Modelowanie w styropianie

Termika

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
vltg3
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 22 paź 2018, 18:46

Modelowanie w styropianie

#1

Post napisał: vltg3 » 22 paź 2018, 19:54

Frezuje modele w piance modelarskiej, która następnie jest wykorzystywana do form z laminatu poliestrowego.
Ze względu na koszty chciałbym wykorzystać styropian o małej granulacji/styrodur do moich projektów.
Przeglądam forum i widzę, że są osoby którzy wykorzystują tę technologię jednak gubię się w gąszczu informacji.
Chodzi mi konkretnie o to jak zabezpieczyć styropian by pod wpływem czynników termicznych nie odkształcał się?
Może ktoś jest w stanie mi odpowiedzieć, czy epidian5(żywica epoxydowa) oraz podkład akrylowy w zupełności wystarczą (+plus szpachlówka i modelak)?

Pozdrawiam




Wektorynka
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 73
Rejestracja: 02 paź 2008, 11:56
Lokalizacja: zDolnego Śląska

Re: Modelowanie w styropianie

#2

Post napisał: Wektorynka » 08 lis 2018, 20:52

Chodzi Ci o czynniki w trakcie obróbki, czy w trakcie wykonywania dalszych prac, produkcji formy itp?

Generalnie problem jest taki, że styropian/styrodur są słabo odporne na wiekszość żywic. Choć są na rynku żywice, które łagodnie obchodzą się z tym materiałem.

Natomiast jeśli chodzi o samo frezowanie powierzchni w styropianie, to jakość będzie niestety mizerna.
Najczęściej robi się zgrubną w styropianie, potem nakłada warstwy żywic (mat, szpachli, kto co tam ma w technologii) a potem frezuje finisz.
Jeśli jednak zależy Ci na bardzo dużych dokładnościach, to być może lepiej będzie pozostać przy płytach modelarskich.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”