bear pisze: ↑30 gru 2020, 21:46
galrysz pisze:Przy temp plus 1 stopien maszynowy lan ktory mam w smarownicy znaczaco zgestnial, zreszta producent podaje stosowac tylko w ogrzewanych pomieszczeniach,
Słabo czytasz bo do pomieszczeń nieogrzewanych stosuje się LAN-Z
galrysz pisze:poczytalem troche o tych olejach i wychodzi na to ze spokojnie mozna wlac hydrauliczny ma miec tylko lepkosc kinematyczna zgoda z wymaganiem w DTR - ce, a to ze na dwukrotnie wyzszy wskaznik lepkosci to tulko na plus i dodatkowo posiada szereg dodatkow: przeviw pienieniu, starzeniu, poprawiajacych smarnosc itp.
Rewelacja, ciekawe dlaczego do automatów, skrzyń czy układów wielofunkcyjnych leją oleje pokroju ATF czy UTTO a nie Lan'a? Olej hydrauliczy to olej hydrauliczny a nie maszynowy czy wrzecionowy a według takiego rozumowania to wystarczy dobrac lepkośc i stosować zamiennie wszędzie gdzie się tylko da... A człowiek głupi i kupował Velocite po 900zł za 20l jak tu Lan taki wspaniały. W tym zastosowaniu jedyna zaleta tego oleju to cena i nic więcej. Żydzenie 50zł za bańce oleju jest wręcz śmieszne.
Olej maszynowy L-AN 46 ze względu na wysoką temperaturę krzepnięcia, należy w porze zimowej stosować do smarowania urządzeń mechanicznych znajdujących się w pomieszczeniach ogrzewanych
Skrzynie biegow to inna histora bo tam sa sprzegla hydrokinetyczne, w tokarce olej ma tylko smarowac
Jakie zydzenie jak lan jest najzwyklejszym olejem mineralnym be zadnych dodatkow
Olej jaki zakupilem uwaxam ze w moim przypadku bedzie o wiele lepszym wyborem :
FUCHS AGRIFARM HYDRATEC HVI 46 jest olejem hydraulicznym separującym wodę, przeznaczonym do układów obiegowych i smarowania łożysk
Bazuje na wysokiej jakości oleju mineralnym ze specjalnie dobranymi dodatkami. Zastosowanie niezwykle odpornych na ścinanie dodatków, pozwala uzyskać bardzo wysoki wskaźnik temperaturowo-lepkościowy oleju.