Hartowanie form wtryskowych

Dyskusje na tematy związane z przygotowywaniem form.

Autor tematu
Huragan
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 8
Rejestracja: 05 kwie 2018, 17:07

Hartowanie form wtryskowych

#1

Post napisał: Huragan » 13 maja 2019, 20:33

Kiedy hartujemy i dlaczego formy wtryskowe?




STELMI
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 544
Rejestracja: 23 mar 2008, 11:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Hartowanie form wtryskowych

#2

Post napisał: STELMI » 14 maja 2019, 06:22

dlaczego to chyba oczywiste? Żeby tworzywo nie zagniatało ich.
Kiedy? Najlepiej zawsze, chyba że forma ma być niskoseryjna albo ma pracować na miękkich tworzywach to może być tylko ulepszana


mareq_bb
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 180
Rejestracja: 26 wrz 2016, 14:10
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Hartowanie form wtryskowych

#3

Post napisał: mareq_bb » 14 maja 2019, 10:07

Czy przypadkiem hartowanie nie zmienia wymiarów?
Z tego co wiem to np. wałki rozrządu po hartowaniu muszą mieć szlifowane krzywki i miejsca pod łożyskowanie.


Majster70
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1044
Rejestracja: 08 cze 2010, 23:37
Lokalizacja: Piastów

Re: Hartowanie form wtryskowych

#4

Post napisał: Majster70 » 14 maja 2019, 12:56

Większość oferowanych stali na wstawki/płyty formujące jest sprzedawana od razu w stanie ulepszonym przez huty. np 2312 ma zazwyczaj ok. 32HR i przyjemnie się obrabia. Itd itp.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3276
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Hartowanie form wtryskowych

#5

Post napisał: jasiu... » 14 maja 2019, 16:12

STELMI pisze:
14 maja 2019, 06:22
dlaczego to chyba oczywiste? Żeby tworzywo nie zagniatało ich.
Brawo za poczucie humoru.

A tak poważnie, nie hartujemy, ale wykonujemy z materiałów ulepszanych. Wstawki, które są ruchome często się utwardza (ale raczej np. przez azotowanie), żeby się nie "wyklepały". A ulepsza się dlatego. że twardszy materiał po prostu lepiej się poleruje, a powierzchnia w formach jest ważna.


STELMI
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 544
Rejestracja: 23 mar 2008, 11:30
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Hartowanie form wtryskowych

#6

Post napisał: STELMI » 14 maja 2019, 16:19

jasiu... pisze:
14 maja 2019, 16:12

Brawo za poczucie humoru.

A tak poważnie, nie hartujemy, ale wykonujemy z materiałów ulepszanych. Wstawki, które są ruchome często się utwardza (ale raczej np. przez azotowanie), żeby się nie "wyklepały". A ulepsza się dlatego. że twardszy materiał po prostu lepiej się poleruje, a powierzchnia w formach jest ważna.
nie chodzi o poczucie humoru, a napisałem jak jest. Ulepszana płyta 1.2312, która najczęściej ma ok 28hrc ulega wgnieceniom z czasem. Najczęściej robię wkłady formujące z 1.2346 o twardości ok 50hrc

Co do zmiany wymiarów - robisz przed piecem zgrubnie, a po piecu dopiero na gotowo. WCL (1.2346) 50hrc obrabia się bardzo dobrze

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wytwarzanie Form”