GIĘTARKA DO PROFILI A GIĘCIE KĄTOWNIKÓW.

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
bosmann
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 20
Rejestracja: 04 lip 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa

GIĘTARKA DO PROFILI A GIĘCIE KĄTOWNIKÓW.

#1

Post napisał: bosmann » 20 mar 2014, 15:48

Witam serdecznie, ostatnio w pracy dostałem zadanie z gwiazdką. Mianowicie pracuję na maszynie BPR BA 50. Jest to giętarka do profili, ma trzy walce z czego jeden jest ruchomy góra-dół.

Ostatnio w pracy padła propozycja/pomysł aby giąć kątowniki. Promienie owych kątowników nie są powalające bo 3280 i 1820.

Na pierwszy zdjęciu widać cały sprzęt który wykorzystałem ;)
Obrazek

Na drugim zdjęciu pokazane jest ułożenie walcy, ta szparka jest specjalna aby wszedł tam kątownik.
Obrazek

Trzecie zdjęcie pokazuje jak przechodził kątownik przez walce.
Obrazek

Na czwartym zdjęciu widać "podkładkę" którą musiałem włożyć aby uzyskać odpowienio 2-3 mm luzu by kątownik wszedł. Na piątym zdjęciu widać tą pokładkę.
Obrazek
Obrazek

Szóste zdjęcie pokazuje przeprowadzenie kątownika przez dwa walce (ten drugi poruszą się góra dół)
Obrazek

Siódme zdjecie pokazuję już prawie efekt końcowy, kątownik przechodzi przez wszystkie rolki, środkowa rolka stanowi podporę, kątownik na niej się opiera a najwyższym talerzem dociska i zapewnia stabilność podczas przesuwania się kątownika.
Obrazek

No i oczywiście zdjęcie 8 i 9, pokazuję efekt końcowy który jest daleki od ideału.
Obrazek
Obrazek

Moja gorąca prośba do Was Fachowców abyście pomogli mi jakoś rozwiązać ten problem, każda rada jest cenna.
W ogóle interesuje mnie opinia czy takie coś da radę zrobić na mojej maszynie.

Z GÓRY DZIĘKI! :)



Tagi:


trzasu
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1326
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:16
Lokalizacja: o/Bełchatowa

#2

Post napisał: trzasu » 20 mar 2014, 16:51

Cudów nie ma, za mała grubość ścianki w stosunku do długości ramion kątownika, ścianka traci stabilność i się faluje, co to za kątownik ?

W karcie informacyjnej/DTR-ce powinny być podane wymiary profili jakie nominalnie powinny być gięte.


Autor tematu
bosmann
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 20
Rejestracja: 04 lip 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: bosmann » 23 mar 2014, 18:15



pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 6406
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#4

Post napisał: pukury » 23 mar 2014, 19:23

witam.
a nie jest to aby kwestia miejsca podparcia ?
materiał albo się rozciąga - albo faluje.
w tym przypadku podparł bym na dolnej pionowej krawędzi kątownika - tam gdzie wchodzi między talerze.
a 3 rolka ( górna ) nad tym miejscem .
pozdrawiam.
rebeliant


Autor tematu
bosmann
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 20
Rejestracja: 04 lip 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post napisał: bosmann » 24 mar 2014, 18:12

Macie trochę racji pisałem z producentem maszyny i dostałem odpowiedź w tym stylu:

"from your photo in attachment, I can see that the profile is not touching correctly the lower rolls, so their support to the profile is not uniform.
We use a conic roll for the angles, to sustain better the profiles during bending.
If you can make the rolls by yourselves, I can send you a schematic drawing to manufacture them."


czyli że w zdjęciach w załączniku widać że profil nie prawidłowo dotyka niższej rolki, więc to wsparcie dla profilu jest niejednolite. Oni używają jakiś stożkowych rolek, które zapewniają lepszą stabilność profilu podczas gięcia.

Przesłał mi w załączniku takie zdjęcie.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af8 ... 216e8.html

Myślicie że takie talerze rozwiążą problem. A co z tym aby ten kątownik jakoś z góry "przycisnąć", może mam słabą wyobraźnie ale przecież kątownik który będzie przesuwał się po tych trzech talerzach nie pojdzie w górę? Nie będzie "skakał"? :)

Dzięki za zainteresowanie tematem. Każda Wasza rada jest cenna, dzięki Wam mogę się dalej uczyć! Dzięki!


trzasu
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1326
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:16
Lokalizacja: o/Bełchatowa

#6

Post napisał: trzasu » 24 mar 2014, 21:49

Pytanie czy po zastosowaniu takich talerzy ten kątownik będzie miał nadal swoje ramiona na plus minus 90 stopni węglem siebie.


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 6406
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#7

Post napisał: pukury » 24 mar 2014, 22:01

witam.
powiedzmy że masz zamiar wygiąć płaskownik - oczywiście w płaszczyźnie " szerszej " - że tak powiem.
jak byś go p[odparł ?
dolna krawędź ( ta co się ma rozciągnąć ) podparta między talerzami.
a górna w rolce z prowadzeniem ( szerokości płaskownika ).
z kątownikiem musi być podobnie.
mam małą walcarkę ( własnej roboty - oczywiście ) - jak będę miał materiał na rolki to spróbuję .
jest co prawda do alu - ale i tu są kątowniki .
walcowałem ceownik 50 x 25 ( alu ) i poszło bez problemu - więc i kątownik się da.
pozdrawiam.
rebeliant

Awatar użytkownika

kubaspec
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 200
Rejestracja: 16 lip 2011, 22:00
Lokalizacja: mazowieckie

#8

Post napisał: kubaspec » 29 wrz 2015, 20:18

Cześć mam pytanko chce walcować kątownik hutniczy nie na kant tylko na plask robił ktoś z was tak ? jakieś sugestie promień gięcia ma być ok 570mm jakie kamienie do tego aby się to nie rozchodziło ? :roll:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”