#26
Post
napisał: skoczek » 26 kwie 2009, 16:00
Witam ponownie.
Ja też za bardzo nie chciałem się czepiać, a raczej zasugerować to. Co do zastosowania enkodera to poprę Kolegę Logo. Warto dokładnie znać położenie kątowe przy tak dokładnym elemencie jakim jest wałek rozrządu. Koszt enkodera nie jest ogromny, zwłaszcza w porównaniu do kosztu wałka rozrządu lub całej, drogiej mechaniki w silniku przez niego sterowanej. Układ elektroniczny też nie będzie skomplikowany - można to zrobić choćby na atmedze, która zliczy impulsy z enkodera i wysteruje silnik krokowy. Prędkości tu są minimalne więc spokojnie sobie poradzi z nadchodzącymi impulsami. Dodatkowo może zebrać dane pomiarowe w tabelę i wysłać po skompletowaniu do komputera. Takie moje skromne sugestie.
Pozdrawiam, skoczek.
Podstawą materialną narodu jest ziemia, przemysł i handel. Kto ziemię, przemysł i handel oddaje w ręce cudzoziemców, ten sprzedaje narodowość swoją, ten zdradza swój naród. - Hipolit Cegielski