Mocowanie detalu na stole magnetycznym

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

Mocowanie detalu na stole magnetycznym

#1

Post napisał: kajpa » 15 mar 2015, 13:44

Witam,

Zastanawiam się w jaki sposób zamocować dwa półpierścienie z brązu na stole magnetycznym szlifierki. Ich grubość to 4 mm, średnica zewnętrzna 90mm, wewnętrzna 50mm. Czy da się to jakoś bezpiecznie zrobić z pominięciem imadła? Zapewne można by wykorzystać jakieś blaszki stalowe, dociskające boki półpierścieni, albo szlifować na raty dociskając je z góry.
Czekam na jakieś sprawdzone porady.

Pozdrawiam



Tagi:


krj
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 102
Rejestracja: 10 gru 2009, 22:33
Lokalizacja: Kraków

#2

Post napisał: krj » 15 mar 2015, 17:27

przymocować , przykręcić , zacisnąć detal na pomocniczej płycie stalowej i całość położyć na stole magnetycznym .


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3937
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

#3

Post napisał: jasiu... » 15 mar 2015, 19:59

Przyklej klejem takim samym jak do pistoletu do stalowej płytki (odtłuść). podgrzej płytkę w piecyku (piekarnik jak najbardziej) daj odrobinę kleju, kładziesz pierścionek i mocno przyciskasz, żeby klej wypłynął jak się da. Po szlifowaniu do piecyka i na ciepło odejdzie. Obracasz na drugą stronę, znów dociskasz (np. drugą płytką). Ten klej utrzyma, chyba że chcesz specjalny termoklej, ale one droższe.


Autor tematu
kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 210
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#4

Post napisał: kajpa » 16 mar 2015, 07:46

Przyklej klejem takim samym jak do pistoletu do stalowej płytki
Brzmi dosyć rozsądnie. W moim przypadku może pomóc fakt, że w pierścieniu nawierconych jest kilka otworów, przez które dodatkowo klej może lepiej złapać detal. Przy najbliższej okazji wypróbuje ten sposób i dam znać jak poszło. Dzięki.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”