Napęd wrzeciona
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 lis 2006, 17:19
- Lokalizacja: Elbląg
Napęd wrzeciona
Witam serdecznie
Jeszcze nie miałem okazji poruszać jakiegokolwiek tematu na forum.
Od czegoś jednak należy zacząć.
Mam mały problemik z napędem wrzeciona.
A zatem pytanie podstawowe. Czy do napędu wrzeciona (wrzeciono w dużej dokładności-wytaczarskie) można zastosować pasek zębaty?
Jeśli istnieje taka możliwość to czy pasek zębaty może wprawiać w drgania całą konstrukcję.
pozdrawiam
Jeszcze nie miałem okazji poruszać jakiegokolwiek tematu na forum.
Od czegoś jednak należy zacząć.
Mam mały problemik z napędem wrzeciona.
A zatem pytanie podstawowe. Czy do napędu wrzeciona (wrzeciono w dużej dokładności-wytaczarskie) można zastosować pasek zębaty?
Jeśli istnieje taka możliwość to czy pasek zębaty może wprawiać w drgania całą konstrukcję.
pozdrawiam
Tagi:
-
- Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3671
- Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
- Lokalizacja: zapytaj
- Kontakt:
to się często stosuję pasek zębaty między silnikiem a wrzecionem tak przynajmniej jest we frezarkach Haas ale nie tylko ...
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... to nacisnij POMÓGŁ :]
Pomogłem... to nacisnij POMÓGŁ :]
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 lis 2006, 17:19
- Lokalizacja: Elbląg
Witam dzięki za odpowiedzi.
Wiec opowiem dokładniej
W pracy robimy taką "maszynkę" której zadaniem będzie wytaczanie otworów podczas parowania wałów (wałów okrętowych). Jeśli ktoś słyszał o czymś takim to wie o co mi chodzi. "Maszynka " ta jest adaptacją przystawki szlifierskiej.
na suporcie zainstalowaliśmy wrzeciono osadzone w korpusie no i obok korpusu silnik.
Silnik ma moc 5,5kW i obroty 2900, sterowany jest falownikiem. wrzeciono jest wykonane jako zespół (gotowe na zamówieni ). Zastosowaliśmy przekładnie na pasek zębaty (pasek o podziałce 8M szerokość 50mm) przełożenie 0,53.
No i teraz najważniejsze. Jak włączamy silnik wszystko zaczyna drgać. A raczej nie powinno. Chodzi przecież o dokadne wytaczanie otworów.
Dlatego też pytam czy pasek zębaty moze powodować drgania. Gdy kręci się kołem przyciskając pasek wyczuwalne jest jak zęby paska wchodzą lub może wychodzą z zazębienia. Dlatego też przypuszczamy, że jest on przyczyną nadmiernych drgań i wprawia konstrukcję w rezonans.
Prosiłbym o dokładniejsze informację o tych rozwiązaniach w frezarkach.
Może ma ktoś dokładniejsze dane co do zastosowanego paska iitp.
Pozdrowionka
Wiec opowiem dokładniej
W pracy robimy taką "maszynkę" której zadaniem będzie wytaczanie otworów podczas parowania wałów (wałów okrętowych). Jeśli ktoś słyszał o czymś takim to wie o co mi chodzi. "Maszynka " ta jest adaptacją przystawki szlifierskiej.
na suporcie zainstalowaliśmy wrzeciono osadzone w korpusie no i obok korpusu silnik.
Silnik ma moc 5,5kW i obroty 2900, sterowany jest falownikiem. wrzeciono jest wykonane jako zespół (gotowe na zamówieni ). Zastosowaliśmy przekładnie na pasek zębaty (pasek o podziałce 8M szerokość 50mm) przełożenie 0,53.
No i teraz najważniejsze. Jak włączamy silnik wszystko zaczyna drgać. A raczej nie powinno. Chodzi przecież o dokadne wytaczanie otworów.
Dlatego też pytam czy pasek zębaty moze powodować drgania. Gdy kręci się kołem przyciskając pasek wyczuwalne jest jak zęby paska wchodzą lub może wychodzą z zazębienia. Dlatego też przypuszczamy, że jest on przyczyną nadmiernych drgań i wprawia konstrukcję w rezonans.
