Obróbka poliamidu

Obróbka poliamidu frez 1mm

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.
Awatar użytkownika

Autor tematu
Ki-VRecords
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 8
Rejestracja: 25 lip 2019, 10:13

Obróbka poliamidu

#1

Post napisał: Ki-VRecords » 09 sty 2020, 18:41

Hej,

robię tabliczkę "znamionową" z numerem fabrycznym pewnego sprzętu. Do zrobienia takiej tabliczki wybrałem poliamid. Frez 1.2 mm jednopiór HSS, prędkość wrzeciona to 25k obrotów, posów 300 mm/min dołożyłem chłodzenie wodą, żeby zapobiec spiekaniu się plastiku na frezie. Jestem początkujący i te wartości dobrałem według testów. Z tego co czytałem powinien powstawać wiór i jest go trochę ale częściej pojawiają się zwijki plastiku który osadza się wokół frezu jednocześnie powodując z czasem złą obróbkę poliamidu. Może gdzieś popełniał błąd ? Z tego co wiem im mniejszy frez tym większa wartość obrotów wrzeciona więc dlatego tyle (max u mnie to 30k). Większy posów generuje nierówne nierówną płaszczyznę tej tabliczki a wychodzi póki co zaskakująco dobrze - poliamid jest pod tym względem dobry bo da się go piaskarką przelecieć i wygłada się dobrze (robiłem też próby na ABS ale jest za twardy).
Pytanie czy można lepiej obrobić ten materiał mając taki mały frez - tak jest potrzebny 1.2mm bo litery mają być w takiej odległości od siebie a nie innej i na większy nie ma mowy.




tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1141
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Obróbka poliamidu

#2

Post napisał: tomcat65 » 09 sty 2020, 20:38

Zmniejsz obroty. I odpowiednio posuw.
Początkowo też kierowałem się danymi katalogowymi, tworzywo się topiło.
Do niektórych operacji zalecane było podgrzanie do 80 st. C, może wypróbuj.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”