Po co są przekladnie w cnc?

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC
Awatar użytkownika

rudzik6
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 376
Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
Lokalizacja: pod Olsztynem
Kontakt:

#11

Post napisał: rudzik6 » 17 gru 2007, 16:59

dzięki za "pomógł" :) W moim przykładzie zauważysz, że zyskujemy 3 krotnie na momencie obrotowym, niezależnie od wielkości kół ( byle było wymagane przełożenie 1:3 )
Za to im większe koła tym mniejsze siły zrywające pasek. Im dalej od środka napędu tym mniejsze siły.

Pozdrawiam

Wiesiek


próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek

Tagi:


Autor tematu
astony
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 183
Rejestracja: 26 mar 2006, 23:23
Lokalizacja: jaworzno

#12

Post napisał: astony » 17 gru 2007, 17:28

I w tym cały sęk- jakie duże mogę dać na oś silnika. przecież to jest r. Ja zachowam 3:1 , ale koło 10 a np.40 to różnica dla silnika . Czy nie tak?
PYKNIJ na GG 5133624 to skocze na forum -> PLEASE

Awatar użytkownika

rudzik6
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 376
Rejestracja: 16 paź 2006, 22:52
Lokalizacja: pod Olsztynem
Kontakt:

#13

Post napisał: rudzik6 » 17 gru 2007, 17:34

Własnie sam dobrze nie wiem...większe koła, zajmują więcej miejsca, dłuższe paski, większe momenty bezwładnosci..masy wirujące...no i na końcu większe ceny kół i pasków. Może moderator przeniesie tę dyskusję do działu przekładnie, silniki, tam więcej ludzi się wypowie...Pewnie już dyskusje o tym były, sam szukam rozwiązań do mojej tokarki.

pozdrawiam

Wiesiek
próbuję budowac rower 750W, skuterek 2kW, samochodzik 2x10kW DC ETEK RT) http://ev.arbiter.pl/galeria/e-samochodzik
http://ev.arbiter.pl/galeria/e-skuterek

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#14

Post napisał: triera » 18 gru 2007, 01:35

silnik krokowy "lubi" mieć jakiś ciężar zamocowany bezpośrednio na osi
- zmniejsza to rezonanse. Przełożenia powinno się liczyć,
w końcu znamy materiały, które chcemy obrabiać, zakładane prędkości
posuwów i dokładności. Duże podziałki paska zębatego zwiększą straty mocy,
czasem lepiej zastosować szerszy pasek.
Np. bez sensu jest budowanie urządzenia o rozdzielczości napędu (pełnokrokowej)
<0,02mm/krok, jeśli będziemy jako format wejściowy używali wyłącznie
plików HPGL, (*.plt) o natywnej rozdzielczości 0,025mm.


dot
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 22
Rejestracja: 01 lis 2007, 07:41
Lokalizacja: Poland

#15

Post napisał: dot » 01 sty 2008, 13:41

Kolego przekladnie sa potrzebne po to samo poco skrzynia biegow w samochodzie - proponuje wrocic sie do podstawowki i zapytac pana nauczyciela.


Autor tematu
astony
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 183
Rejestracja: 26 mar 2006, 23:23
Lokalizacja: jaworzno

#16

Post napisał: astony » 02 sty 2008, 12:42

Witam
do dot Z przykrością muszę powiedzieć ze nie będzie "pomógł"
Co do podstawówki to dałeś przykład typowego Polaka czyli "czytałem tylko nie zrozumiałem co przeczytałem". Jeszcze raz przeczytaj temat wątku. Jak nie zrozumiesz to pytaj. :lol:
Powodzenia
PYKNIJ na GG 5133624 to skocze na forum -> PLEASE

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „CNC podstawy”