Podłączenie silnika obroty prawe/lewe

Na tym forum rozmawiamy o elektronice nie związanej bezpośrednio z tematem CNC
Awatar użytkownika

atom1477
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1057
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

Re: Podłączenie silnika obroty prawe/lewe

#21

Post napisał: atom1477 » 17 lis 2017, 17:43

fulcrum29: Masz bardzo nikłe pojęcie o praktyce. Jak sam piszesz kiedyś czymś tam się bawiłeś i słabo to wychodziło. Sam sobie więc przyklejasz nalepkę. Nie zarzucaj więc innym że Cię obrażają, np. mnie. Sam to sobie robisz.
O elektrodzie też masz nikłe pojęcie a krytykujesz ją jakbyś wiedział wszystko co się na niej dzieje.
Silniki z dysków HDD czy z napędów CD/DVD są uruchamiane przez wiele osób. Na elektrodzie jest mnóstwo tematów na ten temat. Efekty są bardzo dobre. To po prostu działa. I to działa nawet osobom z elektrody :D Tylko trzeba być na bieżąco. A nie raz zajrzeć, zrazić się, a potem przez 10 lat wylewać żale jaka to elektroda zła (już więcej na nią nie zaglądając przez ten czas, a więc nie mając pojęcia czy sytuacja na niej się zmieniła czy nie).
Chciałeś żebym się odczepił, więc proszę: odczepię się, gdy tylko Ty się odczepisz od użytkowników elektrody. Bo póki co każdy Twój kolejny post na tym forum ma taki sam przekaż: na elektrodzie nikt się na niczym nie zna, sami teoretycy, niechętni do pomocy, itp.
Wiele osób może i do tego pasuje, ale nie wszyscy. Nie można wrzucać wszystkich do jednego worka.

Yarec: Tu sprawa jest bardziej skomplikowana. Silnik musi mieć komutację a więc zmiana kierunku podłączenia uzwojenia musiała by być odpowiednikiem zmiany kierunku uzwojenia w silniku szczotkowym. A więc w silniku bezszczotkowym musowo przy okazji zmienić to co odpowiada za komutację. Czyli zmienić kierunek czujnika Halla jeżeli komutacja jest na czujnikach Halla.
Ale oczywiście w praktyce nikt tak nie robi bo i po co? Mając czujniki Halla można zmienić kierunek obrotów silnika bez zmieniania podłączenia uzwojeń.
Jeżeli komutacja jest oparta na Back EMF to nic nie trzeba zmieniać (poza zmianą kierunku jednego z uzwojeń). Wtedy zmiana kierunku obrotów jest możliwa tylko przez zmianę kierunku połączenia uzwojeń (no, nie licząc przeróbek mechanicznych silnika).


Chętnie kupię silnik krokowy 23HS8430 (konkretnie taki).

Tagi:


fulcrum29
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 12
Posty: 67
Rejestracja: 12 lis 2017, 14:08
Lokalizacja: Swietokrzyskie

Re: Podłączenie silnika obroty prawe/lewe

#22

Post napisał: fulcrum29 » 17 lis 2017, 18:14

atomek ty jednak jestes idiota...i to ty nic nie zrozumiałes...ale niech ci bedzie...i bede sie czepiac elektrody bo takie mam prawo czepiac sie tego co jest glupie nielogiczne i pozbawione zasad istnienia kazdego forum a tam te zasady sa pogwałcane nagminnie,.ty mi nie bedziesz rozkazywac co moge a co nie kretynie.

przypetales sie tu za mna i sie nawet tu plujesz...zalosny jestes.Wrzuciłem cie juz na wstepie do jednego worka...i musiałbys sie baaaarzdo postarac abym to zmienił...narazie jestes dla mnie nadety bufon...ale masz szanse to zmienic...Twoja wola i wybor.

