Laser fiber i cięcie aluminum

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
arttysta
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2010, 11:38

Laser fiber i cięcie aluminum

#1

Post napisał: arttysta » 12 sty 2018, 19:38

Czy cięcie aluminum (gat. PA11, PA6, PA9) w grubościach 8 do 20 mm jest możliwe(jakość) i jakie jest ryzyko z tym związane ( szybsze zużywanie głowicy itp.)?
Ma ktoś doświadczenie w tym temacie?




waldemas1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 228
Rejestracja: 21 maja 2008, 22:20
Lokalizacja: mazur

Re: Laser fiber i cięcie aluminum

#2

Post napisał: waldemas1 » 13 sty 2018, 17:29

Nie znam się na gat. ale 6- 8 -10 tniemy non stop . Czasami gradzik występuje . No i problem fruwających opiłków aluminium. Tniemy też aluminium ryfel 3,5 i 5mm.
Nie martw się że jest źle , zawsze może być gorzej ... .


Azzader
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 178
Rejestracja: 10 cze 2010, 18:29
Lokalizacja: Poznań

Re: Laser fiber i cięcie aluminum

#3

Post napisał: Azzader » 13 sty 2018, 21:08

Moja maszyna to Trumpf Fiber 3030 6kw. I u mnie grad zawsze występuję a mi grubsza blacha tym większy:) ale specjalnie też nie kombinowałem z ustawieniami. Najgrubszą paliłem 15mm. Ale według tabel i próbek które przyszły z maszyną 20mm też da radę, tylko tam już milimetrowe grady powstają( takie są na próbce)


Autor tematu
arttysta
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2010, 11:38

Re: Laser fiber i cięcie aluminum

#4

Post napisał: arttysta » 15 sty 2018, 09:17

tego własnie się obawiam, że na laserze więcej będzie gratowania, wodą tego problemu nie mamy.
Jaka jest prędkość cięcie 1 m gr.10 mm?


Dr.Blitzen
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2018, 09:18
Lokalizacja: zDolny Śląsk

Re: Laser fiber i cięcie aluminum

#5

Post napisał: Dr.Blitzen » 15 sty 2018, 09:45

Pytasz o ryzyko w pierwszym poście- jeśli trafisz na aluminium, które zbytnio odbija wiązkę lasera, to (przy źle ustawionej technologii) możesz uszkodzić optykę, światłowód, a nawet załatwić źródło...

Trumpf wiem, że ma jakąś dodatkową technologię do grubego aluminium i nierdzewki- tyle, co na youtube widziałem :)

Koledzy na jakich maszynach tną aluminium, że na 6, 8, 10 gratu nie mają??? U mnie- maszyna jednego z polskich producentów (może nie będę podawał nazwy)- spory grat to norma na tych grubościach :(

Od jakich grubości widać u Was grat (u mnie od 3-4mm) i na źródłach jakiej mocy?


Azzader
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 178
Rejestracja: 10 cze 2010, 18:29
Lokalizacja: Poznań

Re: Laser fiber i cięcie aluminum

#6

Post napisał: Azzader » 15 sty 2018, 21:57

U mnie też 3-4mm i ta technologia nazywa się BrightLine :) i z tego co wiem (a mogę się mylić) maja na nią patent (może ktoś z Trumpfa może to potwierdzić) i niestety u konkurencji jej za szybko nie zobaczymy:)


waldemas1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 228
Rejestracja: 21 maja 2008, 22:20
Lokalizacja: mazur

Re: Laser fiber i cięcie aluminum

#7

Post napisał: waldemas1 » 16 sty 2018, 18:17

U nas 6-8-10 aluminium grat występuje (na 6 zero ) .Największy na 10 ale schodzi .(szczotkują detal do tigowania). Można poustawiać ale za dużo zabawy , liczy się czas ciecia .Też mamy Polskiego producenta . Ω
Nie martw się że jest źle , zawsze może być gorzej ... .


Dr.Blitzen
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 8
Rejestracja: 15 sty 2018, 09:18
Lokalizacja: zDolny Śląsk

Re: Laser fiber i cięcie aluminum

#8

Post napisał: Dr.Blitzen » 17 sty 2018, 08:33

waldemas1 pisze:
16 sty 2018, 18:17
U nas 6-8-10 aluminium grat występuje (na 6 zero ) .Największy na 10 ale schodzi .(szczotkują detal do tigowania). Można poustawiać ale za dużo zabawy , liczy się czas ciecia .Też mamy Polskiego producenta . Ω
Dzięki :) A jaka moc źródła?


Autor tematu
arttysta
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 7
Rejestracja: 10 lut 2010, 11:38

Re: Laser fiber i cięcie aluminum

#9

Post napisał: arttysta » 17 sty 2018, 09:07

A jak czas cięcia aluminium gr. 10 mm?


waldemas1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 228
Rejestracja: 21 maja 2008, 22:20
Lokalizacja: mazur

Re: Laser fiber i cięcie aluminum

#10

Post napisał: waldemas1 » 17 sty 2018, 21:45

Na 10 mamy 30-32 mm/s . Zależy jaka blacha .Szybko nie jest ale stabilnie.
Nie martw się że jest źle , zawsze może być gorzej ... .

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”