ktoś tu zajmuje się modelowaniem 3D przedmiotów ?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 267
- Rejestracja: 26 lis 2013, 10:56
- Lokalizacja: Gdynia
ktoś tu zajmuje się modelowaniem 3D przedmiotów ?
Panowie, wykonuje takie przedmioty jak te kafle wykonane z mosiądzu lub miedzi, przygotowanie tego fizycznie jest czaso i pieniądzo chłonne, pomyślałem że można by to renderować
Jaki program polecacie ?
Jaki program polecacie ?
Tagi:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 267
- Rejestracja: 26 lis 2013, 10:56
- Lokalizacja: Gdynia
to nie ma być przerysowywanie ze zdjęcia.
proces wyglądałby tak :
najpierw w innym programie wektorowym robię kształt takiego wzoru ( np obrys tego drzewka co na zdjęciu )
a potem taki wektor przenoszę do programu 3d i robię z tego relief.
w photoshopie później mogę ten relief wkleić w zdjęcie, albo od razu w tym programie 3d wymodelować ścianę itd.
proces wyglądałby tak :
najpierw w innym programie wektorowym robię kształt takiego wzoru ( np obrys tego drzewka co na zdjęciu )
a potem taki wektor przenoszę do programu 3d i robię z tego relief.
w photoshopie później mogę ten relief wkleić w zdjęcie, albo od razu w tym programie 3d wymodelować ścianę itd.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2572
- Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
- Lokalizacja: Mszczonów
W rhino wykonuje się to w ten sposób, że możesz sobie to zdjęcie w pliku bmp z tym drzewkiem wstawić na pulpit w jako bitmape tła. Potem możesz je obrysować. Czyli stworzyć kształt tego drzewka w postaci linni i obiektów zamkniętych lub poprostu narysować - a czy to nie jest "wektor". Jak masz już kształt drzewka w postaci linni możesz przystąpić to tworzenia reliefu i obróbki wymiarowej. Rhino pozwala na wyciąganie takie płaskiego rysynku to bryły 3d i zmianie jego wymarów. W przypadku dodatku rhinart w trakcie wyciagania możesz dokładnie ustawić kształt ze wszelkimi zaokrągleniami, łukami, wygięciami dla tego drzewka.
W Twojej metodzie potrzebny jest program do wektoryzacji i program 3d. W photoshopie można wkleić relief do zdjęcia pod warunkiem, że masz plik "importowalny" przez photoshopa. Ale photoshopa przy "produkcji" reliefu używa się po to aby zmienić zdjęcie na kolory szarości - jest jeszce taki program b2g. W przypadku robienia reliefów ze zdjęcia bardzo czesto jest używana metoda ze skalą szarości ale zdjecie musi być zrobione idelanie tzn bardzo dobre. Ponieważ cienie i półcienie znikeształcą relief. Dlatego bardzo często zdjęcie do reliefu trzeba włąśnie w photoshopie poprawić.
W rhino do wykonania reliefu potrzebny jest kształt podstawy elementu. Może to być obrys ze zdjęcia lub narysowane coś za pomoca krzywych. Warunek jest jeden, linnie musza być połączone a wszelkie obiekty pozamykane. Potem wysokość, wszelkie zaokrąglenia tworzysz już za pomoca programu według jakiegoś wzoru i wytycznych, przy wskazywanych odpowiednich wymiarach, kątach wygięcia.
To tak w dużym ale to w bardzo dużym skrócie przedstawiłem Ci metode robienia reliefu w rhino. Tu nie wążne są cienie i pólcienie tylko sam kształt elementów które będa na tym relefie. W rhino masz zdjęcie i z niego robisz relief poprzez rysowanie, modelowanie. Jeżeli nie masz zdjęcia możesz sobie coś narsować i zrobic relief czyli inaczej bryłe 3d np w postaci tego drzewka.
robert
W Twojej metodzie potrzebny jest program do wektoryzacji i program 3d. W photoshopie można wkleić relief do zdjęcia pod warunkiem, że masz plik "importowalny" przez photoshopa. Ale photoshopa przy "produkcji" reliefu używa się po to aby zmienić zdjęcie na kolory szarości - jest jeszce taki program b2g. W przypadku robienia reliefów ze zdjęcia bardzo czesto jest używana metoda ze skalą szarości ale zdjecie musi być zrobione idelanie tzn bardzo dobre. Ponieważ cienie i półcienie znikeształcą relief. Dlatego bardzo często zdjęcie do reliefu trzeba włąśnie w photoshopie poprawić.