Prosiłbym o dokładniejsze informację o tych rozwiązaniach w frezarkach.
Może ma ktoś dokładniejsze dane co do zastosowanego paska iitp.
Pozdrowionka
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 674
- Rejestracja: 29 lip 2006, 19:32
- Lokalizacja: z sasiedztwa
Kurcze moze trywialne pytanie a czy jest tam napinacz?? Bo jak nie ma to zalozcie i po sprawie.
A moze sprobujcie pasy GT3 i koła HTD to obecnie najwyzsza polka ale mozesz poczyta o nich tutaj: http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pas_gt3.htm
A moze sprobujcie pasy GT3 i koła HTD to obecnie najwyzsza polka ale mozesz poczyta o nich tutaj: http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pas_gt3.htm
Prawda leży pośrodku -Arystoteles.Może dlatego wszystkim zawadza -Wodzu.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 lis 2006, 17:19
- Lokalizacja: Elbląg
Witam ponownie
Pasek i koła są metryczne. A co do tego czy jest napinacz, to go nie ma.
Napięcie paska uzyskujemy poprzez regulacje położenia silnika.
Odległość między osiami też nie jest za duża bo ma 345mm więc instalowanie dodatkowo napinacza moim zdaniem nie przyniosło by efektu.
Koło na silniku na 30 zębów a na wrzecionie 56.
Myślałem, że może zły pasek zastosowaliśmy, że są inne które nie wywołują drgań.
I jeszcze jedno. Jak sprawdzić prawidłowe napięcie takiego paska bez przyrządów specjalnie do tego przeznaczonych.
Bo może za mało napinamy??
Pozdrawiam
Pasek i koła są metryczne. A co do tego czy jest napinacz, to go nie ma.
Napięcie paska uzyskujemy poprzez regulacje położenia silnika.
Odległość między osiami też nie jest za duża bo ma 345mm więc instalowanie dodatkowo napinacza moim zdaniem nie przyniosło by efektu.
Koło na silniku na 30 zębów a na wrzecionie 56.
Myślałem, że może zły pasek zastosowaliśmy, że są inne które nie wywołują drgań.
I jeszcze jedno. Jak sprawdzić prawidłowe napięcie takiego paska bez przyrządów specjalnie do tego przeznaczonych.
Bo może za mało napinamy??
Pozdrawiam
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1249
- Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
- Lokalizacja: EU
Michał S,
Pasy zębate często stosuje się do napędu wrzecion, podobnie jak koła zębate i przekładnie klinowe.
Rad kilka:
1) Zdemontuj pas sprawdź bicie wrzeciona.
2) sprawdź łożyska
3) jak wyżej dla silnika
4) uruchom silnik bez pasa i sprawdź poziom drgań (jak nie masz jak to szklanka z woda i obserwuj lustro wody)
5) podłącz silnik bez falownika i sprawdź ponownie drgania.
6)podłącz inny silnik – na próbę.
Tymi metodami dojdziemy do tego czy silnik, czy falownik (a za nim silnik, na jego częstotliwość) wytwarza drgania czy cos innego.
Opisz wnioski to pomyslim cio dalej , w tej chwil cza wykluczyć elementy sprawne.
Pasy zębate często stosuje się do napędu wrzecion, podobnie jak koła zębate i przekładnie klinowe.
Rad kilka:
1) Zdemontuj pas sprawdź bicie wrzeciona.
2) sprawdź łożyska
3) jak wyżej dla silnika
4) uruchom silnik bez pasa i sprawdź poziom drgań (jak nie masz jak to szklanka z woda i obserwuj lustro wody)
5) podłącz silnik bez falownika i sprawdź ponownie drgania.
6)podłącz inny silnik – na próbę.
Tymi metodami dojdziemy do tego czy silnik, czy falownik (a za nim silnik, na jego częstotliwość) wytwarza drgania czy cos innego.
Opisz wnioski to pomyslim cio dalej , w tej chwil cza wykluczyć elementy sprawne.
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.