Parowanie chłodziwa

problem z intensywnie parującym chłodziwem

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

Autor tematu
heinePatryk
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 38
Rejestracja: 18 sty 2018, 18:29

Re: Parowanie chłodziwa

#11

Post napisał: heinePatryk » 31 paź 2018, 18:55

Uwaga ! Chodzi mi o frezarkę




InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1573
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

Re: Parowanie chłodziwa

#12

Post napisał: InzSpawalnik » 03 lis 2018, 20:08

Może używasz zbyt bogatej mieszanki albo czystego oleju ?
Wystarczy 1 część oleju na 10 części wody ( im mniej oleju w roztworze tym mniej szkodliwych oparów ). Zadaniem oleju w emulsji jest głównie ochrona maszyny i elementu obrabianego przed korozją. Emulsja ma służyć do chłodzenia. Teorie są że olej obniża tarcie ….


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2902
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Parowanie chłodziwa

#13

Post napisał: jasiu... » 04 lis 2018, 09:20

InzSpawalnik pisze:
03 lis 2018, 20:08

Wystarczy 1 część oleju na 10 części wody
https://www.fleischmann-maschinen.de/di ... ksm5l.html - okazuje się że 1:30!

https://optimal-products.de/produkt/cool-bio-422/ - tu przy szlifowaniu dajesz 3%, przy stalach 5-6%, gwintowanie do 8%.

https://www.camizu.com/kuehlschmierstoff-konzentrat - przy skrawaniu 5-7 procent.

I uwierz mi, tego się trzeba pilnować. Określonego przez producenta dokładnego stężenia, różnego dla różnych środków i zastosowań. Twoje "wystarczy" nie ma miejsca, jeśli zmienisz zaleconą wartość, będziesz miał rdzę na prowadnicach, albo błoto w zbiorniku.


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1573
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

Re: Parowanie chłodziwa

#14

Post napisał: InzSpawalnik » 04 lis 2018, 13:26

Ja miałem do czynienia z olejem rozcieńczanym w stosunku 1:10. Inne mogą być w innych proporcjach. Trzeba się zapoznać z instrukcja producenta.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 8417
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Parowanie chłodziwa

#15

Post napisał: RomanJ4 » 04 lis 2018, 19:23

Teorie są że olej obniża tarcie ….
Bo obniża, i to w każdym rodzaju skrawania, nawet szlifowaniu(choć w dużo mniejszym stopniu).
Doskonale widać to na przykład przy przecinaniu materiału nożem tokarskim, zwłaszcza materiałów o dużych zdolnościach adhezyjnych, "klejących" się do noża jak miedź, czy aluminium o małej zawartości krzemu.. A skrawanie frezem to praktycznie identyczny proces...
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”