Jak prawidłowo ciąć stal nierdzewną z folią ?

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
lukasz89
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 123
Rejestracja: 20 lis 2015, 18:40
Lokalizacja: Lublin

Jak prawidłowo ciąć stal nierdzewną z folią ?

#1

Post napisał: lukasz89 » 11 lip 2018, 19:38

Czy trzeba specjalnie modyfikować i dobierać technologię pod cięcie takich blach m.in. poprzez zmniejszenie posuwu itp. czy najpierw zrobić nacinanie folii laserem, a później polecieć (drugi raz) po konturze z normalnymi ustawieniami cięcia pod konkretny rodzaj i grubość materiału jakie mamy w tablicach ? Jak to jest robione w firmach ?




loco
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 9
Rejestracja: 20 cze 2018, 20:54

Re: Jak prawidłowo ciąć stal nierdzewną z folią ?

#2

Post napisał: loco » 11 lip 2018, 19:49

My nierdzewke lub aluminium tniemy normalnie jak blachy nie oklejane. Nie zauwazylismy aby cokolwiek złego się z nią działo.


Autor tematu
lukasz89
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 123
Rejestracja: 20 lis 2015, 18:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak prawidłowo ciąć stal nierdzewną z folią ?

#3

Post napisał: lukasz89 » 11 lip 2018, 20:00

OK, a czemu ma służyć ta opcja nacinanie folii ?


harma
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 43
Rejestracja: 07 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: daleko od miejsca, w którym powinienem być

Re: Jak prawidłowo ciąć stal nierdzewną z folią ?

#4

Post napisał: harma » 11 lip 2018, 20:25

jak masz folie ze słabym klejem (taką "transportową") to przy cięciu pod wpływem ciśnienia gazu może tworzyć się "bąbel" i folia się miejscowo odrywa. Żeby temu zapobiec, najpierw się ją odparowuje, a potem tnie materiał.


Autor tematu
lukasz89
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 123
Rejestracja: 20 lis 2015, 18:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak prawidłowo ciąć stal nierdzewną z folią ?

#5

Post napisał: lukasz89 » 11 lip 2018, 20:31

Faktycznie o tych bąblach już coś gdzieś słyszałem. Dzięki Panowie (lub Panie) za odpowiedzi.


Autor tematu
lukasz89
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 123
Rejestracja: 20 lis 2015, 18:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak prawidłowo ciąć stal nierdzewną z folią ?

#6

Post napisał: lukasz89 » 12 lip 2018, 19:36

A ja się tnie blachę perforowaną ? Bardziej interesuje mnie ta druga. Płaską stroną do góry czy nie ma to większego znaczenia ?




loco
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 9
Rejestracja: 20 cze 2018, 20:54

Re: Jak prawidłowo ciąć stal nierdzewną z folią ?

#7

Post napisał: loco » 12 lip 2018, 19:54

Kolega Harma ma racje o tej transportowej. My kupujemy solidnie zabezpieczoną blachę więc ie ma konieczności jej uprzedniego upalania. Jeśli chodzi o perforowaną to na laserze nie ale na plazmie tniemy normalnie - przetłoczenia na górze. Jakoś nie widać aby miało to jakiekolwiek znaczenie.
Te przetłoczenia nie są nie wiadomo jak wysokie więc i laser przy równej blasze nie powinien o nic zawadzić palnikiem.


harma
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 43
Rejestracja: 07 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: daleko od miejsca, w którym powinienem być

Re: Jak prawidłowo ciąć stal nierdzewną z folią ?

#8

Post napisał: harma » 16 lip 2018, 15:08

Ryflowana ryflami do dołu, góra żeby była płaska (czujnik pojemnościowy dias/control line nie będzie Ci wariował i ruszał głowicą w Z) dodatkowo tabela technologiczna na grubość blachy łącznie z ryflem (np blacha 4mm, ryfel 1,5mm to tabela na 6mm) i będzie dobrze.

Co do perforacji - ja bym najpierw spróbował puścić to normalnie, ale jest ryzyko, że wyżej wymieniony czujnik pojemnościowy nie będzie dobrze "wyłapywał" blachy w tych otworach, głowica będzie wtedy zjeżdżać w dół i będzie kolizja. Jak tak się będzie działo, to w kodzie programu trzeba go wyłączyć.


Autor tematu
lukasz89
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 123
Rejestracja: 20 lis 2015, 18:40
Lokalizacja: Lublin

Re: Jak prawidłowo ciąć stal nierdzewną z folią ?

#9

Post napisał: lukasz89 » 16 lip 2018, 20:01

Ryflowana zrobiona tak jak harma napisałeś i było ok. Z perforowanej 2 mm mieliśmy 2 niewielkie elementy do wycięcia. Wyłączyłem szybką kalibrację przed wykonaniem programu i poszło również ok. Na stole foliowana nierdzewka 1 mm. Posów znacznie obniżony w stosunku do zwykłej nierdzewnej 1 mm bez folii. Wyciął, jednak krawędź nieładna i jakby poszarpana w dotyku, gdyby puścić to na maks. posuwie raczej nie przeciął by, może tylko miejscami. Później najpierw nacięliśmy folię, a następnie cięcie. Całkiem co innego. Krawędź czysta i ładna, zupełnie taka jaka ma być. Ale cyrki.


harma
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 43
Rejestracja: 07 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: daleko od miejsca, w którym powinienem być

Re: Jak prawidłowo ciąć stal nierdzewną z folią ?

#10

Post napisał: harma » 17 lip 2018, 06:10

Co to za laser?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”