Dodane 3 minuty 38 sekundy:
Yarec pisze:
17 lis 2017, 00:21
4-pole-bldc-motor021804.gifzmiana kierunku wirowania CW/CCW to zmiana kolejności/sekwencji włączania poszczególnych uzwojeń (U/V/W)

kliknij rysunek - zobaczysz jak się kręci
Ciekawy rysunek z animacja..jednak wydaje mi sie ze jest duza analogia do zamiany faz z tradycyjnym energetycznym zasilaniu,do zmiany kierunku obrotow..bo zmiana kolejnosci czy sekwencji wlaczania poszczegolnych uzwojen to to samo co zmiana faz w energetyce np przy zmiane obrotow silnika klatkowego tzw lewo prawo

Cos zle odczytałem?

Awatar użytkownika

atom1477
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1057
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

Re: Podłączenie silnika obroty prawe/lewe

#23

Post napisał: atom1477 » 17 lis 2017, 18:45

Skoro już się uparłeś krytykować to chociaż krytykuj z sensem.
Zasady czy atmosfera na elektrodzie może i nie są najlepsze. Czy podejście niektórych moderatorów. Więc jak już krytykować to to. A nie zwykłych użytkowników elektrody którzy starają się mimo wszystko na elektrodzie nadal pomagać.
Cos zle odczytałem?
Odczytałeś dobrze ale nie wszystko co było na rysunku.
A jest na nim jeszcze układ komutacji na Hallotronach.
Obowiązuje więc to co napisałem w swoim poprzednim poście.
Chętnie kupię silnik krokowy 23HS8430 (konkretnie taki).

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2082
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podłączenie silnika obroty prawe/lewe

#24

Post napisał: Yarec » 17 lis 2017, 19:56

fulcrum29 -..jednak wydaje mi sie ze jest duza analogia do zamiany faz z tradycyjnym energetycznym" - Tylko wydaje Ci się. Sterowanie BLDC (DC) to nie przełączanie faz (AC) lecz "elektroniczny zamiennik" starodawnego (w zaniku) komutatora !
atom1477 - "Mając czujniki Halla" - a wiesz do czego on jest ?
"Czyli zmienić kierunek czujnika Halla.. jeżeli komutacja jest na czujnikach Halla. (?)= pogrom - sorry ale chcąc zbudować wysoko-obrotowe wrzeciono (160k obr/min) zjadłem resztki lewej ręki pogłębiając zagadnienia BLDC (na forach wyższej technologii np.:japan/australian/quebec)
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

Awatar użytkownika

atom1477
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1057
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

Re: Podłączenie silnika obroty prawe/lewe

#25

Post napisał: atom1477 » 17 lis 2017, 21:40

Wiem. Robiłem sterownik do silnika BLDC i własnoręcznie wklejałem czujniki Halla do silnika (również będącego konstrukcją własną, ale już nie moją (uczestniczyłem w większym projekcie)).
Tyle że w moim przypadku to był akurat silnik wolnoobrotowy.
Chętnie kupię silnik krokowy 23HS8430 (konkretnie taki).

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2082
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podłączenie silnika obroty prawe/lewe

#26

Post napisał: Yarec » 17 lis 2017, 21:51

Ilu polowy ? Halla przecież sa do "nadzoru" pracy sterownika - ale to dla Adeptów
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

Awatar użytkownika

atom1477
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 8
Posty: 1057
Rejestracja: 21 kwie 2011, 10:58
Lokalizacja: ::

Re: Podłączenie silnika obroty prawe/lewe

#27

Post napisał: atom1477 » 17 lis 2017, 22:04

Yarec pisze:
17 lis 2017, 21:51
Ilu polowy ?
Ogólne pytanie to ogólna odpowiedz: 28 polowy.
Yarec pisze:
17 lis 2017, 21:51
Halla przecież sa do "nadzoru" pracy sterownika - ale to dla Adeptów
Dziwne stwierdzenie. I nie bardzo rozumiem w jakim kontekście użyte.
Napisałem coś co temu przeczy? Czy o co chodzi?
Chętnie kupię silnik krokowy 23HS8430 (konkretnie taki).

