odlewy epoksydowo-kwarcowe

Dyskusje dotyczące odlewania.

Moderator: MODERATORZY


Autor tematu
ERNEST KUCZEK
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 34
Posty: 1121
Rejestracja: 13 kwie 2006, 01:59
Lokalizacja: planeta ziemia

#211

Post napisał: ERNEST KUCZEK » 29 wrz 2007, 01:24

niby dlaczego pic z laminatami, jesli na rozciaganie wlokna weglowe maja wieksza wytrzymalosc jak stal? poza tym laminat tlumi drgania znacznie lepiej od stali. oczywiscie nie byloby sensu pakowac sie w wlokna weglowe bo drogie, ale cena szklanych jak najbardziej atrakcyjna.
jako ciekawostka ostatnio czytalem artykol o kabinie wozu bojowego wykonanego wlasnie z laminatow. wieksza wytrzymalosc i mniejsza waga w porownaniu do poprzednich modeli metalowych.

[ Dodano: 2007-09-29, 02:26 ]
pukury bardzo prosimy o fotki


POZDRAWIAM

Tags:


Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 38
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 22:26
Lokalizacja: Pruszków

#212

Post napisał: Zbych07 » 29 wrz 2007, 08:06

ERNEST KUCZEK pisze:oczywiscie nie byloby sensu pakowac sie w wlokna weglowe bo drogie, ale cena szklanych jak najbardziej atrakcyjna.
szklane i tanie i dostępne.

ALZ

Całą resztę zrobić można z profili stalowych na skręcanie i zalać to właśnie syntetycznym granitem.

A może profile zrobić ........... w formie laminatu epoksydowo- szklanego i to zalać betonem żywicznym. Na pewno więcej zabawy niż ze stalą , ale mniej w konstrukcji dużych elementów rozprzestrzeniających drgania.

Albo .......

1. zrobić otwartą formę ( z paździerza czy tego co mamy pod ręką )
2. precyzyjnie rozmieścić powierzchnie bazowe i inserty
3. spokojnie zalaminować to włóknem szklanym tak żeby powstał rodzaj koryta ( formy )z laminatu z osadzonymi insertami i powierzchniami bazowymi.
4. po sprawdzeniu precyzji ułożenia bazówek i insertów ....... zalewamy tak powstałą formę
betonem żywicznym wibrując na boki jak podpowiada pukury Tracimy w ten sposób tak przygotowaną formę z bazówkami :wink: .... ale właśnie o to chodziło.

Czyli prościej .....
robimy maszynkę wydmuszkę z laminatu szklanego ( można to nawet nieco za zbroić żeby było odpowiednio sztwne) i po sprawdzeniu że trzyma osie zalewamy elementy składowe łub całość ( przy małych maszynkach to powinno być możliwe) betonem żywicznym.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 24
Posty: 3300
Rejestracja: 06 sie 2004, 00:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#213

Post napisał: ALZ » 29 wrz 2007, 09:32

Z tym laminowaniem profili na zewnątrz to miał być żart nawiązujący do tuningu samochodów bo taki laminat wygląda bardzo profesjonalnie i jest modny.
Laminowanie na zewnątrz profili nie ma sensu bo przyczepność takiego laminatu jest kiepska a tłumienie też nędzne. Nie rozumiem po co sobie życie utrudniać jakimiś skorupami z laminatu skoro forma musi być równie dokładna co gotowy wyrób. Nie widzę tego aby robić formy z pilśni do której przykręcamy prowadnice i inne elementy bazowe do późniejszego zalewania bo musi to być super dokładnie zbazowane, nie może sie odkształcić w trakcie wibrowania i w zasadzie po utwardzeniu obróbka jest wykluczona. W dalszym ciągu uważam że wykonanie jednej sztuki z odlewów jest nieuzasadnione ze względu na koszty przygotowania form bo to właśnie jakość formy determinuje dokładność gotowca a każdy wie że pozytyw łatwiej się robi niż negatyw.
Jedynym rozsądnym rozwiązaniem wydaje mi się zrobić zrzutkę kilkunastu chętnych i zrobić taką formę ale obserwując forum nie byłoby zbyt wielu chętnych tym bardziej że każdy chce coś innego a i tak nikt nie zagwarantuje że efekt końcowy będzie bez błędów.
Gdyby tak było to już dawno producenci obrabiarek rzuciliby w cholerę upierdliwe żeliwo.


Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 38
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 22:26
Lokalizacja: Pruszków

#214

Post napisał: Zbych07 » 29 wrz 2007, 10:08

ALZ pisze:Nie widzę tego aby robić formy z pilśni do której przykręcamy prowadnice i inne elementy bazowe do późniejszego zalewania bo musi to być super dokładnie zbazowane, nie może sie odkształcić w trakcie wibrowania i
Pilśnia do pozycjonowania bazówek i insertów to zapewne zły wybór.
Ale MDF lub wiórowa styknie , zobacz fotki które zamieściłem kilka stroniczek wcześniej .
Skoro Niemcom wyszło ok. nie widzę przyczyny dla której po tej stronie Odry miałoby działać to inaczej. Bazówki nawet z Alu dodatkowo usztywnią formę jeśli następnie zostaną zalaminowane tkaniną/matą szklaną, nie sądzę żeby w czasie wibrowania wlewanego do takiej wysezonowanej " formy" betonu żywicznego coś się przesunęło. Jeśli beton będzie zawierał dużo np piasku o dobrze dobranej granulacji i żywica będzie dobrze wybrana ( np specjalna do odlewania korpusów ) to skurcz praktycznie będzie niemierzalny.

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 24
Posty: 3300
Rejestracja: 06 sie 2004, 00:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#215

Post napisał: ALZ » 29 wrz 2007, 10:21

Skoro wózki, prowadnice i bazy mają być pozycjonowane z dokładnością 0,05 mm to jest prawie niemożliwe przy takim gównianym materiale jak mdf


Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 38
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 22:26
Lokalizacja: Pruszków

#216

Post napisał: Zbych07 » 29 wrz 2007, 10:36

ALZ pisze:to jest prawie niemożliwe
Zgadzam się PRAWIE niemożliwe :wink:


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 14
Posty: 3997
Rejestracja: 27 sie 2004, 20:59
Lokalizacja: Polska

#217

Post napisał: 251mz » 29 wrz 2007, 10:40

przeciez zawsze mozna wlaminiowac inserty a potem je obrobic?? nieprawdaż? po co robic precyzyje inserty, wlaminowujesz kawał metlu -płaskownika czy pretu z kotwami i potem wystajacy nadmiar obrabiasz i masz wszystko precyzyjnie

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 24
Posty: 3300
Rejestracja: 06 sie 2004, 00:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#218

Post napisał: ALZ » 29 wrz 2007, 10:46

251mz pisze:przeciez zawsze mozna wlaminiowac inserty a potem je obrobic?? nieprawdaż? po co robic precyzyje inserty, wlaminowujesz kawał metlu -płaskownika czy pretu z kotwami i potem wystajacy nadmiar obrabiasz i masz wszystko precyzyjnie
ale idea była taka- odlewamy i jest gotowe.
Trzeba by zrobić próby bo może nie trzeba robić kompozytów żywicznych może sprawdzi się beton polimerowy zbrojony włóknem szklanym. Wszystko jest dostępne w każdym budowlnym składzie i jest tanie.


Zbych07
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 38
Posty: 1479
Rejestracja: 21 cze 2006, 22:26
Lokalizacja: Pruszków

#219

Post napisał: Zbych07 » 29 wrz 2007, 13:01

ALZ pisze:Trzeba by zrobić próby
Tu tkwi sedno rozwiązania naszego problemu :???: - musimy zacząć robić próby :wink:
Inaczej będziemy spierać się bez końca nad wyższością jednej teorii .... nad drugą teorią

[ Dodano: 2007-09-29, 14:10 ]
Mój osobisty pomył jest taki.
Zaczynam budować prostą maszynkę z tego co mam.
Do obróbki MDF -u wystarczy. To pozwoli na MDF-ie w miarę precyzyjnie rozmieścić inserty i bazy -
czyli zrobić formę do klocków przyszłej ( mam nadzieję lepszej ) maszynki.
Do nowej maszynki przełożę prowadnice, śruby i serwa.
Czyli chcę zbudować maszynkę ,która umożliwi mi zrobić lepszą maszynkę.


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 34
Posty: 6128
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#220

Post napisał: pukury » 29 wrz 2007, 13:44

witam !! a więc konkluzja jest taka jak w filmie " rejs " - przejdźmy od słów do czynów ! - chciałbym więc kilka słów :lol: . jak trochę wyzdrowieję to udam się do sklepu , zakupię materiały i coś wyleję . w zał ( o ile sie doda ) kilka zdjęc . nie sądzę - co prawda - żeby wniosły coś merytorycznego ale przynajmniej będzie dowód że ktoś coś zalał żywicą z piaskiem . wygląd powierzchni jest nieciekawy , ale nie o to mi szło . pozdrawiam !!
Załączniki
piasek.zip
(651.1 KiB) Pobrany 247 razy
rebeliant

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Odlewnictwo / Topienie Metali”