MAHO DMC70V - poszukiwany service manual, dtr, informacje
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 843
- Rejestracja: 02 gru 2013, 19:21
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: MAHO DMC70V - poszukiwany service manual, dtr, informacje
Połącz silnik w trójkąt i na dwie fazy podaj mu np. 24V DC - jeśli się ruszy bądź będzie trzymał pozycje to jest silnik synchroniczny.
Drugi sposób to zewrzyj dwie fazy i obracaj nim - jeśli będzie sporo ciężej w pewnych momentach to jest synchroniczny.
Drugi sposób to zewrzyj dwie fazy i obracaj nim - jeśli będzie sporo ciężej w pewnych momentach to jest synchroniczny.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 806
- Rejestracja: 31 mar 2017, 23:04
- Lokalizacja: Kraków
Re: MAHO DMC70V - poszukiwany service manual, dtr, informacje
Na chwilę obecną, udało mi się ustalić, że jest to wrzeciono 8000rpm, na silniku asynchronicznym a enkoder daje sygnał sin/cos. Aktualnie poszukuję następujących informacji:
-podłączenie gwiazda czy trójkąt
-ilu biegunowy to jest silnik (do jakiej f max potrzebny jest do niego falownik) chociaż to akurat sprawdzę ponieważ posiadam falownik ABB 22kw do 300Hz, chociaż jeśli ktoś dysponuje taką wiedzą to odjęło by mi to troszkę roboty
-jaki płyn do chłodzenia takiego wrzeciona. Czy zwykły płyn chłodniczy na bazie glikolu mu nie zaszkodzi?
-czy jest jakaś procedura rozruchu takiego wrzeciona? Np. że powinno się kręcić przez ileś z daną prędkością aby rozgrzać łożyska etc.
-podłączenie gwiazda czy trójkąt
-ilu biegunowy to jest silnik (do jakiej f max potrzebny jest do niego falownik) chociaż to akurat sprawdzę ponieważ posiadam falownik ABB 22kw do 300Hz, chociaż jeśli ktoś dysponuje taką wiedzą to odjęło by mi to troszkę roboty

-jaki płyn do chłodzenia takiego wrzeciona. Czy zwykły płyn chłodniczy na bazie glikolu mu nie zaszkodzi?
-czy jest jakaś procedura rozruchu takiego wrzeciona? Np. że powinno się kręcić przez ileś z daną prędkością aby rozgrzać łożyska etc.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 paź 2017, 15:21
- Lokalizacja: Poznań
Re: MAHO DMC70V - poszukiwany service manual, dtr, informacje
maciek95k pisze:Czy ktoś w razie czego spotkał się z jakimś fajnym konwerterem sincos do ttl-a w rozsądnych pieniądzach?
Znalazłeś coś, szukasz dalej?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 806
- Rejestracja: 31 mar 2017, 23:04
- Lokalizacja: Kraków
Re: MAHO DMC70V - poszukiwany service manual, dtr, informacje
Tak, kupiłem EXE610C Haidenhaina. W dziale giełda nawet teraz ktoś ma takie na sprzedaż. Nie podłączyłem jeszcze tego ale liczę, że będzie działać 
Dodane 1 minuta 43 sekundy:
Co do samego wrzeciona, nieźle się zdziwiłem. Napisałem do producenta i dostałem pełną dokumentację nie do takiego wrzeciona, ale do konkretnej sztuki którą posiadam po numerach seryjnych. Są w nim nawet pomiary wykonane jak opuszczało fabrykę. Producent udostępnił mi tę dokumentację za darmo co mnie nieźle zdziwiło.

