Kołnierze stalowe

Szukasz informacji o silniku, scalaku czy innym elemencie to podaj symbol, i inne oznaczenia a moze ktos coś ci znajdzie
Awatar użytkownika

Autor tematu
MichałCioch
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 paź 2018, 20:08

Kołnierze stalowe

#1

Post napisał: MichałCioch » 24 paź 2018, 20:16

Witam,
Potrzebuję informacji na temat poniższych kołnierzy. Czym się charakteryzują poszczególne z nich, w jakich przypadkach są stosowane, czy mają jakieś szczególne zastosowania itp ogólnie krótka charakterystyka. Niestety nie mogę nic znaleźć na ten temat w Internecie oprócz oczywiście ofert firm produkcyjnych.

• kołnierze płaskie do przyspawania,
• kołnierze zaślepiające,
• kołnierze szyjkowe,
• kołnierze gwintowane,
• kołnierze luźne,

Z góry dziękuję za pomoc.




Wiktor57
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 241
Rejestracja: 17 kwie 2018, 11:42
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Kołnierze stalowe

#2

Post napisał: Wiktor57 » 25 paź 2018, 07:16

Nie bardzo wiem jak na to odpowiedzieć, bo pytanie jest w stylu: do czego służy samochód. Generalnie powyższe kołnierze są stosowane w rurociągach i armaturze przemysłowej: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82nierz_(technika).
Wymiary kołnierzy tam stosowanych są znormalizowane w zależności od ciśnienia i średnicy nominalnej rurociągu. Najczęściej DIN i ANSI. Nazwy o które pytasz określają sposób zastosowania lub połączenia z armaturą lub rurociągiem.
- płaskie do przyspawania: kołnierz bez wyraźnej szyjki do nałożenia na rurę i przyspawania
- zaślepiające: bez otworu na przelot. Przykręca się go do kołnierza rurociągu w celu zamknięcia przepływu. (np. po wymontowaniu zaworu kołnierzowego)
- szyjkowe: z wyraźną szyjką służącą do przyspawania do rury (widoczne na zdjęciu w wiki).
- gwintowane: z gwintem w otworze, służącym do nakręcenia na rurę
-luźne: luźno osadzone na rurze, która ma odpowiedni występ współpracujący z kołnierzem


InzSpawalnik
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1693
Rejestracja: 28 gru 2012, 01:04
Lokalizacja: Galaktyka

Re: Kołnierze stalowe

#3

Post napisał: InzSpawalnik » 25 paź 2018, 08:42

• kołnierze płaskie do przyspawania,

sluza do polaczen rozlacznych części rurociagow, najtańsze z kołnierzy, spawane spoina pachwinowa , zajmują najmniej miejsca

• kołnierze zaślepiające,

sluza do wykonywania zamkniec na rurociągu np. tzw slepe zamkniecie rury, albo zamkniecie na wylocie gdzie mocowany jest tymczasowo przylacz pomiarowy. Mogą być również przydatne do wykonywania nietypowych przejść ( np. wspawana mufka gwintowana w plaska powierzchnie kołnierza może sluzyc do podpięcia weza gwintowanego do orurowania ).

• kołnierze szyjkowe,
sluza do polaczen rozlacznych, spawane spoina doczołowa ( wytrzymalosc, możliwość badan rentgen. ), zajmują więcej miejsca od płaskich, sa droższe w praktycznym uzyciu,

• kołnierze gwintowane,
sluza do polaczen rozlacznych, nie wymagają zadnego spawania, wymagają uszczelnień ( czasami ), wymagają dodatkowych elementow gwintowanych ( mufki, niple ).

• kołnierze luźne,
sluza do polaczen rozlacznych, wymagają wspawania na rurze tze "wywijki" bądź kroćca ( dodatkowych elementow ), lub wykonania na rurze zawalcowania krawędzi. Daja możliwość swobodnego ustawienia względem osi rury ( dopasowania osiowego ).

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Informacji na temat...”