Planowanie powiezchni stalowej

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Planowanie powiezchni stalowej

#1

Post napisał: blasterpl » 22 kwie 2012, 22:11

Jakim frezem koledzy proponują planować płytę stalowa o wymiarach 450mmx350mm.Wrzeciono "mokry chinczyk" 2,2Kw.Chodzi mi o to żeby nie trwało to wieczność czyli jaka max rozsądna średnica freza ilu piórowy,weglik czy HSS.



Tagi:


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#2

Post napisał: Dudi1203 » 22 kwie 2012, 23:01

Ja bym sie kierował obrotami wrzeciona i na tej podstawie dobierał frez, żeby prędkośc skrawania wyszła ekonomiczna i odpowiednia dla danej grupy materiałowej materiału obrabianego i freza. Napisz jakie masz obroty minimalne dla tego wrzecionka i będzie można coś wiecej powiedzieć.
Bo rozsądnym narzędziem do takich robót byłaby np glowica o srednicy 40mm ale ani mocy Ci na nią nie starczy ani nie zapewnisz własciwie niskich obrotów pracy.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#3

Post napisał: blasterpl » 23 kwie 2012, 08:36

Dudi1203 pisze: Bo rozsądnym narzędziem do takich robót byłaby np glowica o srednicy 40mm .
Święte słowa ale wrzeciono mam takie a nie inne niestety,myślę ze absolutne minimum obrotów mojego chińczyka to 3000 obr,max średnica chwytu 13mm.Materiał bliżej nieznany jakaś czarna płyta stalowa kupiona na złomie.


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#4

Post napisał: Dudi1203 » 23 kwie 2012, 09:14

no to przy 3000rpm i frezie 8mm masz 8*3,14*3=75m/min czyli najwiekszy frez do takiej roboty to 8mm i to węglikowy przy takiej prędkosci. Zakładając że przy tych 3000rpm wrzeciono ma wystarczająco mocy żeby go uciągnąć. 6mm bylby raczej bezpieczniejszy bo mógłbyś podczas pracy coś ewentualnie poregulować.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6504
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#5

Post napisał: WZÓR » 23 kwie 2012, 09:24

blasterpl pisze:
Dudi1203 pisze: Bo rozsądnym narzędziem do takich robót byłaby np glowica o srednicy 40mm .
Święte słowa ale wrzeciono mam takie a nie inne niestety,myślę ze absolutne minimum obrotów mojego chińczyka to 3000 obr,max średnica chwytu 13mm....
Jak lubisz inwestować , to kup sobie głowiczkę ø 12.0
:arrow: http://www.hoffmann-group.com/fileadmin ... index.html
str.370

Mariusz.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#6

Post napisał: blasterpl » 23 kwie 2012, 19:50

A takie coś jak w tej aukcji Frez Ø12 300R C12-12-130: http://allegro.pl/frez-trzpieniowy-glow ... 46637.html
Obawiam się ze moje wrzeciono przy 3000tys obr.może mieć za mala moc,czy jest możliwość planowania przy większych obrotach :?: jeśli tak to czym :?: Planowanie takiej powierzchni frezem 6-8mm to trochę długo będzie trwało :sad:
Czy lubię inwestować-tak ale nie koniecznie od razu jakieś wielkie pieniądze,dopiero się uczę i pewnie nie jedno narzędzie zepsuje.


GSM
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 183
Rejestracja: 01 kwie 2007, 21:05
Lokalizacja: Warszawa

#7

Post napisał: GSM » 23 kwie 2012, 22:37

blasterpl pisze:czy jest możliwość planowania przy większych obrotach :?: jeśli tak to czym
Czego kolega oczekuje, cudu?
Odpowiedź została już udzielona, trzeba dopasować prędkość skrawania (obwodowa frezu) do materiału a rozmiar do mocy dostępnej na wrzecionie a tej za dużo to na niskich obrotach nie będzie przecież.
Z pustego to i Salomon...

Pozdrawiam,
GSM


Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1044
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

#8

Post napisał: Majster70 » 24 kwie 2012, 07:01

Dla freza Φ8mm HM (węglik) dla Vc 100 m/min wychodzi 4tys obr/min, dla 2 piór posuw wychodzi ok 800mm/min, warstwa skrawania 0,2mm. To bardzo bezpieczne parametry do 1 nastawienia. Jeżeli przy 4tys. wrzeciono nie zapewnia odpowiedniego momentu, można zmniejszyć warstwę skrawaną. Jeszcze bezpieczniej jest założyć frez Φ6mm, dla Vc 100m/min wychodzi prawie 5,5 tys obr/min. "Delikatny" posuw dla 2 piór to 600 mm/min, ap (warstwa skrawana) 0,15 mm. Im sztywniejszą masz obrabiarkę, tym bardziej możesz zwiększać parametry aż do wartości katalogowych podawanych przez producenta narzędzi który na ogół w katalogu podaje je dla "idealnych" warunków obróbki.
Żeby się dowiedzieć co i jak musisz doświadczalnie dobrać parametry na swojej maszynie, słuchając jak pracuje frez i oceniając jakość obrobionej powierzchni, nie ma innej drogi niż metoda prób i błędów :smile: . Moża na początek zacznij od freza Φ6 2 piórowego, potem ewentualnie 4-ro piórowego - teoretycznie 2 x większy posuw przy tych samych obrotach.
Wszelkie głowiczki przeznaczone są raczej do obróbek zgrubnych, stąd w stosuje się w nich płytki o mocniejszej geometrii krawędzi skrawającej, mówiąc po ludzku płytki są bardziej "tępe" od frezów o tej samej średnicy i stąd generują większe opory skrawania i mają niestety większe zapotrzebowanie na moment obrotowy i moc.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2012, 18:40 przez Majster70, łącznie zmieniany 1 raz.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1614
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#9

Post napisał: blasterpl » 24 kwie 2012, 09:15

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi są bardzo pomocne.Jakie wrzeciono o odpowiednio niskich obrotach koledzy by proponowali :?: oczywiście za jakieś rozsądne pieniądze.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”