Grubość detalu po obróbce

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

qqaz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1645
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Grubość detalu po obróbce

#21

Post napisał: qqaz » 17 lis 2021, 20:44

VenoM91 pisze:
17 lis 2021, 17:46
Detal jest produkowany w dużych ilościach i nie ma możliwości zmiany tego, bo takie jest zapotrzebowanie i tego nie obejdziemy.
....
Może ktoś na forum stosował coś takiego i po prostu mógł by coś poradzić.
Mogę poradzić.
1) Makro napiszesz sam czy oczekujesz gotowca?
Zakładając ze sam proponuję takie coś:
Sonda sprawdza wysokość detalu, ustawia Z=0 a program zabiela detal na z-0,05. I wszystkie są zabielone bez względu jak dobite (jak piszesz masz dobrą powtarzalność długości po cięciu która trzyma tolerancję detalu).
Bo do tego samego sprowadza się to co opisałeś ale bez dywagacji o komparacji okienkowej bazy obróbczej

Zakładając ze gotowiec to spodziewana odpowiedź będzie jak wyżej albo "zrób sobie sam"

2) możesz bliżej opisać ten uchwyt do mocowania? Jak łapie, o co oparte są boki klocka, rząd klocków czy kilka rzędów na raz?
Bo tu jest przyczyna a nie w braku makra.
Nie jesteście jedynymi którzy tłuką drobnicę w seriach na przyrządach. I wtedy wady to raczej od stępionej krawędzi narzędzia więc nie jest gładkie a nie że wymiar ucieka. I nawet brak gratowania po cięciu jest uwzględniony w kształcie szczęk i podpory detalu. Bo po co to robić skoro i tak krawędź po frezowaniu spada wraz z gratem.



Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7256
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Grubość detalu po obróbce

#22

Post napisał: WZÓR » 18 lis 2021, 08:08

oprawcafotografii pisze:
17 lis 2021, 18:57
.....
Czy nieudane sztuki są mają jednakową grubość na całej powierzchni,
czy może są zeskosowane?

q
Można się domyśleć jakie są . :|
Skoro są cięte na pile ..... , a tylko jedna powierzchnia jest planowana.

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


oprawcafotografii
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5998
Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka

Re: Grubość detalu po obróbce

#23

Post napisał: oprawcafotografii » 18 lis 2021, 11:30

Ja bym chciał zobaczyć tą piłę co tnie "do setki" ;)
„Idealnym podmiotem totalitarnej dominacji nie jest ani przekonany nazista, ani przekonany komunista, ale ten, dla którego nie ma już różnicy między faktem a fikcją oraz między prawdą a fałszem.”


qqaz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1645
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Grubość detalu po obróbce

#24

Post napisał: qqaz » 18 lis 2021, 13:30

oprawcafotografii pisze:
18 lis 2021, 11:30
Ja bym chciał zobaczyć tą piłę co tnie "do setki" ;)
cięte aluminium z pręta uchwyconego na czystym rolotoku, frez tarczowy, obroty 3000/min, pełna kąpiel, poskok z przesuwaka a nie na zderzak i masz powtarzalność do 0,05mm. Skosy jak ustawisz takie będą.
Typówka, żaden wyczyn na automacie.

Dodane 2 minuty 22 sekundy:
I gładko wychodzi, jak stolarzom gdy na krajzegę założą piłę gładkotnącą ( obustronnie dośrodkowa bez szranku). Wtedy papier ścierny pogarsza powierzchnię.


Arias2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 376
Rejestracja: 29 lip 2007, 10:49
Lokalizacja: wieluń-eslov

Re: Grubość detalu po obróbce

#25

Post napisał: Arias2 » 18 lis 2021, 16:42

Autor wymyślił sobie pisanie jakiś makr które mają coś sprawdzać podczas pomiaru, jak już mierzy detal to tworzyć przesunięcie tak żeby uzyskać 0.3 do splanowania.
Co do sprawdzania i ewentualnej korekty to już jest tworzenie oddzielnych warunków dla każdej sztuki/pozycji. Przy zmianie tzw zera to przeskakując bazy głównej G54 która nie jest korygowana na G55 która jest po korekcie.
Sztuka > pomiar > wykonanie > przeskok do kolejnego. Takim systemem można utworzyć przyrząd na 500 sztuk i każda wyjdzie dobrze.

