Jaki material na oslone silnika ?
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 1863
- Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
- Lokalizacja: jelenia gora
Jaki material na oslone silnika ?
Z jakiego tworzywa wykonać osłonę pod silnik do motocykla crossowego . Musi być baaardzo wytrzymała na uderzenia ale i dość elastyczna aby nie pękała , grubość ≈4-5mm . Alu odpada tylko tworzywa sztuczne. Osłona to prawie plaski kawałek z zagiętym jednym bokiem wiec dobrze aby dało się wyfrezować kształt a następnie zagiąć ( na gorąco ) jeden bok.
Tagi:
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 93
- Rejestracja: 25 lut 2005, 10:47
- Lokalizacja: Poniatowa
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2572
- Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
- Lokalizacja: Mszczonów
Witam
Proponuje "PP", z którego robi się wszelkie osłony do samochodów pracujące w trudnych warunkach drogowych np. spojlery, nadkola, zderzaki i bardzo często osłony pod silnik. Bardzo proste w obróbce np: cieciu, czy wyginaniu na ciepło. Ale przede wszystkim jest to tworzywo tzw. spawalne. Po np. pęknięciu można naprawiać metodą tzw. spawaniem tworzyw sztucznych i można to robić wielokrotnie.
Poliwęglan i abs na osłony silnikowe niestety nie nadają się. Oba te tworzywa są bardzo twarde ale i kruche. Każde mocniejsze uderzenie spowoduje popękanie tych tworzyw na drobne kawałki.
robert
Proponuje "PP", z którego robi się wszelkie osłony do samochodów pracujące w trudnych warunkach drogowych np. spojlery, nadkola, zderzaki i bardzo często osłony pod silnik. Bardzo proste w obróbce np: cieciu, czy wyginaniu na ciepło. Ale przede wszystkim jest to tworzywo tzw. spawalne. Po np. pęknięciu można naprawiać metodą tzw. spawaniem tworzyw sztucznych i można to robić wielokrotnie.
Poliwęglan i abs na osłony silnikowe niestety nie nadają się. Oba te tworzywa są bardzo twarde ale i kruche. Każde mocniejsze uderzenie spowoduje popękanie tych tworzyw na drobne kawałki.
robert
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 710
- Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
Ja bym spróbował poliacetalu. Jest drogi, ale bardzo wytrzymały i odporny na uderzenia. Nie wiem jak będzie z gięciem.
Tak jak podejrzewałem, używają tego do takich rzeczy. Występuje pod nazwami Delrin, Acetal, POM, poliacetal.
http://www.moto-works.jp/k_factory/prod ... lider.html
Tak jak podejrzewałem, używają tego do takich rzeczy. Występuje pod nazwami Delrin, Acetal, POM, poliacetal.
http://www.moto-works.jp/k_factory/prod ... lider.html
-
- Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 93
- Rejestracja: 25 lut 2005, 10:47
- Lokalizacja: Poniatowa
Z poliwęglanem mam zupełnie inne doświadczenia. Twardy i nie kruchy.kubus838 pisze:Poliwęglan i abs na osłony silnikowe niestety nie nadają się. Oba te tworzywa są bardzo twarde ale i kruche. Każde mocniejsze uderzenie spowoduje popękanie tych tworzyw na drobne kawałki.
Ale zaproponowany polipropylen też będzie dobry.
Jedynie poświęcić chwilę myślenia nad miejscami na śruby. Dać tam trochę więcej materiału dookoła i nie zrobić ostrych kątów - wszystko zaokrąglone.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 601
- Rejestracja: 16 wrz 2010, 11:58
- Lokalizacja: świete miasto
Dlaczego stal jest pase?
Stal dlaczego nie może być?
Może się okazać, że grubość 1,5-2,5mm w zupełności wystarczy.
Kwestia dobrania Re, czy Rm.
I udarności.
pozdro
Może się okazać, że grubość 1,5-2,5mm w zupełności wystarczy.
Kwestia dobrania Re, czy Rm.
I udarności.
pozdro