Gięcie (zwijanie) spirali z płaskownika

Prasy, gilotyny, krawędziówki, tłoczniki i wykrojniki, etc...

K3vin
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2011, 10:08
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

#11

Post napisał: K3vin » 14 mar 2012, 09:53

no właśnie ciężko taki wynalazek znaleźć.ktoś kto ma takie cudo to się pewnie nie pochwali



Tagi:

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3526
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#12

Post napisał: cnccad » 14 mar 2012, 10:12

nie ... tu nie chodzi chyba o to.
To są po prostu bardzo stare rozwiązania po komunistyczne.
W mojej byłej firmie mieliśmy tokarkę poniemiecką , która miała długość łoża ok 6m a wrzeciono prześwit chyba ( tak na oko ) 120...150mm. Silnik ok 20Kw i na niej zwijali grzejniki faviera.
Potem próbowali to za adoptować do zwijania podajnika w śrutownicy i były problemy.
Blacha się falowała zbyt mocno. Wiec wymyśliłem żeby zamiast płaskownika wyciąć łuki i nawijać.
To pomogło.

Druga opcja ... mozna nawijać z kawałków rozciętego pierścienia.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


K3vin
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2011, 10:08
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

#13

Post napisał: K3vin » 14 mar 2012, 10:48

no mi chodzi głównie jak wygląda takie rozwiązanie do nawijania z płaskownika, chyba że jest to robione na innej maszynie niż tokarka?? :neutral: jeżeli chodzi o drugą opcję z pierścieni to jak je rozciągać,żeby kolejne pasowały do siebie??no i oczywiście żeby uzyskać taki sam skok na całej długości.

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3526
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#14

Post napisał: cnccad » 14 mar 2012, 11:23

rozwiązanie na tokarce jest bardzo podobne do tego z linku.
pierścienie ...
wycinasz odpowiedni pierścień , rozcinasz i po założeniu na rurę jeden jego koniec sczepiasz a drugi rozciągasz. Jak gruba jest blacha użyta na pierścień to trzeba go grzać i czymś rozciągać.
A skok ustawiasz na suwmiarkę lub jak ma być "mniej dokładny" to na metrówkę.
Wiesz ...
to jest rzemieślnicza robota ale jak sie nie ma żadnej alternatywy to i ta jest dobra.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


K3vin
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 4
Posty: 20
Rejestracja: 23 lut 2011, 10:08
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

#15

Post napisał: K3vin » 14 mar 2012, 12:56

Na tych zdjęciach z linku nie bardzo widać jak to jest zrobione,żeby jakieś foto od drugiej strony to by było git :) z pierścienia próbowałem to rozciągać w imadle ale nie wychodzi tak jak trzeba.początek pierścienia powinien być w tej samej pozycji co koniec a tak nie wychodzi.Myślałem właśnie że nie będzie problemu z takich pierścieni zrobić cały ślimak a jednak wyszło inaczej.Musze gdzieś wypatrzeć pomysł na nawijanie z całego płaskownika.szukam i szukam dalej :)

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3526
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#16

Post napisał: cnccad » 14 mar 2012, 13:19

ja też poszukam z ciekawości . Kiedyś robiłem zdjęcia wszystkiego co mnie interesowało.
ale jak teraz potrzeba to nie mogę odszukać ich :cry:
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


szymonwoj
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 27 lut 2015, 14:35
Lokalizacja: Zabrze

Gięcie stożkowej spirali

#17

Post napisał: szymonwoj » 27 lut 2015, 14:43

Odświeżam temat.

Szukam sposobu / firmy, która mogła by mi zwinąć stożkową spiralę jak na zdjęciu:

http://ava-huep.com/uploads/pics/Pharma ... ule_19.jpg

Dolna średnica 100mm
Górna średnica 400mm
Wysokość 600mm
Skręcona o około 360 stopni
Z płaskownika 40x2mm

Ale wymiary są elastyczne i będą podyktowane prawdopodobnie przez możliwości techniczne procesu zwijania.

Proszę o info, lub wskazanie kierunku jak ten temat ugryźć.

Pozdrawiam


szymonwoj
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 27 lut 2015, 14:35
Lokalizacja: Zabrze

#18

Post napisał: szymonwoj » 02 mar 2015, 10:24

Nikt nie pomoże?


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6203
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#19

Post napisał: pukury » 02 mar 2015, 10:32

witam.
może by to wycinać z blachy 2mm na płasko i rozciągać ?
z uwagi na grubość - 2mm - mogą się dziać dziwne rzeczy .
a jak by dojść z wymiarami w złożeniu i rozciągnąć to może by coś było z t6ego.
robiłem tak kiedyś znajomemu antenę do satelitów pogodowych - zwinięta rurka i rozciągnięta .
taką mam koncepcję .
pozdrawiam.
rebeliant


Ewenement86
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 05 sie 2016, 07:21
Lokalizacja: Nysa

#20

Post napisał: Ewenement86 » 05 sie 2016, 07:33

Witam,
Potrzebuje nabyć walcarkę do robienia z płaskowników o grubości 2 mm i szerokości 12 mm ślimak o średnicy wewnętrznej 18 mm i skoku 75 mm. Jeżeli ktoś by posiadał taki sprzęt na sprzedaż lub miał wiedzę jak zrobić taką maszynkę to proszę o kontakt.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka plastyczna”