Bajek ci naopowiadał. Linki z bardzo cieniutkich drucików są b. drogie, kilkakrotnie droższe od zwykłych. I w samochodach się ich nie stosuje nawet na przegięciach. Ja nigdy nie widziałem. Idą tam zwykłe linki miedziane lub miedziane cynowane z "normalnych" drucików, czyli około 0,15 średnicy. Prowadzenie zakolami sprawia, że kilka tysięcy cykli taka wiązka wytrzymuje. Jeszcze zależy od izolacji, która też ma niebagatelne znaczenie.pitsa pisze: ↑29 kwie 2020, 23:21wiązki samochodowe robione są z linek o bardzo wielu cieniutkich drucikach. Podobno w niektórych jest więcej niż setka. Opowiadał mi o tym kontroler wiązek. Na przykład tam gdzie są mocowania kabli do złączek, rozbierają wszystko i liczą pod mikroskopem ile tych drucików w danej lince zostało prawidłowo uchwycone.
I nikt nie liczy ile drucików jest uchwyconych na zacisku, bo uchwycone są zawsze wszystkie, nie ma innej opcji. Zaciśnięcie złączek sprawdza się przez wyrywanie.