jak wyfrezować wypełnienie


Autor tematu
tenmaly
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 20 lut 2008, 12:32
Lokalizacja: Łódź

jak wyfrezować wypełnienie

#1

Post napisał: tenmaly » 20 lut 2008, 12:39

Witam. Jestem początkującym użytkownikem małej frezarki zbudowanej na bazie sterownika smc4d firmy boenigk-electronics - soft to cncgraf ver 4.09. Mam problem z wypełnieniem obiektu. Wypełniam obiekt w Corelu a nastenie po zapisaniu w pliku *.plt wypełnienie znika i zostają same kontury. Co robic?
Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.



Tagi:

Awatar użytkownika

kot1979
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 533
Rejestracja: 05 lip 2006, 09:01
Lokalizacja: Sulejowek
Kontakt:

#2

Post napisał: kot1979 » 20 lut 2008, 12:48

w corelu jest taka opcja jak zapisujesz do pliku plt w zaawansowane tam jest cos takiego jak symulowanie wypelnienia : i to nazywa sie kreskowanie lub linie rownolegle.
Nauczycielem wszystkiego jest praktyka.
www.galerianastrojow.pl


Autor tematu
tenmaly
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 20 lut 2008, 12:32
Lokalizacja: Łódź

#3

Post napisał: tenmaly » 20 lut 2008, 13:11

no niesety...pobawiłem się w te opcje wraz z wypełnieniem w corelu oraz bez niego i niestety....frezuja nadal po obrysach....moze jeszcze trzeba cos "zaznaczyc" w corelu...mam corela 11 i 12 - moze to cos pomoze

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1451
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#4

Post napisał: triera » 20 lut 2008, 16:18

W Corelu można przygotować ścieżki do frezowania wypełnienia
metodą ręczną. Korzystając z narzędzia "obrys" generujemy ścieżkę
wewnętrzną. Przygotowujemy grupę równoległych linii,
narzędziem "kształtowanie" generujemy część wspólną
ze ścieżką wewnętrzną. U mnie trwało może 1min.
Eksport i frezowanie....
Załączniki
1.jpg
1.jpg (63.57 KiB) Przejrzano 1439 razy


Autor tematu
tenmaly
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 20 lut 2008, 12:32
Lokalizacja: Łódź

#5

Post napisał: tenmaly » 21 lut 2008, 11:56

...i o to chodzilo...wielkie dzieki!!!
a macie moze panowie dostęp do jakis próbek czcionek jednoprzebiegowych (jednoliniowych)?
moze nawet bym kupil jakies czcionki ale najpierw chcialbym cos wyprobowac.

Awatar użytkownika

kot1979
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 533
Rejestracja: 05 lip 2006, 09:01
Lokalizacja: Sulejowek
Kontakt:

#6

Post napisał: kot1979 » 21 lut 2008, 12:11

http://www.lynxsft.com.pl/educad/eduCAD25.exe W demie tego programu mozesz wyprobowac font jedno liniowy
Nauczycielem wszystkiego jest praktyka.
www.galerianastrojow.pl


Lejla
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 kwie 2018, 11:20

Re: jak wyfrezować wypełnienie

#7

Post napisał: Lejla » 25 kwie 2018, 14:58

Witam, jestem.tu nowa i dopiero zaczynam przygode z cnc. Natknelam sie na taki problem-mam projekt w Inkscapie i chcialabym wyfrezowac wypelnienie w np.kwadracie a frezarka wycina jedynie kontur. Czy ktos moglby mi pomoc?


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1326
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: tymczasowo ...Kraków

Re: jak wyfrezować wypełnienie

#8

Post napisał: lajosz » 25 kwie 2018, 18:31

@Lejla

Witamy nową koleżankę na forum.

Jakim oprogramowaniem dysponujesz ?

Jeśli odpowiesz, to łatwiej będzie można Ci pomóc.

Tak czy siak, żeby uzyskać to co chcesz, to powinnaś skorzystać z obróbki o nazwie "wybieranie obszaru" albo "czyszczenie obszaru" , albo "frezowanie kieszeni" ...... różnie to się nazywa w zależności od oprogramowania (CAM) .

Natomiast jeśli masz tylko Inkscape, to też można to zrobić, ale trzeba odpowiednio przygotować rysunek, a dla początkującego nie jest to łatwe, a dla zaawansowanych może jest i łatwe, ale ..... strasznie upierdliwe i nużące, więc jeśli masz tylko Inkscape + jesteś początkująca, to będzie Ci ciężko cokolwiek sensownego zrobić, dlatego (moim zdaniem) powinnaś się zaopatrzyć w jakiegoś CAM-a i wtedy będzie zdecydowanie łatwiej, szybciej i dokładniej.


sonia_sonia
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 18
Rejestracja: 24 lip 2017, 15:19
Lokalizacja: Wrocław

Re: jak wyfrezować wypełnienie

#9

Post napisał: sonia_sonia » 23 lis 2018, 08:50

Dzień dobry,
Mierzę się z tym samym problemem grawerowania wypełnienia (wybieranie): chciałabym osiągnąć bardzo gładkie dno po wybieraniu. Zastanawiam się nad parametrami oraz narzędziem.
Na ten moment udaje mi się osiągnąć lustrzane dna graweru linią (profil) frezami 0,4 i 0,5 oraz 2mm (mam tak opracowane parametry), czoło płaskie rybi ogon, 2 pióra, węglik spiekany. Próbuję przy podobnych parametrach robić wybieranie i wychodzi nie za dobrze. Ustawiałam nakładanie na 20% i 50% i 70% - nie widzę większej różnicy w efekcie - za to widać ewidentnie przejścia frezu - to na zdjęciu ma nakładanie 50% (naddatek 0). Czy komuś udało się kiedyś osiągnąć efekt lustra na płaszczyźnie? Będę wdzięczna za podzielenie się wiedzą!
Zdjęcie:

https://drive.google.com/file/d/1pJwbZp ... sp=sharing


lajosz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1326
Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
Lokalizacja: tymczasowo ...Kraków

Re: jak wyfrezować wypełnienie

#10

Post napisał: lajosz » 28 lis 2018, 16:42

sonia_sonia pisze:
23 lis 2018, 08:50
Czy komuś udało się kiedyś osiągnąć efekt lustra na płaszczyźnie? Będę wdzięczna za podzielenie się wiedzą!
Koleżanko, efekt lustra jest jak najbardziej do osiągnięcia, ale ...... wszystko zależy od narzędzi, czyli ich geometrii i doboru parametrów.
Tak więc da się i co więcej, prawie każdym narzędziem, ale ..... może się okazać, że żeby osiągnąć efekt lustra, maszyna będzie musiała pracować bez przerwy np. przez tydzień.

Tylko Ty wiesz co chcesz frezować, w jakim materiale i jakie masz narzędzia, więc nikt Ci tu nie poda gotowej recepty.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „CorelDraw”