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7256
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Grubość detalu po obróbce

#26

Post napisał: WZÓR » 19 lis 2021, 08:01

qqaz pisze:
18 lis 2021, 13:30
oprawcafotografii pisze:
18 lis 2021, 11:30
Ja bym chciał zobaczyć tą piłę co tnie "do setki" ;)
cięte aluminium z pręta uchwyconego na czystym rolotoku, frez tarczowy, obroty 3000/min, pełna kąpiel, poskok z przesuwaka a nie na zderzak i masz powtarzalność do 0,05mm. Skosy jak ustawisz takie będą.
Typówka, żaden wyczyn na automacie.
....
@qqaz - kto powierzchnię po pile traktuje jako bazę?
Z opowieści autora tematu wynika , że planuje tylko jedną płaszczyznę , a drugą nie .
Druga sprawa , jak obrobioną kostkę do kąta prostego dobijesz do podkładek to masz pewność , że nie zrobisz skos.
.... tu jest odwrotnie - płaszczyzna od spodu nie obrobiona , operator wali młotkiem ..... , raz dobije , a raz nie.

Nic z tego nie wyjdzie ...... , amator na pokładzie.

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


qqaz
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1645
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Grubość detalu po obróbce

#27

Post napisał: qqaz » 19 lis 2021, 08:50

Nie wiadomo co robi, to produkcja seryjna i może w tym zabiegu ma uzyskać jedną gładką powierzchnie. Nie wiem, ale zawsze zaczyna się od pierwszej obróbki i dobija do surowego. Tak wymyślili.
Choć kiedyś w Konstantynowie/k .Ł. spotkałem się z inwestorem który uruchamiał (chciał uruchomić) produkcję gaźników powierzając technologię linii jakiemuś zapalonemu modelarzowi - bo ładne latawce robił.
Może to oni i kolejny pomysł?

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7256
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Grubość detalu po obróbce

#28

Post napisał: WZÓR » 19 lis 2021, 15:18

qqaz pisze:
19 lis 2021, 08:50
....
Nie wiem, ale zawsze zaczyna się od pierwszej obróbki i dobija do surowego. .....
W tym sęk , że i tego dobrze nie robią.
Mam na myśli dobijanie do podkładek tj. jak autor tematu określił do ,, bazy idealnej".

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


orion32
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1183
Rejestracja: 18 kwie 2017, 21:55

Re: Grubość detalu po obróbce

#29

Post napisał: orion32 » 19 lis 2021, 15:30

Piszesz, tak jakby ci na rozwiązaniu tego problemu zależało. To nie twój problem, a jeszcze zbierasz, zjebki od autora. Zaiste ciekawe masz upodobania, tak coś pod maschizm podpadają.
Rozwiązanie jest dość proste. Wymagałoby jednak przetestowania,bo może być nieskuteczne.Rozwiązania nie podam, bo nie chcę zj.. w, za darmo.
Dla porządku infiormuję, że ono istnieje
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu!

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7256
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Grubość detalu po obróbce

#30

Post napisał: WZÓR » 20 lis 2021, 08:13

orion32 pisze:
19 lis 2021, 15:30
Piszesz, tak jakby ci na rozwiązaniu tego problemu zależało. To nie twój problem, a jeszcze zbierasz, zjebki od autora. .....
Taki to już los edukatora.
.... , jedni za pomoc dziękują , inni kosz na głowę zakładają. :mrgreen:
.....Rozwiązanie jest dość proste. Wymagałoby jednak przetestowania,bo może być nieskuteczne.Rozwiązania nie podam, bo nie chcę zj.. w, za darmo.
Dla porządku infiormuję, że ono istnieje
Przy takich problemach z powrotem do szkoły bym Ich wysłał:
VenoM91 pisze:
04 lis 2021, 20:50
Witam.
Mamy w firmie problem z detalem który jest produkowany na maszynie paletowej (wymiennik palet).
Wymiar na grubości to +- 0,05. Nie możemy tego uzyskać w satysfakcjonującym wyniku. Dużo braków po prostu.
......
Wiem że w takim formacie to dobicie detalu ma znaczenie i produkt w postaci półfabrykatu. Ale robimy co możemy a dalej jest słabo z tym :/
Tniemy detal do 5 setek na porządnej pile do alu. Ale jednak dobicie detalu przez operatora, to wpływa po planowaniu detalu. Musi być splanowany. Próbowaliśmy sondować detal w osi Z i efekty są marne jak na stracony czas na tym.
......
Edit: Paleta jest nie na 1 sztukę tylko na powiedzmy 40 sztuk. Czyli jedna paleta to 40 detali z czego potrafi odpaść około 10 sztuk.
Pozdrawiam :)
VenoM91 pisze:
09 lis 2021, 00:23
Nic nie da planowanie z 2 stron. Polepszy efekt minimalnie. Ale jeśli operator źle dobije detal i nie siądzie dokładnie na formie/wkładce. To i tak finalnie detal wystaje.
....
Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”