model do wykonania formy

Dyskusje na tematy związane z przygotowywaniem form.
Awatar użytkownika

oskaeg
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 403
Rejestracja: 28 sty 2011, 19:00
Lokalizacja: Częstochowa

Re: model do wykonania formy

#11

Post napisał: oskaeg » 03 kwie 2018, 09:09

oskaeg pisze:
01 kwie 2018, 18:06
Otóż na zrzucie ekranowym widać (jednak) co innego niż na zdjęciu od autora tematu.
Minimalnie innego, ale .. moim zdaniem różnica jest istotna.
Zwróć uwagę na narożniki.
Moim zdaniem nie tak powinno się to modelować, no chyba, że Twój screen, to tylko przykład, ale .... wstawiłeś na forum wektory z których powstawał model, więc nie sądzę.
Cześć lajosz :) Dawno Cię tu nie wiedziałem, dobrze ze nie odszedłeś z forum jak inni użytkownicy, bo było by na prawdę słabo... A co do tego modelu, to jest on oczywiście typowo podglądowy, chciałem koledze pokazać tylko orientacyjnie jak będzie wyglądać gniazdo ewentualnej formy i tyle, nawet nie zwracałem specjalnie uwagi na jakieś szczegóły.

Dopóki ktoś nie zleci mi roboty, to nie traktuje tego zbyt poważnie. Jeżeli kolega "rodri" zlecił by mi wykonanie takiej formy, to oczywiście starałbym się sprostać jego wymaganiom i wykonać to zgodnie z jego oczekiwaniami, a jak bym miał jakieś problemy przy modelowaniu, to w pierwszej kolejności zapytałbym Ciebie :wink: Bo chyba nikt na forum nie zna tak dobrze ArtCama jak Ty.




Autor tematu
rodri
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 5
Rejestracja: 23 mar 2009, 08:57
Lokalizacja: Wrocław

Re: model do wykonania formy

#12

Post napisał: rodri » 03 kwie 2018, 10:11

Witajcie, żebyśmy się dobrze zrozumieli :-) nie mam frezarki i jakiegokolwiek programu cad-owskiego, zajmuje sie chemią polimerów (kropka ), szukam pomysłu na tańsze wykonanie modelu do zrobienia formy i zakładu CNC który mógłby to wykonać i przy okazji wymodelować w cad.

Dodane 1 minuta 44 sekundy:
oskaeg- skontaktuje sie wieczorem z Tobą na prv


so3
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 1
Posty: 72
Rejestracja: 16 paź 2016, 20:53
Lokalizacja: Stare Sioło

Re: model do wykonania formy

#13

Post napisał: so3 » 03 kwie 2018, 17:56

Że się wtrącę,kolego autorze tematu,co do formy to podejrzewam że chcesz robić panele 3d,tylko dlaczego z żywicy,masz doswidczenie w tym temacie jak nie to raczej nie podejmuj się tego w tak kosztownej skali,jesli komus się wydaje że epoxsydy czy poliestry czy fenole to to nie jest takie proste,jesli do odlewu to może na początku gips i mniejsza skala np takie jak na rynku formaty istnieją np500mmx500mm,sprawdzisz odlejesz zobaczysz czy pójdzie i dalej,jeszcze forma silikonowa przy tak dużym rozmiarze to na moje oko z 1000zl,no chyba że użyjesz poliuretanów są tancze od silikonów lub zbudujesz foremkę z własnie żywicy poliestrowej z włóknem jest najtaniej.
Dużo żeczy masz do przemyslenia jeszcze więcej do zaplanowania a jeszcze więcej do wydania.
Z mojej strony życze z całego serducha powodzenia.
Kiedyś cos mądrego powiedziałem,ale to było w przedszkolu


Wektorynka
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 1
Posty: 83
Rejestracja: 02 paź 2008, 11:56
Lokalizacja: zDolnego Śląska

Re: model do wykonania formy

#14

Post napisał: Wektorynka » 22 kwie 2018, 22:26

Cześć. Modelowanie 3D rozumiem masz już za sobą. Chcesz wykonać teraz detal o określonych parametrach.

Nie bardzo zrozumiałem co to znaczy "forma silikonowa do odlewu żywicy"
Czyli forma ma być wykonana z silikonu? Jakiej twardości? I jaką żywicę chcesz przetwarzać? Jaką metodą?

Dlaczego pytam? - bardzo precyzyjne wykonanie szczegółów w formie silikonowej jest trudne. Najczęściej stosuje się metody ciśnieniowe. Powodują one lekkie zapadnięcie się ścianek formy silikonowej. Dodatkowo powierzchnia takiej formy jest b. trudna w naprawie. aluminium Jeszcze jakoś wypolerujesz ale silikon... jeszcze tego nie wymyślono. Napisz więcej szczegółów, coś się wymyśli :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wytwarzanie Form”