Dodane 1 minuta 43 sekundy:
Co do samego wrzeciona, nieźle się zdziwiłem. Napisałem do producenta i dostałem pełną dokumentację nie do takiego wrzeciona, ale do konkretnej sztuki którą posiadam po numerach seryjnych. Są w nim nawet pomiary wykonane jak opuszczało fabrykę. Producent udostępnił mi tę dokumentację za darmo co mnie nieźle zdziwiło.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1255
- Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
- Lokalizacja: Piastów
Re: MAHO DMC70V - poszukiwany service manual, dtr, informacje
maciek95k pisze: Producent udostępnił mi tę dokumentację za darmo co mnie nieźle zdziwiło.
Czyli Kessler to FIRMA.
Wiele firm udostępnia dokumentację do starszych swoich urządzeń za free, z 2 powodów:
- często sami nie serwisują już staroci, a jeśli nawet potencjalnie serwisują, to klienci bardzo rzadko się decydują z powodów ekonomicznych. Np fabryczny serwis wrzeciona może być droższy od wartości całkowitej starej obrabiarki.
- mają zyski wizerunkowe - i chwała im za to.
Miałem podobną przygodę z DMG-Mori z Pleszewa, przesłali mi schematy elektryczne do starej tokarki Maho-Grazziano jedynie za koszty przesyłki. Dziwne, ale we Włoszech zgrali je na CD i tak mi wysłali, zamiast e=mailem.
Mam podejrzenie, że łatwość wysyłki elektronicznej skłania producentów do dobrych działań. Jak by mieli nawet tylko ją kserować czy drukować, to mogłoby to być inaczej.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 806
- Rejestracja: 31 mar 2017, 23:04
- Lokalizacja: Kraków
Re: MAHO DMC70V - poszukiwany service manual, dtr, informacje
No to pytań ciąg dalszy. Wrzeciono wstępnie udało się uruchomić. Pożenione zostało z falownikiem SZGH. Na sucho działa, kręci się, problemów trochę było. Mam nadzieję, że falownik nie zacznie sypać błędami przy obróbce. Co najważniejsze, działa pozycjonowanie wrzeciona do wymiany narzędzia. Czy będzie działać gwintowanie na sztywno to się okaże. Pytanie brzmi, jak wyregulować siłownik zwalniania narzędzia. Całość będzie pracowała z magazynem DMG Mori. Czy siłownik ma po prostu zwolnić narzędzie i tyle? Czy ma je też delikatnie wypchnąć ze stożka? Jeśli tak to ile? Narzędzie będzie w łapie magazynu. Jak to zrobić żeby tej łapy nie uszkodził wypychając narzędzie (sprawdzałem i ona nie ma za bardzo luzu góra dół. Jeśli nie ma go wypychać, co jeśli narzędzie delikatnie chwyci na stożku? Nigdy nie miałem z takim czymś styczności i nie wiem jak to wyregulować.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 843
- Rejestracja: 02 gru 2013, 19:21
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: MAHO DMC70V - poszukiwany service manual, dtr, informacje
maciek95k pisze:Pytanie brzmi, jak wyregulować siłownik zwalniania narzędzia. Całość będzie pracowała z magazynem DMG Mori. Czy siłownik ma po prostu zwolnić narzędzie i tyle? Czy ma je też delikatnie wypchnąć ze stożka? Jeśli tak to ile?
Siłownik ma delikatnie puknąć w oprawkę / grzybek zaciągu. Wystarczy mały ruch, nawet poniżej 0.5mm.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 4391
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MAHO DMC70V - poszukiwany service manual, dtr, informacje
Jak masz dokumentację, to powinna być wielkość charakterystyczna dla zwolnionego zaciągu. Mierzysz od czoła wrzeciona głębokościomierzem do czoła śruby zwalniacza. - regulujesz śrubą imbusową w srodku srubyzwalniacza. Po poluzowaniu kontry -najlepiej zerknij w dno stożka i zobacz jak to wygląda - serwis ma do tego specjalne narzędzia - coś jak klucz do regulacji zaworów w silniku, tylko z imbusem w srodku, ale u nas np. wystarczy duży plasku śrubokręt do odkontrowania, a potem imbusem idzie paluszkiem. Dokrecając luzujesz docisk, odkręcając zwiększasz (ktoś w tym czasie musi trzymać otwarty zacisk) i mierzesz głębokość. Może też regulować co pół obrotu i sprawdzać zacisk narzędzia.
Można?
Morzna!!!
Morzna!!!
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 30
- Posty: 806
- Rejestracja: 31 mar 2017, 23:04
- Lokalizacja: Kraków
Re: MAHO DMC70V - poszukiwany service manual, dtr, informacje
Okej, a gdzie ten ruch jest „wybierany” jeśli narzędzie jest w łapie magazynu już? Po prostu musi się ona na tyle poddać i ma ją delikatnie odgiąć?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 4391
- Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
- Lokalizacja: Szczecin
Re: MAHO DMC70V - poszukiwany service manual, dtr, informacje
Dokładnie, narzędzie może zostać zwolnione tylko jeśli jest już trzymane przez magazyn. Inaczej to będzie jego ostatnia zmiana
(nawet jeśli to ,,dobra zmiana")

Można?
Morzna!!!
Morzna!!!