homag venture 316l
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 sty 2009, 12:19
- Lokalizacja: Sweden
- Kontakt:
homag venture 316l
Witam
szukam kogoś kto zna obsługę homag venture 316l , mam kilka pytań do tej pory pracowałem na 3 osiowych Homagach i to dość dawno temu , z góry dziękuję wszystkim za pomoc
szukam kogoś kto zna obsługę homag venture 316l , mam kilka pytań do tej pory pracowałem na 3 osiowych Homagach i to dość dawno temu , z góry dziękuję wszystkim za pomoc
Tagi:
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 sty 2009, 12:19
- Lokalizacja: Sweden
- Kontakt:
cześć.
Dzieki że ktoś sie odezwał
, pierwsze pytanie dotyczy woodwopa dla 5 osiowych Homagów jak zauważyłem woodwop chyba nie daje zaprogramowania wszystkich możliwości 5o Homaga? czy może jednak czegoś nie wiem? jeśli mam rację to jakiego programu używasz do jakichś prostych choćby "płaskorzeźb"? druga rzecz tak na szybko, na homagach ostani raz pracowałem 5 lat temu i nie na Venture irytuje mnie to że kołki bazowe opuszczają się prawie natychmiast po naciśnięci pedału czy nie mmożna tego ustawić tak aby opuszczały się po wciśnięciu guzika start?
[ Dodano: 2014-10-05, 18:21 ]
a i jeszcze jedno dotyczy importu dxfa , bo trochę pozapominałem, w pliku dołączonym przy instalacji weeke_pro.dxf jest jeden obiekt ( róża) jako warstwa która jest potem widoczna jako polilinia w ml4 777.ply jak narysuję coś w tej warstwie ( z tą nazwą ) to ok ale jak to zmienić na i nne nazwy?
Dzieki że ktoś sie odezwał

[ Dodano: 2014-10-05, 18:21 ]
a i jeszcze jedno dotyczy importu dxfa , bo trochę pozapominałem, w pliku dołączonym przy instalacji weeke_pro.dxf jest jeden obiekt ( róża) jako warstwa która jest potem widoczna jako polilinia w ml4 777.ply jak narysuję coś w tej warstwie ( z tą nazwą ) to ok ale jak to zmienić na i nne nazwy?
[url=https://vgruk.com/]website[/url]
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1613
- Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
- Lokalizacja: Ziębice
Do płaskorzeźb, czyli 2.5D (nie 3D), nie potrzebujesz maszyny 5-osiowej, ani jakiegoś "specjalnego" WoodWop-a.tree pisze:jakiego programu używasz do jakichś prostych choćby "płaskorzeźb"? druga rzecz tak na szybko, na homagach ostani raz pracowałem 5 lat temu i nie na Venture irytuje mnie to że kołki bazowe opuszczają się prawie natychmiast po naciśnięci pedału czy nie mmożna tego ustawić tak aby opuszczały się po wciśnięciu guzika start?
[ Dodano: 2014-10-05, 18:21 ]
a i jeszcze jedno dotyczy importu dxfa , bo trochę pozapominałem, w pliku dołączonym przy instalacji weeke_pro.dxf jest jeden obiekt ( róża) jako warstwa która jest potem widoczna jako polilinia w ml4 777.ply jak narysuję coś w tej warstwie ( z tą nazwą ) to ok ale jak to zmienić na i nne nazwy?
Wystarczy to co masz.
Po prostu importujesz plik .ply będący płaskorzeźbą (modelem2.5D) wygenerowany w innym programie (np. Artcam albo Vectric Aspire) i .... to wszystko.
Natomiast zapewniam, że plik weeke_pro.dxf , zawiera pełny zestaw warstw/obróbek.
Zresztą został on stworzony tylko po to, żeby pokazać jakie nazwy powinny mieć poszczególne warstwy przypisane do obróbek.
Wystarczy, że na warstwie zawierającej daną obróbkę, narysujesz cokolwiek, to pojawi się to potem w WoodWop-ie.
Poza tym, wcale nie musisz korzystać z tego pliku (weeke_pro.dxf) bo jakikolwiek DXF z odpowiednio nazwaną warstwą będzie mógł być użyty do WoodWop-a.
Oczywiście takiego DXF-a, trzeba "przepuścić" przez postprocesor, czyli program "Bpp5".
Dopiero wtedy obróbki z DXF-a trafiają do WoodWop-a.
Mimo wszystko uważam, że o wiele szybciej zrobisz/narysujesz sobie obróbki bezpośrednio w WoodWop-ie niż pitolenie się w DXF-y, a dodatkowo, podczas tego rysowania w WoodWop-ie, możesz sobie od razu sparametryzować program poprzez zmienne, warunki, funkcje matematyczno-logiczne, układy współrzędnych i kombinacje tychże.
Co do bolców bazowych, to ..... też nie pamiętam, ale wydaje mi się, że w WoodWop-ie tego nie ustawisz.
