Malowanie bloku silnika

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

Autor tematu
Roy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 7
Posty: 48
Rejestracja: 24 cze 2016, 15:08
Lokalizacja: Katowice

Malowanie bloku silnika

#1

Post napisał: Roy » 12 maja 2017, 10:23

Mam pytanie, czy jest sens a jeśli jest to czym zabezpieczyć blok silnika, wykonany ze stopu aluminium i magnezu od wewnątrz przed utlenianiem? Fabrycznie ten silnik od wewnątrz był malowany czymś co wygląda jak hermetyk. Czytałem że odlewy z form piaskowych trzeba powlekać specjalnymi lakierami aby uniknąć wykruszania jakichś nadlewów, pozostałości nadlewów etc. Blok pochodzi z lat 70. więc nie wiem jaką technologią odlewania był wykonany. Dodam że made in CCCP...



Tagi:

Awatar użytkownika

wader13
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 135
Rejestracja: 19 lis 2016, 16:42
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

#2

Post napisał: wader13 » 12 maja 2017, 10:27

Rozwiń co to za silnik :wink:


Autor tematu
Roy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 7
Posty: 48
Rejestracja: 24 cze 2016, 15:08
Lokalizacja: Katowice

#3

Post napisał: Roy » 12 maja 2017, 11:06

Blok pochodzi z zaporożca :)


poczciwy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 49
Rejestracja: 02 lut 2011, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

#4

Post napisał: poczciwy » 12 maja 2017, 11:07

Kiedyś się to malowało tz. lakierem spirytusowym choć nie pamiętam szczegółów jakim bo są różne rodzaje.


Autor tematu
Roy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 7
Posty: 48
Rejestracja: 24 cze 2016, 15:08
Lokalizacja: Katowice

#5

Post napisał: Roy » 12 maja 2017, 12:15

A to nie własnie hermetic?


sebafm
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 117
Rejestracja: 27 lut 2011, 20:13
Lokalizacja: toruń

#6

Post napisał: sebafm » 12 maja 2017, 13:14

Używam tego farba
Jesli odlew jest porowaty na tyle że olej sie przesącza to warto malować.


Autor tematu
Roy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 7
Posty: 48
Rejestracja: 24 cze 2016, 15:08
Lokalizacja: Katowice

#7

Post napisał: Roy » 12 maja 2017, 13:32

160 stopni to nie będzie zbyt mało na karter silnika spalinowego? Produkt fajny, można by było zastosować również do zbiornika paliwa do zabezpieczenia wnętrza :)


Bandito
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 75
Rejestracja: 09 maja 2017, 20:42
Lokalizacja: ;)

#8

Post napisał: Bandito » 12 maja 2017, 14:52

Daj se siana. Amelinium nie pomalujesz.
Wojskowi podobno zabezpieczali antykorozyjnie poprzez pokrycie smarem czy olejem. Są też specjalne oleje z inhibitorem korozji. Można też zapakować do szczelnego worka foliowego i wrzucić do środka lotne inhibitory korozji. http://www.inhibitory.pl/index.php?m=1&t=t9&n=n9


Autor tematu
Roy
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 7
Posty: 48
Rejestracja: 24 cze 2016, 15:08
Lokalizacja: Katowice

#9

Post napisał: Roy » 12 maja 2017, 15:15

No tak tylko ten silnik będzie normalnie jeździł więc smar olej to raczej lipa. Fabryka dawała hermetic, również do wnętrza obudowy sprzęgła żeby zabezpieczyć/doszczelnić odlew?


Bandito
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 75
Rejestracja: 09 maja 2017, 20:42
Lokalizacja: ;)

#10

Post napisał: Bandito » 12 maja 2017, 22:16

Czyli chcesz uszczelniać odlew grawitacyjny z porami jak dziury po kornikach...
Ja przy aucie bawiłem się silikonem neutralnym - nie powodującym korozji. Wytrzymuje 180 stopni.
Jest też silikon wysokotemperaturowy do 265 stopni.
Obydwa łatwo dostępne w marketach budowlanych.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”