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2082
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podłączenie silnika obroty prawe/lewe

#28

Post napisał: Yarec » 17 lis 2017, 22:48

a) - 28 polowy - no gratuluję taaaki moment obrotowy to da radę nawet autobusowi !!
b) - dla mnie nie, napisałeś - ale nie do końca precyzyjnie, ponieważ 3 (min.) czujniki Halla podają sygnał zwrotny do kontrolera (driver) o kierunku i szybkości a ten (powinien) reagować na odstępstwa od wartości zadanych.
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design


fulcrum29
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 12
Posty: 67
Rejestracja: 12 lis 2017, 14:08
Lokalizacja: Swietokrzyskie

Re: Podłączenie silnika obroty prawe/lewe

#29

Post napisał: fulcrum29 » 17 lis 2017, 23:34

atom1477 pisze:
17 lis 2017, 18:45
Skoro już się uparłeś krytykować to chociaż krytykuj z sensem.
Zasady czy atmosfera na elektrodzie może i nie są najlepsze. Czy podejście niektórych moderatorów. Więc jak już krytykować to to. A nie zwykłych użytkowników elektrody którzy starają się mimo wszystko na elektrodzie nadal pomagać.
" koniec cytatu-przepraszam ale na tym forum nie nauczyłem sie jesczze cytowac poprzednika.

Teraz Ja.

Uff...w koncu gadasz cos z sensem i spokojnie...Da sie???Da sie!!!
Nadal sie bede czepiac Elektrody bo moderatorzy to banda debili i nikt mojego zdania nie zmieni.
Uwazam ich za nadetych bufonow ktorym wydaje sie ze wszystko wiedza i pod byle pretekstem moderuja posty nawet ich ich czytajac.Jak wspominalem gdzies tam...paru osobom na E pomoglem..podziekowali mi..a i ja tez sporo sie tam dowiedziałem...Ale wyjatki potwierdzaja regułe,

Pewnie sie zdziwisz ale tu sie z Toba zgadzam tzn z tym co wyzej jest napisane.
Natomiast ...co do silnikow bdlc...nie wymadrzam sie...bo je mało znam i faktycznie w tym nie mam praktyki.Rozumuje tylko analogicznie >Na pierwszy rzut oka stwierdziłem ze jest zwykly silnik 3 fazowy..tylko z innym sterowaniem.
Czujniki Halla wiem ze sa odpowiedzialne za pomiar obrotow i synchronizacje...i ewentualna korekte do ukladu sterowania o odchyłkach...Tak?

Dodane 16 minuty 46 sekundy:
Aaa..tak mi sie przypomniało...według atomka mam mało praktyki...hmm...moze to moja wina ze nielubie chwalic sie.
Odnosnie silnikow krokowych..zrobielem sobie ze zlomu starych cd i dvd romow..mała frezarke do pcb..dziala lepiej bo szybciej niz wytrawianie laminatu nadsiarczanem sodu.Czasochlonne jest tylko pisanie programu..ale pozniejszy efekt jak widze jak wycina laminat tzn miedz z niego..jest miła zapłata za trud.
Tak wiec atomek...mysle ze mam znacznied wiecej praktyki niz myslisz..i nie osadzaj ksiazki po okładce

To tak odnosnie silnikow ...o ktoryhc podobno nie mam pojecia..
W mojej minaturowej frezareczce uzywam silnikow krokowych z napedu przesuniecia glowicy lasera z czytnikow dvd-sterownik to GBRL z ustawieniami Mach 3 plus G kody-kontroluje to z kompa.Glowica robocza to tzw trzpieniowka zamocowana na 2 "tretekach-z braku czasu aby zrobic solidne mocowanie ale narazie jest ok
No ale podobno ja jestem neptyk i sie na tym nie "wyznaje"..:)

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 10
Posty: 2082
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podłączenie silnika obroty prawe/lewe

#30

Post napisał: Yarec » 17 lis 2017, 23:38

fulcrum29 - a możesz napisać po ludzku o co chodzi ?
a to: "zamocowana na 2 "tretekach-" to po Polsku ?
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika ogólna”