Trzeba zdaje się wejść do ustawień serwisowych i tam ustawić.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 sty 2009, 12:19
- Lokalizacja: Sweden
- Kontakt:
dzięki lajosz za info ale troszkę obok co do pliku weeke_pro to oczywiście wiem że są tam prawie wszystkie warstwy ale ja pytałem jak stworzyć własna ( z własną nazwą) warstwę polilini żeby w efekcie końcowy otrzymać nazwa.ply , co do kołków to oczywiste że nie poziomu woodwopa pytanie raczej do praktyków czyli osób które na co dzień obsługują homagi
[url=https://vgruk.com/]website[/url]
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1613
- Rejestracja: 13 sty 2009, 20:33
- Lokalizacja: Ziębice
No niestety nie można tego zrobić, a nie można z bardzo prostej przyczyny.tree pisze: pytałem jak stworzyć własna ( z własną nazwą) warstwę polilini żeby w efekcie końcowy otrzymać nazwa.ply
Otóż właśnie po nazwie warstwy postprocesor (Bpp5) rozpoznaje o jaki wektor czy rodzaj obróbki chodzi, więc ...... nie można sobie tego nazywać jak chcemy, ale ........ można sobie z tym poradzić inaczej.
Nadajesz warstwie (w jakimś CAD-zie) nazwę FK i na niej rysujesz lub umieszczasz rysunek.
Przepuszczasz przez Bpp5
W efekcie otrzymujesz polilinię
Odpalasz WoodWop-a i otwierasz tego MPR-a którego przed chwilą stworzyłeś programem Bpp5.
Teraz (już w WoodWop-ie) eksportujesz to co widzisz na ekranie jako plik PLY nadając mu dowolną nazwę.
Jest to o tyle dobre, że masz polilinię w pliku MPR i dodatkowo plik PLY.
Jak wiadomo, z plikiem PLY nie za bardzo można już coś zrobić, ale z poliliniami w pliku MPR już jak najbardziej.
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 22:03
- Lokalizacja: Kalwaria
Co do zderzaków w maszynach HOMAG zawsze opuszczają się po naciśnięciu pedału mocowania elementu,ale to w niczym nie przeszkadza , a w maszynach WEEKE dopiero po naciśnięciu przycisku start.
Co do WoodWOP6 raczej ciężko stworzyć jakiś skomplikowany detal do pracy w pięciu osiach,aczkolwiek bardzo dobrze się w nim pisze programiki.
Jakieś bardziej skomplikowane programy pisze w AlphaCAM i generuje postprocesorem jako plik mpr. zawierający makro UNC.
Co do WoodWOP6 raczej ciężko stworzyć jakiś skomplikowany detal do pracy w pięciu osiach,aczkolwiek bardzo dobrze się w nim pisze programiki.
Jakieś bardziej skomplikowane programy pisze w AlphaCAM i generuje postprocesorem jako plik mpr. zawierający makro UNC.
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 sty 2009, 12:19
- Lokalizacja: Sweden
- Kontakt:
lajosz dzięki o tym eksporcie do polilini z poziomu woodwopa nie wiedziałem , to by mi rozwiązywało sprawę , zapomniałem ze kiedys robiłem to też w taki sposób że uzywałem tej warstwy w AC która po wygenerowaniu przez bpp tworzyła polilinię 777.ply i po zapisaniu w ml4 zmieniałem nazwę na własną i tak kolejne, indor1000 to mnie zmartwiłeś tymi kołkami ale pewnie to kwestia przyzwyczajenia bo do tej pory na takich pracowałem i teraz zdarza mi się jeszcze że na Venture jeszcze niedokładnie docisnę do kołków materiał. Jest szansa żebyś udostępnił postprocesor do woodwopa? mam ACama 2011. Pozdrawiam
[url=https://vgruk.com/]website[/url]
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 lis 2014, 18:11
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Witam
Pracuję na 316M. To prawda, że woodwop 6.1 (bo taką mam wersję w maszynie) nie daje możliwości w pełni wykorzystać możliwości maszyny. Maszyna przez szefostwo kupiona pod kątem produkcji oparć do krzeseł. Wykonanie oparcia co prawda wykorzystuje 4 osie, ale zrobienie programu bardziej wymagającego w woodwopie graniczy wręcz z cudem. Obecnie jestem na etapie poszukiwań postprocesora do AlphaCama, lub woodwopa 7, choć ten jest dopiero w fazie testów. Jeżeli któryś z kolegów byłby taki życzliwy....
Pracuję na 316M. To prawda, że woodwop 6.1 (bo taką mam wersję w maszynie) nie daje możliwości w pełni wykorzystać możliwości maszyny. Maszyna przez szefostwo kupiona pod kątem produkcji oparć do krzeseł. Wykonanie oparcia co prawda wykorzystuje 4 osie, ale zrobienie programu bardziej wymagającego w woodwopie graniczy wręcz z cudem. Obecnie jestem na etapie poszukiwań postprocesora do AlphaCama, lub woodwopa 7, choć ten jest dopiero w fazie testów. Jeżeli któryś z kolegów byłby taki życzliwy....

Mietek