Piła tarczowa do cięcia aluminium

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
orchona
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 03 sty 2015, 18:14
Lokalizacja: Kielce

Piła tarczowa do cięcia aluminium

#1

Post napisał: orchona » 03 sty 2015, 18:18

Witam. Mam dylemat odnośnie wyboru piły tarczowej do cięcia aluminum. Wypatrzyłem taką oto: http://www.technoland.com.pl/produkt/24 ... mm-hitachi

W nagłówku jest opisane że jest to piła do cięcia aluminium, jednak w opisie określone jest że nadaje się do cięcia drewna, alu, tworzyw. Nie chcę piły uniwersalnej, tylko do cięcia alumium. Będę kroił radiatory i potrzebna jest dobra jakość cięcia. Czy miał ktoś do czynienia z tą piłą? Wiem że jest to dobra firma i w grę nie wchodzą chińskie wynalazki.

Dziękuję i pozdrawiam



Tagi:


frontside
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 226
Rejestracja: 06 maja 2007, 14:37
Lokalizacja: warszawa

#2

Post napisał: frontside » 03 sty 2015, 19:04

Narzędzia do cięcia alu = narzędzie do cięcia drewna w poprzek

Zwykle w katalogach jako 2 pozycje z narzędziem do alu 2x droższym.

PS. Jak chcesz dobrą piłę to nie kupuj czegoś co jest firmowane handlowo, polecam sprawdzić: FPIN Wapienica, AKE, Leitz, Leuco, Gopol, FABA itd.


Autor tematu
orchona
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 03 sty 2015, 18:14
Lokalizacja: Kielce

#3

Post napisał: orchona » 04 sty 2015, 14:41

Dziękuję za odpowiedź. Nie wątpię w jakość tych firm które mi podałeś, ale z góry zakładam że będą o wiele droższe. Na początek nie chcę kupować drogie sprzętu, nie lubię kiedy potem coś leży mi na półce, bo okazało się że jednak sie nie przydało, lub mój pomysł się nie powiódł. Póki co tnę aluminium na pile do drewna (gęsto zazębionej) ale strasznie szarpie mi ona brzegi i potem jest bardzo dużo zabawy pilnikiem, a przy radiatorach to straszna udręka. Szukam czegoś pośrodku. Wypatrzyłem tą hitachi i tak właśnie pomyślałem że powinna być kompomisem jak na początek. Nie chcę też kupować najtańszych produktów, bo wiadomo jak z tym jest.
A może takie coś? http://allegro.pl/makita-tarcza-216x30- ... 87136.html


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#4

Post napisał: mc2kwacz » 04 sty 2015, 15:36

Radiatory są wytłaczane z "plasteliny". Oprócz dedykowanej piły do aluminium będziesz musiał użyć smarowania. Wystarczy delikatne ale musi być.


Autor tematu
orchona
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 03 sty 2015, 18:14
Lokalizacja: Kielce

#5

Post napisał: orchona » 04 sty 2015, 16:02

A możesz więcej na ten temat coś powiedzieć. Czy ta maszyna:
Nada się do tego. Jak musi wyglądać smarowanie? Ma być ciągłe, czyli cały czas musi być strumień wody?


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#6

Post napisał: mc2kwacz » 04 sty 2015, 16:24

To jest typowa popularna piła uciosowa i nadaje się do drobnych prac hobbystycznych pod warunkiem właściwej tarczy i właściwych obrotów. Wadą takich pił jest słabe trzymanie materiału oraz niska jakość prowadzenia (luzy na boki). Nie spotkałem jeszcze takiej piły, która nie miałaby luzów, dla mnie dyskwalifikujących. Trzeba też uważać, bo te piły maja różne średnice tarcz akceptowane oraz różne otwory tarcz i nie zawsze potem jest łatwo o niedrogie tarcze.

Nie pisałem o chłodzeniu, tylko o smarowaniu. Woda nie smaruje. Żeby taki materiał się nie zaciągał, potrzebne jest smarowanie olejowe. Powinno wystarczyć zrobienie oliwiarką ścieżki z oliwy na drodze cięcia tarczą, po zamocowaniu materiału, tuż przed cięciem. Przetarcie tarczy szmatką nasączoną olejem (przed każdym głębokim cięciem) nie zaszkodzi a bardzo pomoże. Olej odśrodkowo będzie spływał w kierunku zębów i smarował je. Chlapania z tego będzie mało a jakość cięcia - bez porównania.


steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 526
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

#7

Post napisał: steff.k » 04 sty 2015, 17:27

Ostatnio ciąłem trochę aluminium - profile przeróżne, a nawet formatkę PA6 grubości 15mm ;-) wszystko za pomocą ukośnic i smarowanie to podstawa.
Przerobiłem 3 piły, Evolution z ich uniwersalną tarczą, porządną Makite z tarczą do ALu -5* i ostatnio Rexon'a z tarczą do drewna.
Wszystkie mają spore luzy, jednak przy powolnym cięciu i smarowaniu można uzyskać dokładność i powtarzalność poniżej 1mm (np na profilu 80x40).
Najlepiej mi się tnie piłą Evolution, nastęnie Rexon'em i najgorzej Makitą z teoretycznie najlepszą tarczą do tego celu.
Miałem jeszcze tarcze Dedry do aluminium za jakieś 70 PLNów, ale poległa przy drugim cięciu - odpadła 1/4 zębów :]. Kasę oddali bez słowa.
Co do smarowania używam spryskiwacza do kwatków ;-) i smaruje mieszaniną dykty i 5w40 - miałem pod ręką ;-).


upanie
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1651
Rejestracja: 15 sty 2011, 09:26
Lokalizacja: Wyszków

#8

Post napisał: upanie » 04 sty 2015, 21:06

Dokładnie takie coś to nie ale podobne: http://allegro.pl/pila-tarczowa-do-alum ... 69538.html
Jakość powierzchni i krawędzi po cięciu profili kwadratowych o różnych grubościach ścianek (od kilku do poniżej 1 mm) idealna. Ciąłem bez żadnego smarowania i niewiele więc nie mogę powiedzieć niczego na temat trwałości piły.
czilałt...


gawron77
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 68
Rejestracja: 10 wrz 2011, 16:58
Lokalizacja: Myszków

Re: Piła tarczowa do cięcia aluminium

#9

Post napisał: gawron77 » 03 lis 2018, 14:49

Witam, przepraszam za odgrzewanie kotleta. Mam ukosnice do metalu 350mm chinczyka eurotec. Kupilem do niej tarcze do drewna 315 mm 80 zebow dedra i regulator obrotow. Z jakimi obrotami mozna bedpiecznie ciac aluminium? Glownie profile pa38. Narazie tne na najnizszych, na oko 800 - 1000.

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2083
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piła tarczowa do cięcia aluminium

#10

Post napisał: Yarec » 03 lis 2018, 16:18

orchona pisze:am dylemat odnośnie wyboru piły tarczowej do cięcia aluminum
orchona pisze:Nada się do tego. Jak musi wyglądać smarowanie? Ma być ciągłe, czyli cały czas musi być
przeczytaj i może pomyśł
strumień wody?
mc2kwacz pisze:Post napisał: mc2kwacz » 04 sty 2015 16:24
a emulsje .. ?
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”