W rhino do wykonania reliefu potrzebny jest kształt podstawy elementu. Może to być obrys ze zdjęcia lub narysowane coś za pomoca krzywych. Warunek jest jeden, linnie musza być połączone a wszelkie obiekty pozamykane. Potem wysokość, wszelkie zaokrąglenia tworzysz już za pomoca programu według jakiegoś wzoru i wytycznych, przy wskazywanych odpowiednich wymiarach, kątach wygięcia.
To tak w dużym ale to w bardzo dużym skrócie przedstawiłem Ci metode robienia reliefu w rhino. Tu nie wążne są cienie i pólcienie tylko sam kształt elementów które będa na tym relefie. W rhino masz zdjęcie i z niego robisz relief poprzez rysowanie, modelowanie. Jeżeli nie masz zdjęcia możesz sobie coś narsować i zrobic relief czyli inaczej bryłe 3d np w postaci tego drzewka.
robert
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3
- Rejestracja: 08 paź 2016, 20:31
- Lokalizacja: Grajewo
Można to zrobić na samym zbrush`u, ale jeśli ma być konkretny wymiar i realistyczny wygląd to najlepiej zrobić wstępny model w jakimś programie z dobrymi narzędziami do modelowania np. Lightwave z pluginem LWCad, Modo, Maya, albo 3Dmax (W tej chwili Lightwave jest najtańszym ale nie najgorszym rozwiązaniem) robimy UVmapę. Następnie Taki model wczytujemy np. do ZBrusha albo 3DCoach tam dodajemy szczegółów w tym samym programie teksturujemy wypuszczamy sobie z niego obiekt lowpoly, teksturę, displacement mapę i normal mapę, wczytujemy taki obiekt z powrotem do np. Lightwave, Modo, Maya, 3Dmax, Vue albo Houdini tam nadajemy obiektom materiał i renderujemy.
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 lip 2009, 14:37
- Lokalizacja: mazowieckie
Uczenie się Zbrusha tylko do takich rzeczy to ja nie wiem czy to jest oszczędność czasu
Tym bardziej jeśli chce się go przepuścić przez całą ścieżke base mesha, sculpt, retopo itd itp.
No ale to wszystko zależy na czym dokładnie Ci zależy. I jak dużo czasu masz
Można np. kolorowy rysunek z netu zamienić na odcienie szarości i wrzucić na prostego grida jako displacement, dodać dwa światła i po 5 minutach mieć render.
[ Dodano: 2016-12-22, 21:01 ]
... o matko niech sie ktoś z admiństwa zlituje nad tym dodawaniem załączników bo to jakaś masakra jest....
już nie mówie o tym:
"Załącznik-obraz musi być mniejszy niż 600 pixeli szerokości i 800 pixeli wysokości" - jakieś proporcje standardowo mamy ze szersze niż wyższe raczej 16:9 itp
Tym bardziej jeśli chce się go przepuścić przez całą ścieżke base mesha, sculpt, retopo itd itp.
No ale to wszystko zależy na czym dokładnie Ci zależy. I jak dużo czasu masz
Można np. kolorowy rysunek z netu zamienić na odcienie szarości i wrzucić na prostego grida jako displacement, dodać dwa światła i po 5 minutach mieć render.
[ Dodano: 2016-12-22, 21:01 ]
... o matko niech sie ktoś z admiństwa zlituje nad tym dodawaniem załączników bo to jakaś masakra jest....
już nie mówie o tym:
"Załącznik-obraz musi być mniejszy niż 600 pixeli szerokości i 800 pixeli wysokości" - jakieś proporcje standardowo mamy ze szersze niż wyższe raczej 16:9 itp