Gwint m68x2 problem!

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Bridgee
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 10
Rejestracja: 15 sie 2018, 17:58

Gwint m68x2 problem!

#1

Post napisał: Bridgee » 11 paź 2018, 18:30

Witam mam pytanie odnośnie nacinania gwintu wew. M68x2. Nacinam gwint płytka z weglika IR 2ISO na długości 35mm, płytka po wykonaniu 50 gwintów nie wygląda na zuzyta a sprawdzian nie w kreca się. Po korekcji 0,02 setnych na plus na średnicy gwint już jest przejechany, materiał stal c45, obroty 1000obr/min maszyna puma 4100lm z manual guide, czy tak ma to przebiegać dopiero zaczynam z gwintowanie takich średnic dzięki za odpowiedź




mag999
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 345
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Dz

Re: Gwint m68x2 problem!

#2

Post napisał: mag999 » 11 paź 2018, 21:48

A jakie parametry masz w ogóle?
Ile przejść wykanczajacych? I jaki naddatkek?
Jak zrobisz korektę o 0.02 to już wkręca się strona nieprzechodnia sprawdzianu.
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp


orion32
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 193
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: Gwint m68x2 problem!

#3

Post napisał: orion32 » 11 paź 2018, 23:14

210m to tochę duża prędkość skrawania.
W jakiej klasie ty robisz ten gwint ,że pole tolerancji jest mnirjsze niż 0.02?


Wiktor57
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 58
Rejestracja: 17 kwie 2018, 11:42
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Gwint m68x2 problem!

#4

Post napisał: Wiktor57 » 12 paź 2018, 06:57

Wygląda na to, że płytka jest już zużyta. Następuje zniekształcenie zarysu ostrza i dlatego jest taki problem ze sprawdzianem. 50 szt. to trochę mało. Nie wiemy jakiej firmy płytka (wg tego co napisałeś wygląda, że to Vardex), jaki gatunek węglika, itp. Dlatego nikt nie powie Ci, jakie należy ustawić parametry. Należy zacząć od parametrów katalogowych konkretnej płytki i ewentualnie korygować je w miarę potrzeby. Uważam, że w tym wypadku trzeba zmniejszyć prędkości skrawania:
orion32 pisze:210m to tochę duża prędkość skrawania.

i obserwować co się będzie działo. Inna możliwość, to zmiana na płytę innej firmy.


Autor tematu
Bridgee
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 10
Rejestracja: 15 sie 2018, 17:58

Re: Gwint m68x2 problem!

#5

Post napisał: Bridgee » 12 paź 2018, 07:46

Dziękuje za zainteresowanie tematem dzisiaj w pracy skopiuje cykl gwintowania podam jaką płytką dokładnie wykonuję gwint i w jakiej klasie , ale zacznę z zejściem z prędkości skrawania jeszcze raz dziękuje.


mag999
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 345
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Dz

Re: Gwint m68x2 problem!

#6

Post napisał: mag999 » 12 paź 2018, 10:46

Ja robie m68x3 to jadę po 0.2 na stronę i daje 130 obrotów. Jedno przejście wykanczajace i zbiera 0.1na stronę. Nóż mam d25 z płytka 4.5iso fanaru.

Proponuję vc 130.
Znaczenie też ma głębokość skrawania

Szybciej nie mogę bo długi detal.
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp


Wiktor57
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 58
Rejestracja: 17 kwie 2018, 11:42
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Gwint m68x2 problem!

#7

Post napisał: Wiktor57 » 12 paź 2018, 12:18

Ponieważ następny raz będę na forum dopiero w niedzielę wieczorem lub poniedziałek rano, więc napiszę teraz do jakich wniosków doszedłem przy informacjach jakie podał autor. Płytki do gwintu często tak się właśnie zachowują, że po przekroczeniu pewnego zużycia, minimalne dodanie na korektorze powoduje przewalenie wymiaru. Ponieważ nie wiem jakie płytki używał kolega Bridgee a ja stosowałem Vardex, więc potraktuję je jako przykład. Jest to średniej klasy płytka, ale kosztuje połowę ceny Sandvika. Vc dla gatunku VTX (najbardziej popularny) to dla tej stali 100 - 175m/min. Ja bym na początek zastosował 120 - 140m/min (znacznie mniej niż kolega Bridgee). Sandvik dla gatunku GC1125 podaje 195m/min i myślę, że przy porównywalnych parametrach trwałość płytki będzie dużo większa, ale czy wykonanie pojedynczego gwintu będzie tańsze to nie potrafię powiedzieć.


mag999
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 345
Rejestracja: 14 sty 2015, 18:59
Lokalizacja: Dz

Re: Gwint m68x2 problem!

#8

Post napisał: mag999 » 12 paź 2018, 20:55

Zależy też jak długi nóż i detal bo to też ma znaczenie. Ja tera robię m68x3 długi 50mmi więcej niż 130 obrotów nie mogę dać bo drży. Na jedno przejście wykanczajace bo na kolejnym brzęczy. Detal ma fi 140 i 240mm dlugosci
Mogę pomoc z Fanuc'iem TD/TF dla tokarek - programy, obsługa itp


Autor tematu
Bridgee
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 10
Rejestracja: 15 sie 2018, 17:58

Re: Gwint m68x2 problem!

#9

Post napisał: Bridgee » 12 paź 2018, 22:20

Witam , wiec płytki jakie używam to Carmex, nacinany gwint jest na 9 przejść i jedno wykańczające tolerancja gwintu 6G. Jeszcze raz dziękuje za porady

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”