Frezowanie w drewnie jesionowym

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Winiar42
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 4
Rejestracja: 05 lut 2019, 19:22

Frezowanie w drewnie jesionowym

#1

Post napisał: Winiar42 » 05 lut 2019, 19:44

Witam,
stoi przede mną nie lada wyzwanie wyfrezowania w jesionie prostych budynków do makiety (klocek z kształtem dachu).
Chciałbym się dopytać bardziej doświadczonych ode mnie w tym fachu czy parametry jakich używam są ok, czy może można coś poprawić.
Chodzi mi głównie o obróbkę zgrubną. Używam frezu węglikowego dwupiórowego średnicy 6mm.
Na razie jadę z posuwem 1800 mm/min przy obrotach 15000 rpm, zbieram po 1,2mm.
Efekty są póki co zadowalające, drewno się nie przypala ani nie strzępi specjalnie.
Pytanie czy mógłbym jakoś zwiększyć efektywność obróbki.




zibi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1141
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:20
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Frezowanie w drewnie jesionowym

#2

Post napisał: zibi » 06 lut 2019, 14:06

Frez SW z geometrią ostrzejszą, do drewna.
NX CAD, NX CAM, FREZOWANIE 5AX, ELEKTRODRĄŻARKI WGŁĘBNE I DRUTOWE. PEPS, VERICUT. Pomagam w NX przez Team Viewer. Postprocesory NX.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka drewna”