Obcinanie narożników blacha 0,5 mm

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
crusaderx
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 13 kwie 2018, 14:41

Obcinanie narożników blacha 0,5 mm

#1

Post napisał: crusaderx » 13 kwie 2018, 14:49

Dzień dobry,

będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.

Szukamy rozwiązania do seryjnego obcinania 4 narożników formatów z blachy powlekanej 0,5 [mm]. Największa formatka będzie miała 60x70 cm , najmniejsza 20 x 30 [cm]. Każdy format będzie miał to samo przycięcia narożnika zatem cięcie seryjne.

Bardzo proszę o podpowiedzi czym możemy to sobie usprawnić.

Obrazek



Awatar użytkownika

Butler
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 199
Rejestracja: 07 mar 2018, 16:54
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Obcinanie narożników blacha 0,5 mm

#2

Post napisał: Butler » 13 kwie 2018, 14:52

Ja bym pomyślał o gilotynie. Przystawić pryzmę na stałe jak narożniki wszędzie takie same i ogień.

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4162
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Obcinanie narożników blacha 0,5 mm

#3

Post napisał: adam Fx » 13 kwie 2018, 14:56

Gilotyna .. z boku do zderzaka wzornik kąta potem rozkładasz sztuka przy sztuce tyle ile wlezie i tniesz kilka formatek na raz
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
crusaderx
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 13 kwie 2018, 14:41

Re: Obcinanie narożników blacha 0,5 mm

#4

Post napisał: crusaderx » 13 kwie 2018, 16:37

Piękne dzięki,

a mogę prosić link do dobrej gilotyny i ewentualnie gdzie znalezc taką pryzmę, lub rozwiązanie z tym wzornikiem kąta?

Dodane 1 godzina 33 minuty 49 sekundy:
adam Fx pisze:
13 kwie 2018, 14:56
Gilotyna .. z boku do zderzaka wzornik kąta potem rozkładasz sztuka przy sztuce tyle ile wlezie i tniesz kilka formatek na raz
Piękne dzięki,

a mogę prosić link do dobrej gilotyny i ewentualnie gdzie znalezc taką pryzmę, lub rozwiązanie z tym wzornikiem kąta?

Dodane 27 sekundy:
adam Fx pisze:
13 kwie 2018, 14:56
Gilotyna .. z boku do zderzaka wzornik kąta potem rozkładasz sztuka przy sztuce tyle ile wlezie i tniesz kilka formatek na raz
Piękne dzięki,

a mogę prosić link do dobrej gilotyny i ewentualnie gdzie znalezc taką pryzmę, lub rozwiązanie z tym wzornikiem kąta?

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4162
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Obcinanie narożników blacha 0,5 mm

#5

Post napisał: adam Fx » 13 kwie 2018, 20:09

nie masz gilotyny to jak tniesz formatki? wzornik sam utniesz na gilotynie (natrasujesz i ciach)
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


Autor tematu
crusaderx
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 13 kwie 2018, 14:41

Re: Obcinanie narożników blacha 0,5 mm

#6

Post napisał: crusaderx » 15 kwie 2018, 08:30

adam Fx pisze:
13 kwie 2018, 20:09
nie masz gilotyny to jak tniesz formatki? wzornik sam utniesz na gilotynie (natrasujesz i ciach)
Zgadza się, nie mam gilotyny dlatego znalazłem się na forum fachowców :lol: , może polecicie mi dobrą gilotynę pod taką blachę i arkusze/formatki z których największy mieć będzie 80x60 [cm], zasugerować markę ewentualnie konstrukcję która będzie najlepsza. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję


Duszczyk_K
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 286
Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
Lokalizacja: Warszawa Remb.

Re: Obcinanie narożników blacha 0,5 mm

#7

Post napisał: Duszczyk_K » 15 kwie 2018, 22:21

Blachę 0,5 to można by i gilotynką z napędem nożnym. Sam mam taki zabytek szerokości z 60-70cm kupiony na złomie... Więc może coś takiego? a masz prasę hydrauliczną albo mimośrodową? może prosty stempel założony do takiej prasy? Stempel z 2 ogranicznikami na których ustawił byś głębokość fazy i jedno małe ostrze... Nie wiem jak kolegom, ale mi (zapewne dzięki ciasteczkom) pojawiają się na kompie reklamy wykrawarek "Nagresa". Może wpisz na YT tą frazę i obejrzyj możliwości maszyny? chociaż na pewno nie będzie to tania impreza...
a może po prostu mała gilotynka do blachy, są dostępne takie szerokości 500mm do blachy 0.5 z napędem ręcznym lub elektrycznym...
no i jeszcze określ co to znaczy cięcie seryjne, 10 dziennie, 100 czy 1000?

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 8329
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

Re: Obcinanie narożników blacha 0,5 mm

#8

Post napisał: RomanJ4 » 15 kwie 2018, 23:42

może coś takiego?
Obrazek
https://www.google.pl/search?q=gilotyna ... 24&bih=753

Dodane 16 minuty 12 sekundy:
po lekkiej przeróbce zderzaków materiału może się nadać...
http://allegro.pl/wykrawarka-do-narozy- ... 02602.html
Obrazek
Obrazek
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4162
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

Re: Obcinanie narożników blacha 0,5 mm

#9

Post napisał: adam Fx » 16 kwie 2018, 15:58

crusaderx pisze:Zgadza się, nie mam gilotyny

czyli formatki zlecasz na razie a naroża chcesz ciąć sam? bo pytanie było tylko o fazy to jak tną formatnik to niech fazy też potną czy robią to gilotyna czy laserem to faza to nie problem
.. to co podrzuca Roman to fajny patent ale trochę zabawy przy większych seriach

ja gilotyny nie polecę bo w robocie mamy taką od 1,5mm
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”