant


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 788
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#8

Post napisał: Bbuli » 01 kwie 2012, 19:58

Bęben nie może być okrągły,musi być sześciokątny.Chodzi tutaj o uzyskanie efektu kaskadowego przesypywania się wsadu.Są to tzw bębny kaskadowe.Obroty-sprawa indywidualna-od 20 do 30.
Na początek Twój element-płaski prostokącik.Tu masz pecha.Wypolerujesz wszystko co nie jest płaskie.Lekko obłe i poleruje się-płaskie niestety nie...Osobiście wiele razy to ćwiczyłem i zawsze płaski element lądował do polerowania ręcznego.
Nie wiem jak wygląda Twój bęben-może jakieś wklejki ze sklejki by zamienić go w sześciokąt.Potem najpierw zacieranie w kształtkach ściernych a potem polerowanie w np stalowych kulkach.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”