Cześć. Kupiłem grubościówkę i lekkie jaja wyszły bo przy pierwszym uruchamianiu deskę mi cofa. Ja tu patrzę a wałek strugarki i wałki pociągowe obracają się w tym samym kierunku.
Koła i łańcuch napędzający się okazuje, że są z rozrządu Fiata 126p - wg moich poszukiwań to łańcuch 3/8 cala.
Teoretycznie można dołożyć zębatkę i łańcuch by napędzał ostatnie koło łańcuchowe nie wewnętrzną stroną ale zewnętrzną.
Ktoś ma lepszy pomysł?
Grubościówka - jak odwrócić kierunek obrotów wałków pociągowych?
-
Autor tematu - Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 42
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 00:01
- Lokalizacja: Oleśnica
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2826
- Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Grubościówka - jak odwrócić kierunek obrotów wałków pociągowych?
Wałek pociągowy jest z lewej strony. Ten ryflowany to jest pierwszy wałek pociągowy, drugi gładki jest za wałem strugającym.
Trzeba by wał obrócić.
Kup mały silnik 3F za stówkę na złomie. I masz napęd posuwu.
W zasadzie jak ktoś na tym robił skoro nie działa poprawnie?
Dodane 5 minuty 34 sekundy:
Deski zadajesz od strony ryflowanego?
Trzeba by wał obrócić.
Kup mały silnik 3F za stówkę na złomie. I masz napęd posuwu.
W zasadzie jak ktoś na tym robił skoro nie działa poprawnie?
Dodane 5 minuty 34 sekundy:
Deski zadajesz od strony ryflowanego?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 11575
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: Grubościówka - jak odwrócić kierunek obrotów wałków pociągowych?
Ryflowany musi napychać deskę na strugający, a ktoś zrobił go jako ciągnący po struganiu.
Najprościej byłoby skrzyżować ten pasek, jest chyba dostatecznie długi by to zrobić (musiałnby być nieco dłuższy), chociaż dla klinowych zasadniczo się tego nie robi...
Aby w miejscu krzyżowania pasek nie tarł o siebie można między nie zamocować niedużej średnicy obrotową rolkę.
Najprościej byłoby skrzyżować ten pasek, jest chyba dostatecznie długi by to zrobić (musiałnby być nieco dłuższy), chociaż dla klinowych zasadniczo się tego nie robi...
Aby w miejscu krzyżowania pasek nie tarł o siebie można między nie zamocować niedużej średnicy obrotową rolkę.
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2826
- Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Grubościówka - jak odwrócić kierunek obrotów wałków pociągowych?
Noże wskazują na to że jest dobrze zamontowany. Chyba ze źle widzę jak noże są zamontowane.
Wał strugający obraca się przeciwnie do posuwu.
Widzę poważniejszy problem że to nie ma zabezpieczenia przed odrzuceniem deski.
Znalazłem rysunek jak ma grubościówka w uproszczeniu wyglądać.
Wał strugający obraca się przeciwnie do posuwu.
Widzę poważniejszy problem że to nie ma zabezpieczenia przed odrzuceniem deski.
Znalazłem rysunek jak ma grubościówka w uproszczeniu wyglądać.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 159
- Rejestracja: 08 mar 2016, 00:55
- Lokalizacja: Jędrzejów
Re: Grubościówka - jak odwrócić kierunek obrotów wałków pociągowych?
Też uważam że wały są dobrze zamontowane, dodatkowy silnik też jest dobrym rozwiązaniem pozostaje kwestia doboru obrotów. Na łańcuch potrzebny jest napinacz, oprócz tego jak kolega wspomniał zabezpieczenie przed odrzutem i osłona (kierownica wiórów). Najszybciej żeby to uruchomić to skrzyżowanie paska posuwu ale o tym też już wspomniał kol. RomanJ4