ktoś tu zajmuje się modelowaniem 3D przedmiotów ?


Autor tematu
tomk38
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 267
Rejestracja: 26 lis 2013, 10:56
Lokalizacja: Gdynia

ktoś tu zajmuje się modelowaniem 3D przedmiotów ?

#1

Post napisał: tomk38 » 05 lis 2016, 09:27

Panowie, wykonuje takie przedmioty jak te kafle wykonane z mosiądzu lub miedzi, przygotowanie tego fizycznie jest czaso i pieniądzo chłonne, pomyślałem że można by to renderować :twisted:

Jaki program polecacie ?

Obrazek



Tagi:


max4
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 08 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: Grajewo

#2

Post napisał: max4 » 05 lis 2016, 11:40

Zajmuję się renderowaniem i modelowaniem od 1991 roku na moje renderingi są między innymi na stronie archonica.pl


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 869
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#3

Post napisał: Bbuli » 05 lis 2016, 21:06

Rhinoceros


Autor tematu
tomk38
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 267
Rejestracja: 26 lis 2013, 10:56
Lokalizacja: Gdynia

#4

Post napisał: tomk38 » 05 lis 2016, 22:45

a sketchup da radę ?


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#5

Post napisał: kubus838 » 06 lis 2016, 00:53

Witam

Jeżeli chodzi o produkcje renderingów z przerysowaniem ze zdjęcia to proponuje jak kolega wyżej Rhinoceros z dodatkiem Rhinoart.

robert


Autor tematu
tomk38
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 267
Rejestracja: 26 lis 2013, 10:56
Lokalizacja: Gdynia

#6

Post napisał: tomk38 » 06 lis 2016, 07:22

to nie ma być przerysowywanie ze zdjęcia.
proces wyglądałby tak :

najpierw w innym programie wektorowym robię kształt takiego wzoru ( np obrys tego drzewka co na zdjęciu )
a potem taki wektor przenoszę do programu 3d i robię z tego relief.
w photoshopie później mogę ten relief wkleić w zdjęcie, albo od razu w tym programie 3d wymodelować ścianę itd.


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#7

Post napisał: kubus838 » 06 lis 2016, 12:13

W rhino wykonuje się to w ten sposób, że możesz sobie to zdjęcie w pliku bmp z tym drzewkiem wstawić na pulpit w jako bitmape tła. Potem możesz je obrysować. Czyli stworzyć kształt tego drzewka w postaci linni i obiektów zamkniętych lub poprostu narysować - a czy to nie jest "wektor". Jak masz już kształt drzewka w postaci linni możesz przystąpić to tworzenia reliefu i obróbki wymiarowej. Rhino pozwala na wyciąganie takie płaskiego rysynku to bryły 3d i zmianie jego wymarów. W przypadku dodatku rhinart w trakcie wyciagania możesz dokładnie ustawić kształt ze wszelkimi zaokrągleniami, łukami, wygięciami dla tego drzewka.

W Twojej metodzie potrzebny jest program do wektoryzacji i program 3d. W photoshopie można wkleić relief do zdjęcia pod warunkiem, że masz plik "importowalny" przez photoshopa. Ale photoshopa przy "produkcji" reliefu używa się po to aby zmienić zdjęcie na kolory szarości - jest jeszce taki program b2g. W przypadku robienia reliefów ze zdjęcia bardzo czesto jest używana metoda ze skalą szarości ale zdjecie musi być zrobione idelanie tzn bardzo dobre. Ponieważ cienie i półcienie znikeształcą relief. Dlatego bardzo często zdjęcie do reliefu trzeba włąśnie w photoshopie poprawić.

W rhino do wykonania reliefu potrzebny jest kształt podstawy elementu. Może to być obrys ze zdjęcia lub narysowane coś za pomoca krzywych. Warunek jest jeden, linnie musza być połączone a wszelkie obiekty pozamykane. Potem wysokość, wszelkie zaokrąglenia tworzysz już za pomoca programu według jakiegoś wzoru i wytycznych, przy wskazywanych odpowiednich wymiarach, kątach wygięcia.

To tak w dużym ale to w bardzo dużym skrócie przedstawiłem Ci metode robienia reliefu w rhino. Tu nie wążne są cienie i pólcienie tylko sam kształt elementów które będa na tym relefie. W rhino masz zdjęcie i z niego robisz relief poprzez rysowanie, modelowanie. Jeżeli nie masz zdjęcia możesz sobie coś narsować i zrobic relief czyli inaczej bryłe 3d np w postaci tego drzewka.

robert


max4
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 3
Rejestracja: 08 paź 2016, 20:31
Lokalizacja: Grajewo

#8

Post napisał: max4 » 06 lis 2016, 15:37

Można to zrobić na samym zbrush`u, ale jeśli ma być konkretny wymiar i realistyczny wygląd to najlepiej zrobić wstępny model w jakimś programie z dobrymi narzędziami do modelowania np. Lightwave z pluginem LWCad, Modo, Maya, albo 3Dmax (W tej chwili Lightwave jest najtańszym ale nie najgorszym rozwiązaniem) robimy UVmapę. Następnie Taki model wczytujemy np. do ZBrusha albo 3DCoach tam dodajemy szczegółów w tym samym programie teksturujemy wypuszczamy sobie z niego obiekt lowpoly, teksturę, displacement mapę i normal mapę, wczytujemy taki obiekt z powrotem do np. Lightwave, Modo, Maya, 3Dmax, Vue albo Houdini tam nadajemy obiektom materiał i renderujemy.


januszd
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 246
Rejestracja: 06 lip 2014, 13:37
Lokalizacja: łodzkie
Kontakt:

#9

Post napisał: januszd » 19 gru 2016, 21:24

max4 pisze:Można to zrobić na samym zbrush`u,
a czy do tego zbrusha można importować wektory i z nich wyciągać kształt?
Rzemieślnik Artysta

Awatar użytkownika

freakolot
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 67
Rejestracja: 20 lip 2009, 14:37
Lokalizacja: mazowieckie

#10

Post napisał: freakolot » 22 gru 2016, 20:57

Uczenie się Zbrusha tylko do takich rzeczy to ja nie wiem czy to jest oszczędność czasu :)
Tym bardziej jeśli chce się go przepuścić przez całą ścieżke base mesha, sculpt, retopo itd itp.
No ale to wszystko zależy na czym dokładnie Ci zależy. I jak dużo czasu masz :)
Można np. kolorowy rysunek z netu zamienić na odcienie szarości i wrzucić na prostego grida jako displacement, dodać dwa światła i po 5 minutach mieć render.

[ Dodano: 2016-12-22, 21:01 ]
... o matko niech sie ktoś z admiństwa zlituje nad tym dodawaniem załączników bo to jakaś masakra jest....
już nie mówie o tym:
"Załącznik-obraz musi być mniejszy niż 600 pixeli szerokości i 800 pixeli wysokości" - jakieś proporcje standardowo mamy ze szersze niż wyższe raczej :) 16:9 itp :)
Załączniki
kafelek.jpg

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Ogólne dyskusje na temat oprogramowania CAD/CAM”