listwa zebata

Dyskusje na temat elementów przeniesienia napędu oraz przekładni

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#11

Post napisał: triera » 24 lip 2007, 23:02

odpowiednie dane znajdują się np. w katalogu Maedler:

http://www.maedler.de/katalog_de/katalo ... d01e05.htm

moduł 1
11SMnPb30
15mm szer.
72z - 643Ncm



Tagi:

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#12

Post napisał: DZIKUS » 24 lip 2007, 23:05

wood carver pisze:thanks boys..przedziałów obciażen nie poznałem ale za zaangażowanie +
nie ma czegos takiego, jak "przedzialy obciazen" bo liczac przekladnie zebata bierzesz pod uwage nei tylko moment jaki ma ona przeniesc, ale rowniez predkosc oraz sredni czas pracy przekladni na dobe. podaj jakies konkrety, typu moment na kole zebatym, srednica podzialowa kola zebatego oraz predkosc ruchu to ci to policze dla tego konkretnego materialu (stal 45)
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Awatar użytkownika

Autor tematu
wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#13

Post napisał: wood carver » 24 lip 2007, 23:59

triera pisze:odpowiednie dane znajdują się np. w katalogu Maedler:

http://www.maedler.de/katalog_de/katalo ... d01e05.htm

moduł 1
11SMnPb30
15mm szer.
72z - 643Ncm
konkret

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#14

Post napisał: DZIKUS » 25 lip 2007, 09:22

jaki konkret, przeciez to dla kola zebatego, a nie dla listwy zebatej
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Awatar użytkownika

Autor tematu
wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#15

Post napisał: wood carver » 25 lip 2007, 16:56

stary...dla mnie sprawa jest jasne...
"łańcuch jest taki mocny jak jego najsłąbsze ogniwo"... a skoro koło zebate do danego modułu listwy musi byc komplementarne ( logiczne) to generalnie musze dobrac taki moduł listwy oceniając wytrzymałosc kołą zębatego! logiczne!
to tylko mój błłąd, ze nie zwróciłem uwagi na to na co powinienem był zwrócc pierwsze...mianowicie fakt, że to zębatka wyciera sie kilkakrotnie szybciej ... natomiast przyjmuje ten sam moment co listwa ..a więc napęd z udziałem listwy, naależy dobrac poprzez zebatke ktró z tą listw będzie współpracowałą....

moment jest zależny od średnicy zębatki... ( nie biore pod uwagę predkosci i pozostałch czynników- przyjmuje wartosi szczytowe i najwięsze obciazenie, lub obciazenie chwilowe przekraczajace obciażenie nominalne)

a więc wytrzymałosc zebatki ( oczywiscie przy danej srednicy) = kilkukrotnie większa wytrzymałosc listwy z racji rozkładu obciązeń ( droga)

wpierw dobiore moduł zebatki uwzględniając jej średnice a co za tym idzie moment..a następnie listwe!!

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#16

Post napisał: DZIKUS » 25 lip 2007, 17:35

w proawidlowo skonstruowanej przekladni zebatkowej to wlasnie kolo zebate wyciera sie szybciej a nie zebatka.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Awatar użytkownika

Autor tematu
wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#17

Post napisał: wood carver » 25 lip 2007, 19:39

ja uzywam wymiennie zębatka= koło zębate... co innego listwa
może w tym twki problem, że sie nie możemy porozumiec :)

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 7
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#18

Post napisał: DZIKUS » 25 lip 2007, 20:09

koło zębate to to okrągłe z zębami na obwodzie (tworzącymi wieniec)
zębatka to to podłużne i płaskie z zębami
innych terminów polska taksonomia techniczna nie przewiduje
przekładnia zębata to przekładnia utworzona ze współpracujących ze sobą kół zębatych
mechanizm zębatkowy lub przekładnia zębatkowa to zespół utworzony przez koło zębate współpracujące z zębatką. zwykle projektuje się je tak, aby szybciej się zużywało koło zębate.
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu

Awatar użytkownika

Autor tematu
wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#19

Post napisał: wood carver » 25 lip 2007, 20:20

ok

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Przeniesienie napędu, Przekładnie Pasowe, Przekładnie Zębate, Listwy zębate”