Gięcie poliwęglanu

Prasy, gilotyny, krawędziówki, tłoczniki i wykrojniki, etc...

Autor tematu
slaj8
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 40
Rejestracja: 08 cze 2009, 11:02
Lokalizacja: śląsk

Gięcie poliwęglanu

#1

Post napisał: slaj8 » 29 lis 2010, 11:39

Witam. Mam pytanie czy ktoś może mi napisać do jakiej temperatury muszę nagrzać poliwęglan o grubości 6mm żeby go dobrze wygiąć na krawędziarce numerycznej do kąta 90 stopni.



Tagi:


Ciastuss
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 32
Rejestracja: 16 sie 2010, 13:07
Lokalizacja: Skierniewice

#2

Post napisał: Ciastuss » 02 gru 2010, 22:25

poliwęglanu chyba nie trzeba nagrzewać do wygięcia


Autor tematu
slaj8
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 40
Rejestracja: 08 cze 2009, 11:02
Lokalizacja: śląsk

#3

Post napisał: slaj8 » 03 gru 2010, 07:22

Na zimno pęka albo nie można uzyskać kąta bo po wyciągnięciu odchyla się z powrotem ( o kilkanaście stopni). A ja potrzebuję go wygiąć do kąta prostego.


upadły_mnich
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1429
Rejestracja: 09 gru 2005, 11:52
Lokalizacja: Lublin

#4

Post napisał: upadły_mnich » 03 gru 2010, 18:15

podaję za literaturą - bo mimo tego, że wielokrotnie giąłem to temperatury nie mierzyłem.
Tworzywa Sztuczne Poradnik
Z małodokładnego wykresu wynika, że optymalna temperatura kształtowania na goraco (w przemyśle) to 170-185*C
sprawność wg kobiety: stosunek wielkości wyjętej do wielkości włożonej


grzybek
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 35
Rejestracja: 08 wrz 2009, 13:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#5

Post napisał: grzybek » 29 mar 2011, 15:02

Witam

Nie wiem czy nadal aktualne ale może się komuś przydać.
Temperatura około 160 st najlepiej grzać z 2 stron i wtedy bez krawędziarki się ugnie.
A jeżeli na zimno będziesz giąć to najlepiej jest przegiąć więcej niż żądany kąt i po czasie kilku godzin jeszcze raz dogiąć.
Ploter 1500x2000x150
Ploter 1700X3200x300
Frezarka 500x300x500
Laser 1200X1200
Tokarki do Fi.500
Giętarki do 2000 mm
Spawanie PP,PE,PVC
www.artech-poznan.pl


Autor tematu
slaj8
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 40
Rejestracja: 08 cze 2009, 11:02
Lokalizacja: śląsk

#6

Post napisał: slaj8 » 13 kwie 2011, 06:51

Tak nadal aktualne sprawdzam każdą poradę więc i za twoją dziękuję również ją sprawdzę przy następnemu gięciu. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3245
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#7

Post napisał: tuxcnc » 13 kwie 2011, 16:49

Gruby poliwęglan paskudnie się nagrzewa.
Potrafi z jednej strony się palić, a z drugiej jest zimny.
Nie mam pomysłu jak można mierzyć jego temperaturę.

Ustawialiśmy grzałki tak, żeby po dziesięciu minutach grzania nie było bąbli.

.


grzybek
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 3
Posty: 35
Rejestracja: 08 wrz 2009, 13:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#8

Post napisał: grzybek » 14 kwie 2011, 08:35

Z mierzeniem temperatury to u nas robią "na oko" a wyginamy PC nawet do gr. 12 mm.

Jak co to napisz mi dane kontaktowe na PW i przy chwili czasu się zgadamy.
Ploter 1500x2000x150
Ploter 1700X3200x300
Frezarka 500x300x500
Laser 1200X1200
Tokarki do Fi.500
Giętarki do 2000 mm
Spawanie PP,PE,PVC
www.artech-poznan.pl


framuga
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 08 lip 2011, 16:22
Lokalizacja: Polska

#9

Post napisał: framuga » 08 lip 2011, 16:25

A jak zrobić coś takiego?

Płytę 8mm mam i co dalej?

Obrazek


lemurbb
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 209
Rejestracja: 15 mar 2009, 10:57
Lokalizacja: bielsko
Kontakt:

#10

Post napisał: lemurbb » 08 lip 2011, 18:23

kolego tuxcnc u mnie jak grzejemy poliwęglan do gięcia to dodatkowo grzejemy go z góry opalarką :D działa jak we wszystkim kwestia wyczucia

kolego framuga-powodzenia poliwęglan tak się nie wyprofiluje

może 2 dni w piekarniku i położyć na formie z danym kształtem :D

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka plastyczna”