Naprawa gwintu
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 paź 2014, 21:32
- Lokalizacja: Kraków
Naprawa gwintu
Witam. Mam mały problem, mianowicie zerwany gwint na rolce napinacza rozrządu silnika. Wygląda to tak.
Rola jest mocowana na trzpieniu wkręconym w obudowę pompy oleju. Jest to ważne połączenie, bo jedna rolka odpowiada za napięcie rozrządu silnika.
Chce rozwiercić były otwór z gwintem m10x1.25 i wstawić tulejkę z łbem sześciokątnym tylko z tyłu pompy i wkręcić na kleju. I w końcu dotarłem do mojego pytania. Tulejka powinna mieć gwint lewoskrętny np m14x1.5, by w trakcie dokręcania rolki rozrządu na moment się "dociągała" a nie na odwrót. Mozę trochę głupie pytanie ale wolałbym się upewnić zanim zepsuje i będzie za późno. Dlaczego takie kombinacje, nie posiadam frezarki bo możne by się dało sfrezować na grubość i dać tulejkę z prawym gwintem, a do dyspozycji mam tylko tokarkę i wiertarkę stołowa .
Rola jest mocowana na trzpieniu wkręconym w obudowę pompy oleju. Jest to ważne połączenie, bo jedna rolka odpowiada za napięcie rozrządu silnika.
Chce rozwiercić były otwór z gwintem m10x1.25 i wstawić tulejkę z łbem sześciokątnym tylko z tyłu pompy i wkręcić na kleju. I w końcu dotarłem do mojego pytania. Tulejka powinna mieć gwint lewoskrętny np m14x1.5, by w trakcie dokręcania rolki rozrządu na moment się "dociągała" a nie na odwrót. Mozę trochę głupie pytanie ale wolałbym się upewnić zanim zepsuje i będzie za późno. Dlaczego takie kombinacje, nie posiadam frezarki bo możne by się dało sfrezować na grubość i dać tulejkę z prawym gwintem, a do dyspozycji mam tylko tokarkę i wiertarkę stołowa .
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 19
- Rejestracja: 08 paź 2014, 21:32
- Lokalizacja: Kraków
Re: Naprawa gwintu
O Helicolie słyszałem, nie miałem jeszcze z tym doczynienia , może dlatego wydaje mi się trochę słabe. Ciekawe są tulejki od wurtha timesert ale ze względu na cenę raczej poza zasięgiem. Może zastosuje jednak helicolie i nie będę kombinował, 35nm taka sprężynka wytrzyma?
Wklejane to na kleju do łożysk czy gwintów.
Wklejane to na kleju do łożysk czy gwintów.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2224
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 10:47
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Naprawa gwintu
To nie jest sprężynka z okrągłego drutu, tylko ma zarys gwintu. Wykonana jest z dobrej stali, więc ma wytrzymałość większą od materiału w który jest wkręcana. Jeśli już coś puści, to znowu aluminium. Ale teraz otwór ma większą średnicę, a więc i obwód. Czyli większą powierzchnię trzymającą.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 566
- Rejestracja: 29 lip 2007, 10:49
- Lokalizacja: wieluń-eslov
Re: Naprawa gwintu
Kiedyś gdzieś widziałem film pokazowy jak działa taka wkładka HeliCoil. Naprężenia rozkładają się po całej długości wkładki a nie tylko na miejscach styku z zarysu.
Dodatkowo jak poszukasz wkładki które mają jeden zwój zagięty masz pewność że śruba sama się nie wykręci.
Idealne rozwiązanie do naprawy zerwanych gwintów.
Dodatkowo jak poszukasz wkładki które mają jeden zwój zagięty masz pewność że śruba sama się nie wykręci.
Idealne rozwiązanie do naprawy zerwanych gwintów.
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 7977
- Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
- Lokalizacja: Oława
Re: Naprawa gwintu
Helicoli jest ok.DUMEL pisze: ↑29 mar 2022, 09:25O Helicolie słyszałem, nie miałem jeszcze z tym doczynienia , może dlatego wydaje mi się trochę słabe. Ciekawe są tulejki od wurtha timesert ale ze względu na cenę raczej poza zasięgiem. Może zastosuje jednak helicolie i nie będę kombinował, 35nm taka sprężynka wytrzyma?
Wklejane to na kleju do łożysk czy gwintów.
W ten sposób naprawiłem gwint korka spustu w misce olejowej ( Skoda Fabia).
P.s.
O jakim kleju Ty piszesz ?
Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki
HAAS - frezarki, tokarki
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 3
- Rejestracja: 28 lis 2022, 04:17
Re: Naprawa gwintu
To nie jest sprężyna z okrągłego drutu; ma po prostu zarys wątku. Wykonany jest z wysokiej jakości stali, dzięki czemu jest mocniejszy niż materiał, w który jest wkręcany.DUMEL pisze: ↑29 mar 2022, 00:23Witam. Mam mały problem, mianowicie zerwany gwint na rolce napinacza rozrządu silnika. Wygląda to tak.
Rola jest mocowana na trzpieniu wkręconym w obudowę pompy oleju. Jest to ważne połączenie, bo jedna rolka odpowiada za napięcie rozrządu silnika x trench run
Chce rozwiercić były otwór z gwintem m10x1.25 i wstawić tulejkę z łbem sześciokątnym tylko z tyłu pompy i wkręcić na kleju. I w końcu dotarłem do mojego pytania. Tulejka powinna mieć gwint lewoskrętny np m14x1.5, by w trakcie dokręcania rolki rozrządu na moment się "dociągała" a nie na odwrót. Mozę trochę głupie pytanie ale wolałbym się upewnić zanim zepsuje i będzie za późno. Dlaczego takie kombinacje, nie posiadam frezarki bo możne by się dało sfrezować na grubość i dać tulejkę z prawym gwintem, a do dyspozycji mam tylko tokarkę i wiertarkę stołowa .