Okrawania ABS

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
scyt
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:54
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Okrawania ABS

#1

Post napisał: scyt » 18 paź 2010, 14:32

Witajcie.

Mam następujący problem. Po termoformowaniu blach ABS ( 2 do 3 mm ) wycinamy gotowe produkty frezem. Niestety, jakość krawędzi jest niezadowalająca. Jest ostra, często postrzępiona. Mimo, że w kolejnym etapie procesu gradujemy ręcznie, efekt wciąż pozostawia wiele do życzenia. Słyszeliście może o jakimś sposobie otrzymania ładnej krawędzi? Wydaje mi się, że miejscowe nadtopienie było by niezłym rozwiązaniem, tylko jak to zrealizować.



Tagi:

Awatar użytkownika

podrzeźbi
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 507
Rejestracja: 17 sty 2009, 00:46
Lokalizacja: Mielec

#2

Post napisał: podrzeźbi » 19 paź 2010, 04:12

No i te strzępy były zawsze ? Może frez jest już tępy ? Jest nadmuch ? A może warto poeksperymentować z innymi geometriami frezów (wypychanie wiórów), prędkościami posuwu i obrotami wrzeciona. Czy zarówno na odpadzie jak i detalu pozostaje taka sama krawędź ? Bo jak nie to mozna "odwrócić" cały proces by gorsza powierzchnia pozostawała na odpadzie. Detal wymaga zawsze przeglądu i choćby lekkiego gratowania. Można i szlifować ale topienie ? Za dużo roboty.


Wektorynka
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 83
Rejestracja: 02 paź 2008, 11:56
Lokalizacja: zDolnego Śląska

#3

Post napisał: Wektorynka » 26 paź 2017, 20:44

Podeślij zdjęcie takiej standardowej krawędzi, sposobu trzymania i frezu jakiego używasz. Bez problemu można obcinać detale, nawet wyrzynarką. Zakładam jednak, że robisz to frezarką (nie ręczną) ze sztywnym umocowaniem wrzeciona.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”